תפריט עמוד

שוק בעלי החיים בבנגקוק

שוק בעלי חיים הוא תופעה מקובלת וסוג של מסורת בתאילנד. אייל ברטוב חזר מביקור בשוק סוף השבוע של בנגקוק (צילום: אייל ברטוב)

שוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק בבנגקוק הוא הגדול והמפורסם מבין השווקים בעיר. במהלך סוף השבוע נפתחים בו כ-15 אלף דוכנים וכרבע מיליון בני אדם פוקדים את רחובותיו. חלק מן השוק מוקדש באופן מסורתי לבעלי חיים שונים. יש כאן הרבה מאוד חיות שנחשבות בתאילנד לחיות מחמד, אבל גם בעלי חיים אקזוטיים ומוזרים. למשל – נחשים שנראים מסוכנים מאוד, ומיועדים לדברי הרוכלים לשמש לייצור תרופות מסורתיות. הלקוחות מגיעים מרחבי אסיה כדי לקנות בשוק ומרחבי העולם כדי לראות.
בשנים האחרונות מושמעת ביקורת רבה על הסחר בבעלי חיים בשווקים כגון זה. המאמצים של ארגונים סביבתיים לצמצם את הסחר הזה נתקלים לעתים קרובות בטענה שמדובר במסורת עממית תאית ושכל התערבות חיצונית בהגבלת הסחר בבעלי החיים כמוה כפגיעה בתרבות המקומית.
כדי להרגיע את הרוחות וכדי להעניק למבקרים במקום (בעיקר בעקבות החששות משפעת העופות) תחושת ביטחון הושקעו כספים רבים בניקיון השוק ובהעלאת ושיפור רמת ההיגיינה בו.
שינוי נוסף שעבר השוק בשנים האחרונות הוא היעלמותם, לפחות מן הדוכנים הנראים לעין, של קופים וגורי תנינים. פעם מכרו גם אותם ללא חשש או הסתייגות. כיום אין סיכוי שיופיעו בדוכנים שניצבים ברחוב, אם כי הלוחמים למען בעלי החיים טוענים שהשינוי במקרה זה חיצוני בלבד, כלומר אפשר עדיין לקנות קופים בשוק, אבל זה דורש מאמץ גדול יותר והיכרות מסוימת עם חלק מן הסוחרים.
למרות ההסתייגויות, מי שמחפש אחר מוזרויות אקזוטיות של המזרח יימצא כאן כאלה בשפע. מאות סוחרים מוכרים כאן שקיות ענקיות ובהן חגבים חיים שנועדו למאכל הציפורים. דגים מוזרים, שכמותם אפשר לראות רק בבנגקוק מעניקים לשוק צבעים עזים ולמרות הריחות שאינם תמיד נעימים הביקור הוא חוויה חזקה ומומלצת בחום.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק