תפריט עמוד

בגלפגוס מחכים לאורחים

צ'רלס דארווין, החוקר האנגלי שפיתח את תורת האבולוציה במהלך מסע באיי גלפגוס העניק לאיים המיוחדים שם עולמי. התיירות אמנם פורחת באיים בלב האוקיינוס ומצפים אפילו לעלייה במספר המבקרים, אבל לא כולם מרוצים מן המצב

2009 ציינה שלושה תאריכים משמעותיים לאיי גלפגוס בלב האוקיינוס השקט. הראשון הוא 12 בפברואר, כאשר ימלאו 200 שנה להולדתו של צ'רלס דארווין, אבי תורת האבולוציה. דארווין פרסם את ספרו בשנת 1859, כלומר 50 שנים לאחר ששב מן הביקור בגלפגוס ולפני 150 שנים. התאריך השלישי מציין את החשש שהפופולריות הגואה של האיים הנידחים עלולה להזיק להם. לפני חמישים שנה, כאשר התיירות לאיים היתה עדיין בחיתוליה, נוסדה "האגודה לשימור איי גלפגוס". הסכנה שנראתה אז מזערית, מאיימת היום באורח מוחשי על המגוון המרשים של מיני בעלי החיים שמתגוררים באיים.
כדי להבין את השינוי בגלפגוס כדאי להתבונן בכמה מספרים:
אוכלוסיית האיים מנתה בשנות השבעים כ-4000 תושבים בלבד. כיום מתגוררים באיים 30 אלף תושבים. 6000 מתוכם מוגדרים כ"תושבים לא רשמיים".
הגידול במספר התושבים קשור כמובן לגידול המשמעותי שחל במספר התיירים באיים. בשנת 1990 ביקרו באיים 40 אלף תיירים. השנה מתקרב מספר התיירים ל-200 אלף, כלומר פי חמישה.
אלה מעלים בעיה נוספת – הפיתוח והבנייה באיים. ב-1990 היו באיים פחות מאלפיים מיטות ללינת תיירים. השנה מספר זה עומד על 4000 מיטות. כלומר במהלך פחות מעשרים שנה נבנו באיים, ששימור הטבע הוא הנושא החשוב והקריטי ביותר בהם, לא מעט בתי מלון.
ארגוני סביבה וגופים רבים מארגנים במהלך שנת 2009 כנסים וימי עיון לציון הובל של דארווין אך גם לבחינת הסכנה שיש בפיתוח המואץ בגלפגוס.
לקריאה נוספת על בעיות הסביבה באיי הגלפגוס כדאי לפנות לאתר

חיות ענק בגלפגוס

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.