תפריט עמוד

אוסלו, בירתה של ממלכת נורווגיה

לרבים מאיתנו השם אוסלו מצלצל רק בהקשר של שיחות שלום והסכם מפורסם, אבל אוסלו היא גם יעד מרתק לביקור המשלב בין אדריכלות ישנה וחדשה וגם שפע של אטרקציות ומסלולי טיול. אייל ברטוב לוקח אתכם לביקור בעיר הגדולה ביותר בנורווגיה. 

אוסלו, בירת נורווגיה, העיר הגדולה והעתיקה ביותר במדינה וגם מרכז המסחר והתעשייה החשוב ביותר מציעה לתיירים מגוון גדול של אטרקציות ומוקדי עניין, החל ממרכזי אמנות ומוזיאונים מרתקים ועד פארקים יפים ומסעדות מצוינות. העיר ידידותית מאוד לתיירים, מוקדי העניין קרובים מאוד למרכז העיר והתחבורה הציבורית נוחה ויעילה.
מבין המוזיאונים לאמנות החשובים בעיר ניתן למנות את הגלריה הלאומית; מוזיאון ההיסטוריה של אוניברסיטת אוסלו המציג אוסף עתיקות מרשים, וכן מטבעות ומוצגי אמנות דתית מימי הביניים; ומוזיאון מונק (Munch) המציג יותר מ-5,000 רישומים וציורים שהצייר הנודע הוריש לעיריית אוסלו.
בצד מוזיאונים לאמנות יש באוסלו גם מוזיאונים יוצאי דופן ולא קונבנציונאליים. מומלץ להפליג מהנמל של העיר לחצי האי ביגדיי בו נמצא המוזיאון הפתוח הגדול ביותר בנורווגיה לפולקלור; מוזיאונים ימיים ובהם ספינות ויקינגים שנקברו בקרקעית הים והתגלו לאחר מאות שנים בחפירות; והרפסודה של תור היירדאל קון טיקי, עליה הפליג לפולינזיה.
מלבד מוזיאונים מומלץ לבקר גם בבית העירייה של אוסלו המציג תבליטי עץ של אפיזודות מהמיתולוגיה הנורדית וגם ציורי קיר גדולים; בקתדרלה העירונית שנבנתה ב-1697; במבצר וטירת אקרהוס (Akershus) המרשימים שנבנו בתקופת ימי הביניים; ובפארק ויגלאנד המציע מדשאות, עצים ופרחים, אגמים עם ברווזים, פינות לפיקניק וכמאתיים פסלי בני אדם בגודל טבעי, פאר יצירתו של הפסל הפורה גוסטב ויגלאנד.
אייל ברטוב חזר מביקור בעיר והוא מביא לפניכם תמונות למזכרת.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק