תפריט עמוד

מופעי רחוב באמסטרדם

אמסטרדם שייכת לרשימת הערים הנעימות שתמיד כיף לחזור ולבקר בהן. מלבד אתרי התיירות המרתקים של העיר, גם ברחובות יש מה לראות. אייל ברטוב חזר מביקור (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

אמסטרדם היא עיר עם הרבה אופי. יש לה מראות ייחודיים ורומנטיים של תעלות ארוכות, צלילים רכים של צלצולי חשמליות ופעמוני אופניים ואווירה של שלווה אמיתית. העיר מציעה אתרי תיירות רבים והמון אטרקציות: מוזיאונים טובים, כגון מוזיאון ואן גוך והרייקסמוזיאום; פארק ירוק ומרשים (וונדל פארק) שמתאים לרביצה וטיול; אזורים אופנתיים כדוגמת היורדאן המציע מגוון גלריות ושווקים צבעוניים; תעלות רומנטיות שכיף לשוט בהן; אתרים מחוץ לעיר שמתאימים לטיולי יום קצרים, והמון אטרקציות למשפחות שמטיילות עם ילדים. 

כדי להרגיש את אווירת העיר האמיתית מומלץ לצאת ולטייל בין כיכרות העיר התוססות. כיכר ליטספליין (Leidseplein) הנמצאת ברובע העתיק, היא מקום נהדר לבלות עם ילדים. הכיכר מוקפת בבתי קפה קטנים, ובפינות הרחובות נערכים לעתים קרובות, ובעיקר בשעות הערב והלילה, מופעי רחוב משעשעים. אפשר לפגוש כאן להטוטנים על תלת אופן, מופעי אש, מופעים של יוגיסטים ומופעים של נגני רחוב. 

כיכר נוספת ומאוד חשובה היא כיכר דאם (Dam), הכיכר המרכזית של העיר, שבסמוך לה נמצא ארמון המלוכה. צעירים מכל רחבי העולם נפגשים כאן, כאילו היתה הכיכר מקום מפגש רשמי לזרוקים ולתרמילאים. אפשר להאכיל את מאות היונים בכיכר, לסקור את הפנקיסטים הרבים השרועים על המדרגות, ולהתבונן ב"פסלים חיים": שחקנים העורכים מופעי רחוב מיוחדים, וניצבים כפסלי אבירים בשריון וכפסלי שיש, ההולמים את הדר הארמון. רק כשמביטים בתשומת לב, אפשר להבחין ש"הפסלים" נעים ונושמים. 

אייל ברטוב חזר מביקור באמסטרדם והוא מביא תמונות מכיכרות ורחובות העיר הנצבעים בשלל מופעים צבעוניים.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק