תפריט עמוד

שמורת סמבורו, קניה

שמורת סמבורו בקניה נחשבת לאחד הפארקים המרהיבים בצפון קניה. יש כאן שילוב מרשים של תושבי שבט הסמבורו עם הסביבה הטבעית של האזור החצי מדברי. אוהבי בעלי החיים ירוו כאן נחת (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

שמורת סמבורו שוכנת כ-350 קילומטר מצפון לניירובי. השמורה מחולקת למעשה לשלוש שמורות נפרדות: שמורת השב(Shaba National Park), הבופלו ספרינג (Buffalo Spring) ושמורת הסמבורו (Samburu Game Reserve) .
השטח הכולל של שלושת השמורות הוא כ-300 קמ"ר.
נהר וואסו ניגירו, Ewaso Ngiro River שפירושו הנהר האדום הוא מקור החיים והעורק המרכזי באזור כולו. הנהר מהווה גם את קו ההפרדה בין שמורת הסמבורו, שנמצאת על הגדה המערבית-צפונית ושמורות הבופלו ספרינג והשבא ששוכנות על הגדה הנגדית. מי הנהר מלאים בתנינים ובהיפופוטמים, שמהווים חלק מן האטרקציות של האזור.
יערות עצי השיטה שעל גדות הנהר הם מקור הצל והמנוחה העיקרי לעדרי הצבאים, הזברות והפילים בשעות החום ובדרכם אל מי השתייה ובחזרה.
באזור השמורות נמצאים מינים רבים של בעלי חיים נדירים שלא רואים בדרך כלל באזורים אחרים בקניה : ביניהם הזברה צרת הפסים,(Grevy's Zebra), הג'ירפה המרושתת ( Reticulated Giraffe), הראם החבשי (Beisa Orex) ועוד.
שמורת הבופלו ספרינג, הנמצאת כאמור בצדו הדרום-מזרחי של הנהר, נקראת על שם קבוצת מעיינות שנובעים במרכזה ומהווה מקור מים נוסף. השמורה שטוחה לחלוטין ומאכלסת חיות מישור: עדרי ראמים, זברות וקבוצות גדולות של יענים.
החלק השלישי של שמורות האזור – שמורת השבא הינה הצפונית מבין השלוש ונמצאת מזרחית לדרך הראשית המובילה למרסביט. הנוף באזור זה הררי יותר, השמורה אינה מאוכלסת בצפיפות וגם תיירים ממעטים להגיע אליה.
בני שבט הסמבורו שמתגוררים באוזר זה נחשבים אחד השבטים הססגוניים והיפים שבשבטי קניה. הם קרובים לשבט המסאי שמתגורר בדרום קניה ובצפון טנזניה.
הרוצים להגיע לסמבורו יכולים לשכור רכב בניירובי. הנהיגה ארוכה מאוד ( כשש-שמונה שעות נטו), במידה ואתם נוהגים בעצמכם עליכם להיות מצוידים במפות ומידע, דלק ניתן למצוא בתחנות הדלק לאורך הדרך, ובתחנות הצמודות לבתי המלון בשמורות. דרך זו מעניקה למטיילים חופש בחירה מקסימלי לגבי האתרים וזמן השהות בהם. דרך נוספת היא לטוס מניירובי. קו סדיר של אייר קניה יטיס אתכם מניירובי ללב אזור סמבורו. הבוחרים בדרך זו צריכים לתאם מראש את האיסוף וההסעה.
הדרך השלישית: בטיול מאורגן – מהארץ בחברת ישראלים והדרכה בעברית, או טיול מאורגן מקומי היוצא מניירובי.
מאוד לא מומלץ להגיע לאזור השמורות ללא הזמנה מראש של מקום לינה.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מקניה

    מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה
    מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה

    "יש לי קשר רגשי עמוק לקניה. אמי חיתה שם קרוב לעשרים שנה, והמקום הפך להיות הבית השני שלי. בליתי בקניה תקופות ארוכות, טיילתי בה עם חברתי שמחה, לימים אשתי, לימים לשעבר, ויחד חקרנו ולמדנו שם כל חיית בר ...

    סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן
    סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן

    הצבע החום-אפור של האנטילופות ואוכלי העשב בסוואנה האפריקאית משתלב היטב בסביבה ומהווה הסוואה מצוינת. אז למה לרובם יש גם כתמים לבנים, בעיקר על האחוריים, שבולטים לעין וכמו זועקים "הנה אני"? על הצבע הלבן והתקשורת המיוחדת בין טורפים לנטרפים

    שבטים באפריקה: להיות בת שבט
    שבטים באפריקה: להיות בת שבט

    המפגש הראשוני עם תושבי אפריקה מסקרן ומעלה שאלות לגבי האותנטיות של אורח החיים המוצג בפני המטייל שבא מבחוץ. גילה התרסי, מדריכת טיולים באפריקה, מביאה טעימה מחייהן של נשים בשבטים אפריקאים ומהרהרת איך היו נראים חייה לו היתה בת ...