תפריט עמוד

סיגישוארה אוהבת דרקונים

העיר סיגישוארה ברומניה זוכה בשנים האחרונות לפריחה תיירותית לא צפויה. אין בה אמנם אטרקציות אדירות, אבל העובדה שדרקולה מעורר הדמיון נולד בעיר מושכת אליה מבקרים רבים. אייל ברטוב שב מסיגישוארה ובידו צילומים רבים. תחילה מובא כאן תיאור העיר בעקבות ביקורו של רן לוי יממורי (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

תיירים רבים מגיעים לטירה בעיר בראן, שמכונה בפי כול טירת דרקולה. הטירה נבנתה במאה ה־14 ועדיין עומדת על תילה, אך קרוב לוודאי שהיא לא היתה שייכת לוולאכיה, נסיכותו של ולאד צפש, ואם בכלל שהה בה, היה זה לזמן קצר בתא המעצר, לפני שהוסגר להונגריה.

כשלוש שעות נסיעה מבראן, נמצאת סיגישוארה (Sighisoara). הדרך חולפת בשטחי יער עבותים, שדות מעובדים וכפרים ציוריים. בחלק העתיק של סיגישוארה יש מבנים עתיקים בסגנון ימי הביניים, סמטאות צרות ומפותלות שמעליהן חלונות עם עציצי גרניום, בתי קפה עם שמשיות וילדים צוענים מתרוצצים, מנסים לזכות בנדבה.

השמש צונחת במהירות לעבר קו האופק, צובעת את השמים ואת הבתים בזהוב ובוורוד פסטלי עדין. צלצולי השעון העתיק שבמגדל מהדהדים בכל רחבי העיירה.

החוקרים סבורים שהנסיך ולאד השלישי נולד בשנת 1431 במצודת העיר סיגישוארה, בשכנות לסוחרי העיר האמידים. אביו, שכונה ולאד דְרַקוּל, היה מושלה הצבאי של טרנסילבניה.

השם דרקול בא מהמלה הרומנית דְרַק (drac), שבאה מהמלה הלטינית דרקו (draco). משמעות המלה היא "שד" או "דרקון". דרקול אינו שם ולאכי טיפוסי, ומקורו במסדר הדרקון, שהוקם בשנת 1387 כדי להילחם במוסלמים העות'מאנים, אשר פרצו מערבה בניסיון לכבוש את אירופה.

אני עולה בסמטאות לעבר מגדל השעון והכיכר שלידו, שריד למצודת העיר. בקרבת השעון נמצא הבניין שבו, כך מספרים, נולד ולאד צפש. כיום משמש המבנה מסעדה. המלצרים במקום לבושים במדים רשמיים בשחור ואדום ומעליהם הם עוטים גלימה שחורה, והאוכל מוגש על צלחות עם סמל מסדר הדרקון. מסופר כי ולאד ענד בגאווה רבה את סמל המסדר – דרקון שזנבו כרוך על צלב.

בתום מאבק ממושך לתפיסת כס השלטון בוולאכיה, בשנים 1436־1437, הצליח ולאד דרקול להשיג את מבוקשו והוכתר כנסיך ולאכיה. הוא עבר להתגורר עם בני משפחתו בארמון הנסיכותי שבעיר הבירה טירגובישטה והוליד שלושה בנים. אחד מהם היה ולאד דרקולה, כלומר, ולאד בנו של דרקול או "דרקול הקטן".

לפני שאני עוזב את סיגישוארה, אני מבקר בתצוגה קטנה של כלי נשק מאותה תקופה במוזיאון לכלי נשק שבקרבת מגדל השעון. לידם נמצא גם שחזור חדר העינויים של המצודה. הערפל סביב ולאד צפש נותר בעינו. האם בטירגובישטה אמצא משהו מוחשי יותר?

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מרומניה

    קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
    קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

    עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

    מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
    מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

    ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

    טרק בקרפטים: אל ראש ההר
    טרק בקרפטים: אל ראש ההר

    ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...