תפריט עמוד

נסענו לנצרת בלי הרבה ציפיות, אך לאחר יומיים רצופים של חוויות פשוט התאהבנו. פגשנו תושבים עם חזון ויוזמה, שלא מתכוונים להנציח את מעמדה של נצרת כאחותה החורגת של ירושלים על מפת התיירות. העיר אכן בתנופה. במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממרכז הארץ צללנו עמוק עמוק לתחושת חו"ל אמיתית.

תחושת חו"ל מתעוררת כבר בכיכר המרכזית שבעיר העתיקה, בסמוך לכנסיית הבשורה, כאשר עולים בסמטאות של "שוק הכלות". בעבר לא היתה כלה ערבייה שרצתה להתחתן מבלי למצוא שמלה בשוק זה. הסחורות תלויות ומוצגות למכירה –  מנורת הזהב, תבלינים, פסלים של ישו ליד חזיות, הכל בערבוביה של צבעים וריחות.

נכנסים ל"מנזר אחיות נצרת", המשמש גם כבית הארחה, מתחם בעל קשתות אבן גבוהות קסום למראה. והקסם רק הולך ומעמיק כשיורדים במדרגות המנזר ומגלים שרידי בנינים ובית קברות מתקופת בית שני.

מנזר אחיות נצרת, מתחם בעל קשתות אבן גבוהות קסום למראה

ממשיכים במעלה "שוק הכלות" ועושים אתנחתא אצל פאוזי סעדי, במקום שנקרא מהבאג', שפירושו כלי לטחינת קפה. פאוזי, מומחה לא רק בנגינה על מיתרי "עוד" אלא גם בהכנת קפה, מנעים ומפיג לרגע את החום, ובתיאום מראש אף מפעיל סדנאות במוסיקה. לא הרחק משם בפאתי השוק ברחוב 407, מצוי בית ערבי טיפוסי, בית אום מנוור. כשנכנסנו, אם המשפחה עסקה בשטיפה והילדים קיבלו אותנו בברכה חמה. הצצה בחדר השינה, הפרעה שהיא ממש בהסכמה, חשפה ציור תקרה מקורי מרהיב מהמאה ה- 19. באותה תקופה האנשים בעלי המעמד הגבוה, העשירים מערביי נצרת, הושפעו מהסגנון העותומאני והעתיקו בביתם את האדריכלות, הריצוף ואף את ציורי התקרה. הלחות וקרני השמש מסכנות את האוצר הגלום בבתי העיר העתיקה כך שהיום נשארו בבתים שונים בנצרת כ- 70 ציורי תקרה בלבד, אחד היפים והשמורים ביניהם בבית אום מנוור. הציור, הכולל אלמנטים נוצריים, עשוי מצבעים טבעיים שהפיקו מאדמה, צמחים ובעלי חיים, כאשר ביצת התרנגולת נמרחה לברק וחיזוק הצבע. חוויה אסטטית שאין להחמיצה.

בבית סמוך נכנסנו לגלריה בית קפה של חוזימה חאמד. בחצר הבית, חוזימה תקרא לכם, באם תרצו, את מצבכם ועתידכם בקפה.

אי אפשר לסיים סיור בנצרת מבלי להיכנס לאלבאבור, טחנת הגליל. במטחנה בהפעלת הדור השלישי, אשר בבעלות המשפחה כבר מעל 100 שנה, נמכרים יותר מ- 1,000 סוגי תבלינים, חלקם תוצרת הארץ וחלקם מיובאים.

באלבאבור נמכרים יותר מ-1,000 סוגי תבלינים

כנסית הבשורה נבנתה על פי המסורת על פתחה של מערת מרים. על פי האמונה הנוצרית, בישר במקום המלאך גבריאל למרים על הריונה. כעבור תשעה חודשים נולד ישו , ומדי שנה נערכות כאן ובבית לחם חגיגות חג המולד המרכזיות. המדריך, ערבי נוצרי, דואג להדגיש את אורך החיים היהודי של ישו ומשפחתו ועברה היהודי של העיר. הכנסיה הראשונה נבנתה ב- 427 לספירה, מאז הוקמו 5 כנסיות לפחות, בנייתה של האחרונה הסתיימה ב- 1969 ע"י סולל בונה. כל אלמנט בבנייה, בעיטורי הויטראז' וציורי הפסיפס, מהווה סמל מעולם המושגים והאמונה הנוצרית. חלק מיצירות האמנות מיצגות אמנות נוצרית ממדינות שונות בעולם.

לבסוף, בשעות אחרי הצהריים המאוחרת, כדאי לטפס עם הרכב על "גג העולם", או לכל הפחות "גג נצרת": הר הקפיצה הוא לא רק אתר עליה לרגל של נוצרים רבים אלא גם תצפית מרהיבה שממנה רואים למרחקים, מכל כיווני האוויר, נופים יפיפיים : העיר נצרת עלית ונצרת העתיקה, הר תבור ועמק יזרעאל פרוסים לפניכם. על פי המסורת הנוצרית קפץ ונעלם משם ישו אחרי שהסתבך קלות עם מתפללים אחרים בבית כנסת נצרתי. במדרון הר הקפיצה נמצאה ב- 1933 מערת האדם הקדמון, בה נמצאו שלדי אדם מלפני מאה אלף שנה לערך.

נצרת היא לא רק אתר חשוב בנצרות, אלא גם הפכה ליעד אטרקטיבי גם למטייל ונופש הישראלי. תושבי נצרת קיבלו אותנו בזרועות פתוחות לרווחה, הכנסת האורחים המסורתית אינה מוגבלת למפגשים אישיים בלבד אלא בולטת גם בבתי מלון ובמסעדות.

מלון גולדן קראון (Golden Crown),מחזיק ללא ספק בכתר הזהב של אירוח התיירות בנצרת

חשבתם על חומוס וקנאפה, בקלאווה ופול ? למסעדות העיר יש כמה הפתעות בשביל המטייל. ישנן מספר מסעדות שמציעות תפריט עשיר וברמה גבוהה, שלא תאכזב גם את בלייני המסעדות התל אביביים המפונקים. אהבנו לא רק את האוכל אלא גם את הרעיון שמאחורי מסעדת "סודפה" (בערבית: "במקרה"): מריה ומרינה, בנות 40 +, החליטו בצעירותן שלא משנה כמה שהן יהנו ממקצוען, בגיל 40 יעזבו את הכל ויעשו שינוי דרמטי בחיים. כך נולדה, ממש במקרה, מסעדת "סודפה" באחד המבנים הישנים עבי הקירות ומחופות האבן של העיר העתיקה.

מלון גולדן קראון (Golden Crown),מחזיק ללא ספק בכתר הזהב של אירוח התיירות בנצרת. בבריכת המלון ובחדרי הספא תמצאו מנוחה אחרי יום טיולים, בערב תוכלו ליהנות משפע של פעילויות תרבות, האוכל נפלא העיצוב מרהיב, ומעל הכל בולטת גם כאן הכנסת אורחים לבבית ואיכפתית.

לאתר מלון גולדן קראון לחצו כאן

מסעדת סודפה –

כיכר מעיין 6083/35 , נצרת
טלפון: 04-6566611

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנצרת

עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת
עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת

רוב המטיילים המגיעים לנצרת נשארים בעיר העתיקה ובאזור השוק, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל יש גם סיבות מצוינות לעלות אל ראש הר כדי להשקיף על עמק יזרעאל מצד אחד ומהצד השני – על בתי העיר הגולשים בצפיפות ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...

חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן
חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן

נצרת, אחת הערים החשובות בעולם הנוצרי, מציינת את חג המולד בשלל אורות וקישוטי חג, עצי כריסטמס עטויים בשלג מלכותי ותהלוכת חג מסורתית. זוהי הזדמנות נהדרת לבקר בעיר ולהכיר את אוצרותיה הרבים ואת פינות החמד המסתתרות בסמטאותיה