תפריט עמוד

האי טסל, צפון הולנד

אם כבר מיציתם את הביקור באמסטרדם ואתם רוצים קצת לנוח מהבלגן, זה הזמן לנסוע לבקר בצפון הולנד – אזור שלו, נוח לטיולים, משובץ בטחנות רוח ועיירות קטנות. האי טסל שבים הצפוני הוא אחד המקומות המומלצים לנקות את הראש. מיקי אלקלס חזר מביקור (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

האי טסל (Texel), הגדול והעתיק מבין חמשת איי ואדן (Wadden), הוא בית גידול טבעי לציפורים ומקום מפלט נעים בטבע. האי, שאורכו כ-25 קילומטר ורוחבו תשעה קילומטרים, הוא אי יפהפה שטוף חופי רחצה לבנים ורחבים, שמורות טבע עשירות, יערות וכפרים ציוריים.
עד המאה ה-19 היה האי תחנת מעבר חשובה לספינות ששטו בין הולנד לאסיה, אפריקה וצפון אמריקה, ובשנת 1593 התרחש באי אסון ימי גדול, כתוצאה מרוחות הוריקן איומות שריסקו צי שלם של אוניות מסחר. כ-44 ספינות טבעו וכ-1,000 ימאים מצאו את מותם.
למטיילים באי מומלץ לבקר בעיירה הראשית, דן ברוך (Den Burg), הנמצאת כשישה קילומטרים מצפון למסוף המעבורות שבאי. דרומית-מזרחית לדן ברוך נמצאת אודסכילד (Oudeschild) בה מומלץ לבקר במוזיאון הים והחוף – Maritime and Beachcombers Museum – מוזיאון מפורסם המציג ציוד וחפצים שנאספו מספינות שנטרפו במהלך המאה האחרונה בחופי האי. במקום כבוד בין החפצים שנמשו מהים עומדים ארגזי כלים מתוצרת "כתר" שנאספו ממכולה שנפלה מאוניה בסערה ליד האי.
עוד כדאי לבקר בכפר היפה דן הורן (Den Hoorn), באוסטרנד בה נמצאים כמה מהבניינים היפים של האי ובדה קוקסדורפ (De Cocksdorf) הסמוך למגדלור. מומלץ לשכור אופניים ולטייל באחד מהמסלולים שחוצים את האי.
מדי שנה בחודש יוני מתמלא האי במבקרים שמגיעים לצפות במרוץ הגדול ביותר בעולם לסירות קטמרן, גביע סיסקו, במהלכו מקיפים את האי כ-600-500 סירות.

איך להגיע
מאמסטרדם נוסעים ברכבת לדן הלדר (שעה וחצי). מדן הלדר לוקחים אוטובוס אל מעבורת הרכב. ההפלגה לאי טסל נמשכת כעשרים דקות.

מידע נוסף
לשכת המידע לתיירים נמצאת בעיירה דן ברוך.
כתובת: Emmalaan 66.
טלפון: 31-4741.
אינטרנט: אתר הבית של  האי טסל.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מהולנד

    הולנד לנוסע העסקי
    הולנד לנוסע העסקי

    לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

    סיור קולינארי באמסטרדם
    סיור קולינארי באמסטרדם

    הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

    ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
    ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

    איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח