תפריט עמוד

תעלות המים באמסטרדם

כאשר חושבים על אמסטרדם מיד עולות בראשנו תמונות של תעלות מים פסטורליות. ככה זה כשעיר אחת קטנה יושבת על 165 תעלות (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

אחד המאפיינים הבולטים ביותר באמסטרדם הוא התעלות. בעיר יש 165 תעלות, ואורכן הכולל 75.5 קילומטר. מספרן הגדול של התעלות אילץ את תושבי אמסטרדם להקים יותר מ-1,400 גשרים. אפילו לחפצים שנופלים למים יש אופי אמסטרדמי מובהק: בכל שנה נמשים מהתעלות של העיר כ-10,000 זוגות אופניים – ראיה ניצחת לדומיננטיות של הדיווש בחיי היומיום בעיר.

כמה חברות מקומיות מציעות שיט מודרך לתיירים בתעלות אמסטרדם. בשעות היום, השיט אורך כשעה, ואילו בערבים נערך שיט לאור נרות, הנמשך כשעתיים.

פרטים נוספים במשרדיהן של החברות הבאות:

Best of Holland
טלפון: 31(0)20-6231539.

Holland International
טלפון: 31(0)20-5171717.

Lindbergh
טלפון: 31(0)20-6222766.

לחצו כאן לפרטים על חברות שיט נוספות.

הקדומה בתעלות הגדולות של אמסטרדם היא תעלת סינֶל (Singel), שנחפרה בימי הביניים. השיט בתעלת סינל מאפשר לחוות מקרוב את האווירה המיוחדת של החיים על המים, אבל פרט לזאת אין לאורכה אטרקציות מיוחדות. האתרים היחידים הראויים לציון הם שוק הפרחים (Bloemenmarkt) ובית המחסה לחתולים (Poezenboot, מול בית מספר 20) – סירה שבה חיים חתולים חסרי בית.
תעלת הֵירנחְרַכְט (Herengracht) נחפרה במאה ה-17, ולאורכה התגוררו סוחרים עשירים, שהקימו במקום בתים מפוארים. באחד מהם פועל מוזיאון ווילֶט-הוֹלטהויזְן (Museum Willet-Holthuysen), המשחזר את החיים בבתים של המאה ה-17. בבית מספר 497 נמצא מוזיאון החתולים, ואילו בבתים 368-366 פועל מוזיאון התנ"ך (Bijbels Museum), המציג ספרי תנ"ך עתיקים, ממצאים ארכיאולוגיים מהמזרח התיכון ודגמי מקדשים עתיקים.
גם תעלת קֵייזרְסחרַכְט (Keizersgracht) הוקמה במאה ה-17, והיא קרויה על שם מקסימיליאן הראשון, קיסר הקיסרות הרומית הקדושה. לאורכה יש מבנים יפים, כמו בית מספר 123 ובית האר-נובו במספר 174. כדאי לבקר גם במוזיאום ואן לוֹן (Museum van Loon), שלו אוסף דיוקנאות מהמאות ה-17 עד ה-20.
התעלה היפה ביותר באמסטרדם היא תעלת הנסיך, פרינסנחרכט (Prinsengracht), הקרויה על שמו של ויליאם השלישי, מלך אנגליה ונציב המדינה של הולנד. לאורכה יש הרבה עצים, מבנים מפוארים ובתי קפה. במספר 2 נמצא פָאפּנאֵילַנְד (Papeneiland), בית קפה הפועל באותו מקום במשך יותר מ-300 שנה. ליד בית מספר 296 נמצא מוזיאון בתי הסירה. 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק