תפריט עמוד
1. אולמות האבירים
אולמות האבירים, המכונים גם המצודה ההוספיטלרית, הם אתר ביקור חובה לכל מבקר בעכו. מדובר במצודה צלבנית אשר מורכבת מארבעה אגפים סביב חצר פתוחה. האגף הצפוני נבנה על תוואי חומות העיר מצפון והוא מורכב מתשעה אולמות צרים וארוכים שחלקם שימשו כמחסנים. באגף המזרחי נבנה אולם רחב ידיים ששימש כאולם הטקסים של אבירי המסדר. באגף הדרומי נחשף אולם מפואר מיוחד שככל הנראה שימש כחדר האוכל של המסדר ההוספיטלרי. האגף המערבי, הבנוי בסגנון גותי מפואר, שימש למגורי הלוחמים. אחרי שראינו בעיני רוחנו את חייהם של האבירים שהתגוררו במקום, נוכל לצאת דרך מנהרה שאורכה 350 מטר אל חומות העיר והנמל. בכניסה לאולמות האבירים יש גן פיקוסים יפה שהיה בעבר גנו של המושל העות'מני של עכו.

2. החומות והנמל
עכו העתיקה מוקפת חומות הכוללות שלושה קווי חומה עיקריים וביצורי משנה. מערכת החומות הוקמה בשנים 1840-1750. החומה הראשונה היתה חומה דקה שנבנתה בחיפזון על ידי דהאר על עומר בשנים 1751-1750. היא הקיפה את כל עכו, הן מצד היבשה והן מצד הים. טיול בעכו לא יהיה שלם ללא סיור על חומות העיר שמאפשר תצפית על העיר העתיקה ועל הים. אחרי סיור על החומות כדאי להמשיך לנמל עכו, שאמנם איבד מזוהרו מאז התקופה הצלבנית, אך הטיול בו עדיין מהנה. היום אפשר לראות שרידים של גרסתו העות'מנית של הנמל מן המאה ה-18. הנמל עדיין פעיל ומשמש מעגן לסירות דיג.

3. השוק
בעיר העתיקה, באזור התיירותי של העיר, נמצא השוק של עכו. למרות שמיקומו יכול היה להפוך אותו למלכודת תיירים, הוא משמש את תושבי המקום ולכן השיטוט בו מהווה חוויה אותנטית עם אפשרות למצוא מציאות. בשוק הססגוני והצבעוני אפשר למצוא, לצד דוכנים בהם מוכרים מזכרות לתיירים, פיצ'יפקעס ובגדים גם דגים ופירות ים טריים, ירקות ופירות, תבלינים, צמחי מרפא ודברי מתיקה מזרחיים נפלאים.

4. אורי בורי
בעכו יש הרבה חומוסיות מצוינות, אבל אם רוצים ארוחה קצת יותר מושקעת אסור להחמיץ את "אורי בורי", מסעדת דגים ופירות ים וותיקה שנחשבת לאחת מהטובות בארץ. המסעדה של אורי ירמיאס ממוקמת במבנה עות'מני יפהפה ברחבת המגדלור בעיר העתיקה. התפריט מבוסס על דגים ופירות ים בצורות הכנה שונות. דגים שלמים צלויים על האש, דג פורל בקדרה, סרדינים ממולאים וקוקי סנט ז'ק ברוטב שמנת ואצות ים הם חלק מהמנות המפתות שבתפריט. גם הקינוחים נפלאים וכוללים בין היתר, גלידות תוצרת בית. אם מגיעים בחבורה כדאי לנסות את ארוחת הטעימות שמאפשרת ליהנות מהמגוון של המקום.
טלפון: 04-9552212

5. מלון עכוטל
הרבה שנים היה חסר בעכו מקום לינה ראוי באמת, כזה שבשבילו שווה להישאר בעכו אחרי יום של טיולים בעיר. המצב הזה השתנה לאחרונה עם הקמתו של מלון עכוטל, מלון בוטיק אמיתי מהסוג שאנו רגילים לראות בחו"ל. המלון, שהוא למעשה המלון היחיד בעכו העתיקה, הוקם בתוך מבנה היסטורי, כחלק מהחומה המזרחית של העיר העתיקה. המבנה שופץ ושומר, ויש בו 16 חדרים המעוצבים בסגנון מקומי עתיק, עם קשתות, תקרות גבוהות והרבה שימוש באבנים מסותתות, עץ וקרמיקה. למרות הצביון העתיק, יש במלון את כל הפינוקים של המאה ה-21, כולל מיטות נוחות במיוחד, טלוויזיית LCD, ואינטרנט מהיר. על גג המלון יש בית קפה שמשקיף לים, לעיר העתיקה ולמפרץ חיפה.
טלפון: 04-9877100
אתר אינטרנט

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.