מנגווה (Managua)
בירת ניקרגואה, מנגווה, שוכנת לחופו של אגם מנגווה במערב המדינה. במנגווה חיים כ-1.4 מיליון תושבים במרחב עירוני שאינו מפתה להישאר בעיר יותר מהמינימום הנחוץ.
במנגווה כדאי לבקר בכיכר הרפובליקה, בקתדרלה, בארמון הלאומי, במוזיאון המהפכה ובמוזיאון עקבות האקהוליאנקה. האגם היפה מציע נופים יפים ופעילוות שיט ודיג, ומחופיו נשקפת פסגתו פולטת העשן של הר הגעש מומוטומבו, שהינו חלק מהפארק הלאומי וולקן מסיה. עוד אתר מומלץ מחוץ לעיר הינו לגונה דה חילואה שבלועו של הר געש.
 


גרנדה (Granada)
גרנדה, שמדרום-מזרח למנגווה, היא עיר נאה ושלווה עם ארומה ספרדית. גרנדה הוקמה בשנת 1524 על ידי פרנסיסקו פרננדז דה קורדובה, והיא העיר הישנה ביותר בעולם החדש. גרנדה היוותה את ההזדמנות הראשונה של הספרדים להוכיח לתושבי המקום שיש להם עוד להציע מלבד דת מוזרה וטכנולוגיה צבאית מתקדמת. גרנדה ידעה תהפוכות רבות, והיום שוקדים על שימורה בפרוייקטים ציבוריים ופרטיים ומחזירים אליה את זוהר העבר.
גרנדה שופעת במבנים מרשימים, מוזיאונים וכנסיות. כדאי לבקר בקתדרלה העירונית המרשימה, בבית הקברות העירוני בו יש מבני מאוזוליאום מרשימים במיוחד, בכנסיית סן פרנסיסקו – העתיקה ביותר במרכז אמריקה והבניין המרשים ביותר בגרנדה, אם לא בניקרגואה כולה ובשוק העירוני התוסס.
 


לאון (Leon)
במערב ניקרגואה נמצאת ליאון, מרכז תרבותי עם כנסיות מרהיבות, אוניברסיטאות משגשגות, סצנת אמנות עשירה ואתרים היסטוריים.
בנייתה של הקתדרלה של לאון החלה בשנת 1747 ונמשכה יותר מ-100 שנים. זוהי הקתדרלה הגדולה ביותר במרכז אמריקה. גלריית אורטיז-גורדיאן (Fundacion Ortiz-Gurdian) ממוקמת בשני מבנים קולוניאלים יפים ומכילה אוצר אמנותי. יש כאן יצירות של אמנים אירופאים כמו שאגאל ופיקאסו לצד אוסף מרשים של אמנות לטינית, כולל קרמיקה פרה-קולומביאנית ואמנות עכשווית מקומית.
מחוץ לעיר שוכן אתר המעיינות החמים הרבידרוס דה סן חסינטו.
 


אזור החוף הקריבי ואזור החוף הפסיפי
זהו אחד האזורים הבתוליים המעטים שנותרו בעולמנו. אזור החוף הקריבי של ניקרגואה מתאפיין במעיינות חמים, חופים לבנים ונהרות טרופיים. זהו עולם שונה לגמרי מכל מה שתפגשו בניקרגואה עד כה. יש כאן משתרעת רצועת חוף מעוטרת כסות של יער גשם ירוק ומלבלב. בלופילדס היא עיירת חוף פופולרית בקרב המטיילים באזור זה.
בצדה השני של המדינה משתרע האוקיינוס השקט, ולאורכו רצועת חופים נהדרים לרחצה ולגלישה.