תפריט עמוד

לונדון בלי לבזבז פאונד

למרות שלונדון נחשבת לאחת הערים היקרות באירופה, אפשר לבלות בה במשך שבוע ויותר מבלי להוציא את הארנק. מוזיאונים, פארקים, שווקים ומופעים - בלונדון לא חסרים אתרים ובילויים שהכניסה אליהם חופשית

לונדון היא אחת הערים היקרות באירופה, כמו שיודע כל מי שבילה כמה ימים בבירת אנגליה. אבל דווקא בעיר יקרה כל כך יש שפע של מקומות שהכניסה אליהם חופשית. מוזיאונים, שווקים ואפילו מופעים – הנה כמה מקומות שתוכלו לבקר בהם בלונדון מבלי לפתוח את הארנק:

מוזיאונים: אמנות לעם

בלונדון נמצאים כמה מן המוזיאונים החשובים בעולם. המוזיאון הבריטי, הגלריה הלאומית, טייט מודרן וטייט בריטיין, מוזיאון המדע ומוזיאון הטבע הם רק חלק קצר מרשימת המוזיאונים המפוארת של העיר. בוודאי תרצו לפקוד לפחות שלושה או ארבעה מהם בזמן ביקורכם בעיר. הבשורות המשמחות הן שהכניסה לכל המוזיאונים הלאומיים בלונדון היא בחינם, למעט תערוכות מתחלפות, בכל ימות השבוע ולאורך כל שעות הפתיחה. עם אתם מטיילים עם ילדים, מוזיאון הטבע ומוזיאון המדע, למרות השמות היבשושיים והבניינים העצומים, הם מקומות מלאי חן ועניין, עם תערוכות אינטראקטיביות ושלל הפתעות משמחות.

תצוגה אינטראקטיבית במוזיאון המדע. כמו רוב המוזיאונים בלונדון, גם כאן הכניסה חופשית

פארקים: ירוק בעיניים
לונדון היא עיר של פארקים. בעיר יש עשרות פארקים יפהפיים שמהווים מקום מפלט מהמולת העיר וגם מקום שכדאי להגיע אליו במיוחד וליהנות מירוק וכחול בעיניים והרבה שלווה. הכניסה לכל הפארקים היא חופשית ומומלץ במיוחד להגיע אליהם כשמטיילים עם ילדים בעיר, אבל לא רק. כמה פארקים שלא כדאי להחמיץ: גני קנסינגטון, עם פסלו של פיטר פן ומגרש המשחקים לזכרה של הנסיכה דיאנה, ריג'נט פארק, בו נמצאים גני הוורדים המרשימים של המלכה מרי, ופארק סנט ג'יימס היפהפה, שמציע את התצפית הטובה ביותר בעיר על ארמון בקינגהאם.

פארק סנט ג'יימס. תצפית נפלאה על ארמון בקינגהאם

שווקים: חוויה לעיניים
נכון, שווקים וחינם זה צירוף שלא הולך ביחד. במיוחד עבור אלה מאיתנו שמתקשים להשתלט על הדחף להוציא את הארנק ברגע שהם רואים משהו יפה. אבל השווקים של לונדון הם לא רק מקום לקנות בו, הם אתר תיירות בפני עצמו, שעצם השוטטות בו היא חוויה. ולשוטט לא עולה כסף. יש בלונדון כמה שווקים שממש לא כדאי להחמיץ. שוק קמדן מורכב למעשה משישה שווקים והוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בלונדון. אפשר למצוא בו בגדים מדליקים, נעליים, תכשיטים, מתנות ומזכרות לצד פירות וירקות. השוק עמוס וצפוף, במיוחד בסופי שבוע.

דוכן לחמים בשוק בורו (Borough Market) בלונדון

בביקור באמצע השבוע תוכלו להימנע מהצטופפות עם ההמונים אבל כדאי לקחת בחשבון שחלק מהחנויות סגורות באמצע השבוע. שוק פורטבלו רואד שבנוטינג היל הוא אחד מהשווקים המפורסמים בעולם. השוק מפורסם בעיקר הודות לשוק העתיקות, אבל יש בו גם שוק פשפשים ושוק פירות וירקות. שוק העתיקות פעיל רק בשבתות ואילו שאר השווקים פעילים בימים שני-שבת. שוק בריק ליין הטרנדי נמצא במזרח לונדון, איזור של מהגרים שהפך למאוד אופנתי בשנים האחרונות. בשוק מוכרים הכל, מריהוט דרך בגדים ותקליטים ועד לפירות וירקות, ויש בו הרבה בתי קפה מעוצבים וגלריות של אמנות עכשווית. השוק פעיל רק בימי ראשון.

 

הגלריה הלאומית. להתפעל מיצירות אמנות – בחינם | צילום: מייק פיל cc-by-sa 4.0

 

הבית של המלכה: חילופי המשמר בארמון בקינגהם
ביקור בלונדון לא יהיה שלם בלי צפייה בחילופי המשמר בארמון בקינגהאם. הטקס מתקיים בכל יום בשעה 11:30 בעונת הקיץ, ופעם ביומיים בחורף. כדאי להגיע מוקדם אם רוצים לתפוס מקום טוב בין המוני התיירים.

מופעי רחוב: איכות ללא פשרות
בלונדון, כמו בכל עיר תיירותית, ניתן ליהנות מהיצע רחב במיוחד של מופעי רחוב. בכל יום אחה"צ אפשר לצפות במגוון מופעי רחוב בכיכר המערבית של שוק קובנט גרדן. המופעים האלה נחשבים לאיכותיים במיוחד, שכן האמנים מופיעים שם חייבים לעבור אודישנים על מנת להופיע במקום. הרבה אמני רחוב בפעולה אפשר לראות גם לאורך הגדה הדרומית של התמזה ובעיקר בחזית התיאטרון הלאומי.


השוק בקמדן. לא חייבים לקנות, אפשר להסתכל ולהתפעל

הופעות מוזיקה: מקלאסי ועד ג'אז
בלונדון אפשר ליהנות לא רק ממופעי רחוב טובים אלא גם ממופעי ג'אז וקונצרטים מכובדים של מוזיקה קלאסית לגמרי בחינם. בתיאטרון הלאומי נערכים מופעים חינמיים של מוזיקת ג'אז, פולק ומוזיקת עולם בימים שני עד שבת בשעה 17:45 וכן ב-13:00 ביום שבת. את לוח המופעים המלא אפשר לראות באתר.  בכנסיית סנט מרטין בשדות שבכיכר טרפלגר נערכים באופן קבוע קונצרטים בשעות הצהריים. במועדון האמנויות בנוטינג היל אפשר ליהנות מדי שבת בין השעות 20:00-16:00 מהופעות חיות של להקות ודי.ג'ייז.

כבשים בחוות מאדשוט. חוויות כפריות בלב העיר הגדולה

ביקור בחוות עירוניות: איך עושה כבשה?
כשרוצים להרגיש קצת חיי כפר לא חייבים להרחיק, אפשר לבקר באחת מהחוות העירוניות הפזורות ברחבי לונדון, חוויה מומלצת בייחוד אם אתם מצוידים בילדים. הכניסה למרבית החוות היא חופשית, אם כי באף אחת מהן לא יתנגדו לקבל תרומות. בחוות הקני (Hackney City Farm) אפשר לצפות בחזירים, עזים וכבשים וגם לשבת בבית קפה מוצלח במיוחד, למי שלא יכול בלי. החווה הגדולה ביותר בלונדון היא חוות מאדשוט (Mudchute Farm). החווה משתרעת על שטח רחב בתוך פארק פתוח שבו אגם עם ברווזים, ואפשר לרכב בה על סוסים, לצפות בחיות החווה ולשבת בבית תה. בחוות ווקסהל (Vauxhall City Farm) אפשר לרכב על חמורים וסוסי פוני, לצפות בחליבה ולהצטרף לעבודות החווה.

בתמונה הפותחת: חילופי משמר המלכה בארמון בקינגהאם. כדאי להקדים ולתפוס מקום טוב

 

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.