תפריט עמוד

הצב הבודד בגלפגוס יהפוך לאב

ג'ורג' הבודד - האחרון מבני מינו, צבי ענק החיים בגלפגוס, עשוי להפוך בתקופה הקרובה לאב. המדענים מקווים שהביצים שהטילו לאחרונה כמה נקבות באיי הגלפגוס פוריות.

ג'ורג' הבודד – האחרון מבני מינו – צבי ענק נדירים במיוחד באיי הגלפגוס – עשוי להפוך בתקופה הקרובה לאב. מאמצי המדענים לגרום לו להתרבות נמשכו כבר כמה שנים ונראה כי עתה הוכתרו בהצלחה.
גילו של ג'ורג' הבודד מעורך בתשעים עד מאה שנים. בספר השיאים של גינס הוא מוגדר כ"יצור הנדיר ביותר שחי על פני כדור הארץ".
האופטימיות העכשווית נובעת מן העובדה המשמחת ששתיים מן הנקבות שחיו איתו הטילו לאחרונה חמש ביצים.
המדענים מציינים שג'ורג' נמצא עכשיו בשיא אונו המיני. הוא הצב היחיד החי המוכר מן המין Geochelone abigdoni. הצבים האחרים בגלפגוס אמנם דומים לו מאוד בצורתם החיצונית אבל הם בני מינים שונים.
משקלו של ג'ורג' 90 קילוגרם. הוא נולד באי פינטה, אי מבודד בצפון קבוצת איי הגלפגוס. כבר בשנות השישים הבחינו החוקרים שבני מינו מתמעטים במהירות. הוא עצמו התגלה ב-1972 והובא לשמירה ולטיפול בתחנת המחקר על שם צ'רלס דרווין.
מאז 1993 מנסים החוקרים לגרום לו להזדווג ולהתרבות. הנקבות שהובאו לקרבתו הן בנות תת מינים שונים מן האי השכן איזבלה אבל כל התצפיות העידו על כך שהוא אינו נמשך אליהן או אינו מעוניין בחברתן.
החוקרים המופתעים לא ידעו את נפשם משמחה כאשר לפני כשנה ראו את ג'ורג' מקיים יחסי מין לראשונה מזה 36 שנים. השמחה הועבה כאשר התברר שהביצים שהטילה אחת הנקבות לא היום פוריות.
חמש הביצים החדשות מעוררות תקוות רבות. הן במצב מושלם ורק בנובמבר אפשר יהיה לדעת מה עלה בגורלן. האינקובציה של ביצי הצבים הענקיים נמשכת 120 ימים.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.