תפריט עמוד

זאנסה סכאנס, הולנד

טחנות רוח מקוריות, בתי מלאכה משוחזרים, גשרי עץ קטנים ובתי מגורים מהמאה ה-17. כל אלו מחכים לכם בכפר טחנות הרוח ההולנדי זאנסה סכאנס, שמשחזר את החיים בהולנד כפי שהיו במאות הקודמות. אייל ברטוב מזמין אתכם להציץ אל העבר (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

ברוכים הבאים אל הולנד של המאה ה-17. כאן תוכלו לחוות את הולנד האמיתית והאותנטית, בלי המסיבות הפרועות והקופי שופס. הכפר ההולנדי זאנסה סכאנס (Zaanse Schans), כ-16 קילומטר מצפון-מערב לאמסטרדם, מציע למבקרים חוויה אותנטית ומפתיעה. כאן אפשר ללמוד על החיים בהולנד במאות הקודמות ועל אורח החיים ההולנדי המסורתי. 

בזאנסה סכאנס מוקדי עניין רבים. הבולטות במיוחד טחנות הרוח המרשימות, שמתפקדות כיום כמוזיאונים ושימשו בעבר כבתי חרושת לצבעים, חרדל ושמן, לטחינת טבק או כמנסרות עץ. טחנות הרוח הן המבנה המקורי היחיד בכפר שלא עבר שיחזור. הכניסה לחלק מהמוזיאונים כרוכה בתשלום. 

מומלץ לבקר בבתי המלאכה הקטנים שבכפר ולהתחיל בבית החרושת לנעלי עץ הולנדיות. במקום תוכלו למצוא את כל סוגי הנעליים האפשריות, החל מנעלי עקב ועד נעלי סקי, הכל עשוי מעץ. במגבנה שבמקום תוכלו ללמוד על תהליך הכנת הגבינות ההולנדיות וכמובן גם לטעום. את הסיור בבתי המלאכה מומלץ לסיים בביתן הכי מתוק – בית החרושת לשוקולד. המקום שמפיץ ריח שוקולדי מדהים ומשכר, הוא ביתן שאסור לפספס.

איך להגיע?
אל הכפר אפשר להגיע ברכבת שיוצאת מאמסטרדם לאלקמאר (Alkmaar). יש לרדת אחרי ארבע תחנות, בתחנה שנקראת Koog-Zaandijk. אפשר גם להגיע באוטובוס וברכב.
אתר אינטרנט

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מהולנד

    הולנד לנוסע העסקי
    הולנד לנוסע העסקי

    לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

    סיור קולינארי באמסטרדם
    סיור קולינארי באמסטרדם

    הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

    ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
    ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

    איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח