חמשת המומלצים 

1. קניון ביקאז והאגם האדום – נהר ביקאז נחסם במפולת, יבש ממים והותיר קניון נהדר לטיול רגלי בין קירות סלע. בקרבתו נמצא לקו רושו ("האגם האדום") שממימיו מזדקרים גדמי עצים. בקיץ שטים בו, בחורף מחליקים על מימיו בקפואים.
2. רכס אפוסן – בין הרי הרכס נחבאים אגמים וכפרים קטנים, כמעט לא נגישים, של איכרים וחוטבי עצים שחיים כמו לפני מאתיים שנה. כדאי לבקר גם במערת הקרח סקרישוארה שבאזור.
3. כביש טרנס פגרש – כביש 7C חוצה את הקרפטים הדרומיים בחלק הגבוה של הכס, דרך אגמים, יערות ובקתות מתוקות המציעות לינה. מאוקטובר עד יוני הדרך חסומה, אך אפשר לעלות את הקטע הסגור ברכבל.
4. סיגישוארה – עיר סקסונית מקסימה ששמרה על האופי הימי-ביניימי של חומותיה מגדליה וסמטאותיה. כדאי גם לבקר בכפרים הסקסוניים שבסביבתה.
5. פסטיבל הבנות – מדי שנה ביום ראשון שלפני 20 ביולי נערך פסטיבל הבנות בכפר אברם ינקו שבטרנסילבניה. בעבר נועד האירוע למציאת בני זוג, כך כיום הוא יריד עממי עם ריקודים, אוכל ושמחה.


סקי: ספורט אלגנט
בהרי הקרפטים, המשתרעים על כשליש משטחה של רומניה, פזורים עשרות אתרי סקי. בכמה מהם מצויים מתקנים מודרניים חדישים, וברובם יש מסלולים בכמה רמות. באתרים המרכזיים יש רכבלים, בתי ספר ומדריכי סקי, מגוון פעילויות חורף, מלונות ומרכזי מידע המספקים מפות והסברים. ואף על פי כן, נראה שהסקי ברומניה עוד רחוק מעמיתו המערב-אירופי. הציוד והמתקנים פחות משוכללים, והמסלולים הקשים ביותר ברומניה אינם משתווים מספקים לגולשים מנוסים את האתגר המבוקש. גולשים מתחילים, לעומת זאת, ייהנו כאן מאוד, ובמחירים נמוכים למדי.
האתרים המבוקשים ביותר ברומניה הם אלה השוכנים בהרים המקיפים את עמק פרחובה, והגדול מכולם הוא פואיינה ברשוב (Poiana Braşov). אתר זה שוכן כ-12 קילומטר מדרום-מערב לעיר ברשוב, והוא מציע 12 מסלולי סקי בכמה רמות. לרגלי המסלולים וביניהם יש מלונות רבים, בקתות ומסעדות, וגם בקיץ לא שקט כאן: מן האתר יוצאים מסלולי טיול הרריים מאתגרים, טיולי אופניים ורכיבות על סוסים, וליד המלונות יש מגרשי טניס, בריכות שחייה, מועדוני ריקודים ועוד. מדרום לפואיינה ברשוב מצויים אתרי הסקי קטנים יותר אך מוצלחים: פרדאל (Predeal), אזוגה (Azuga), בושטן (Buştebi) וסינאיה (Sinaia).
אתרי סקי ידועים אחרים ברומניה הם סמניק (Semenic) שברכס הקרפטים המערבי, פלטיניס (Păltinis) שברכס הקרפטים הדרומי, ודוראו (Durău) שברכס הצפוני.
עונת הסקי ברומניה היא בחודשים דצמבר עד מרץ, וכל עוד שכבת השלג מאפשרת גלישה. באתר http://www.skiresorts.ro מצוי מידע על אתרי סקי ברומניה, כולל מפות, מספר המסלולים ורמתם, עדכון שוטף של מצב השלג ועוד.