זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסע שטח ייחודי אל מרחבי מונגוליה – 11 יום

טיול למונגוליה הוא טיול אל ארצם של המונגולים ארצו של ג'ינגיס חאן אשר הקים את האימפריה גדולה ביותר אי פעם. מונגוליה היא חלק מן הערבה העצומה המשתרעת על פני שטח נרחב מאסיה ואשר עד להשתחררותה מברית המועצות היה בה טבע שמור ולא מופרע. זו מדינה של נוודים הנודדים במרחביה העצומים ורועים עדרי צאן, בקר, יקים וגמלים. יש בה חלקים נדחים ומרחבים עצומים בהם נודדים הרועים. נהיגה ברכבי שטח בדרכי העפר החוצים את הערבה המונגולית מעניקה למטיילים בה חוויה עמוקה המשאירה חותם בל ימחה. העיירות הפזורות ברחבי הערבה והגגות הצבעוניים יחד עם מעינות חמים רק יעשירו את החוויה.

מסע שטח ייחודי אל מרחבי מונגוליה – 11 יום

בהפקת Go Adventure עם מסע אחר


צילומים נבחרים ממשתתפי המסע יפורסמו במסע אחר אונליין

טיול למונגוליה הוא טיול אל ארצם של המונגולים ארצו של ג'ינגיס חאן אשר הקים את האימפריה גדולה ביותר אי פעם. מונגוליה היא חלק מן הערבה העצומה המשתרעת על פני שטח נרחב מאסיה ואשר עד להשתחררותה מברית המועצות היה בה טבע שמור ולא מופרע. זו מדינה של נוודים הנודדים במרחביה העצומים ורועים עדרי צאן, בקר, יקים וגמלים. יש בה חלקים נדחים ומרחבים עצומים בהם נודדים הרועים. נהיגה ברכבי שטח בדרכי העפר החוצים את הערבה המונגולית מעניקה למטיילים בה חוויה עמוקה המשאירה חותם בל ימחה. העיירות הפזורות ברחבי הערבה והגגות הצבעוניים יחד עם מעינות חמים רק יעשירו את החוויה.
נקודות חשובות במסע:

  • טבע פראי ומרחבים אין סופיים
  • נהיגת עצמית בג'יפים לעומק השטח במסע ייחודי ומקיף שעוד לא היה כמותו
  • מדינת נוודים ורועי צאן נידחת ומרתקת
  • מיפגש עם רועי איילים ונוודים שעדיין חיים לפי עונות השנה
  • שדות לבה ברכס החאנגאי ונופים וולקנים בהר הגעש חורגו
  • שמורת הסוסים – פרוייקט ייחודי
  • מופעי פולקלור
  • סיור בעיר אולן בטר
  • לינה בגר קמפים נוחים
  • מדריך: רוני טואג
  • חוויה בלתי נשכחת!
  • מסע אחר אונליין ו-GO ADVENTURE

תכנית הטיול:

יום 1. הגעה לאולאן באטאר, ונסיעה לשמורת הטבע חוסטאי

ננחת באולאן באטאר, בירתה של מונגוליה, עם טיסת אירופלוט בשעת בוקר מוקדמת. בשדה התעופה נפגוש במדריך המקומי שלנו, וניסע למלון מקומי לארוחת בוקר והתארגנות. לאחר ארוחת הבוקר נבקר במוזיאון להיסטוריה לאומית, שם מוצגת דרך קבע תערוכה הנוגעת להיסטוריה המונגולית, מהתקופה הפרה-היסטורית, דרך תור הזהב של האימפריה המונגולית, ודרך התקופה הקומוניסטית, עד ימינו אנו. לאחר מכן ניסע לבדוק ולקבל את הרכבים, ולאחר ארוחת הצהריים, נצא בנסיעה אל שמורת הטבע חוסטאין נורו. כאן מתקיים פרויקט מיוחד של השבה לטבע של מין סוסי הבר היחיד בעולם. סוסים אלו נעלמו מערבות מונגוליה בשנות ה70' של המאה הקודמת, ופרויקט זה, במימון ממשלת הולנד עוסק בהשבתם לטבע. הפרויקט נחשב למוצלח במיוחד, ומהווה מודל לחיקו לפרויקטים דומים אשר נערכים כיום בעולם, כאשר היום שלושה עדרים גדולים כבר שבו לרעות בערבות מונגוליה, מחוץ לתחומי השמורה. לינה במחנה גרים.

יום 2. חוסטאי – הגובי הקטן – חארחורין

נצא את חוסטאין נורו, ובסביבות הצהריים נגיע אל דיונת החול אלסין טאסארחאי המציינת את גבולו הצפוני של מדבר הגובי. כאן נצא להליכה קצרה לראש הדיונה, ונהנה מהנוף. לאחר ארוחת הצהריים נמשיך לעוד שעת נסיעה. בחארחורין, או בשמה הקדום- קאראקורום, ישבה בירת אימפריית הנוודים של צ'ינגיס ח'אן. מכאן יצאו צווים וחוקים לרחבי האימפריה היבשתית הגדולה ביותר שידע העולם, כאן נקבעו גורלן של ערים במצור, ומכאן יצא שמעם של המונגולים לקצוות העולם הישן. נבקר במעט שנותר מהעיר העתיקה, במנזר ארדן-זו, מהחשובים במנזרי מונגוליה, ובמוזיאון החדש בו מוצגים ממצאים מרתקים שנתגלו בחפירות באזור. לינה במחנה גרים.

יום 3. חארחורין – מנזר טובחון – עמק הנהר אורחון

נצא את חארחורין, וניסע לאורכו של נהר האורחון, הארוך מבין נהרות מונגוליה כולם, המסיים את מסעו במימי ימת באיקאל אשר בסיביר. לקראת שעות הצהריים נגיע למרגלותיו של מנזר טובחון, מהיפים והמעניינים במנזרי מונגוליה. המנזר נוסד ע"י הזאנבאזאר, מאבות הבודהיזם המונגולי, שם נהג להתבודד ולעשות מדיטציה, ובתקופה מאוחרת אף התחבא במקום מבודד זה מאימת הקיסר המנצ'ורי. המנזר בנוי ממערות טבעיות באבן הגיר, ומצריפים מטים ליפול. לאחר הליכה של כשלוש וחצי שעות (מתוכן כשעה בעלייה תלולה למדי), נעבור אל אזור אשר מאופיין בנופים וולקאניים דרכם זורם הנהר אורחון. בשעות ערב מוקדמת נגיע לנקודת תצפית על הנהר הזורם דרך קניון עמוק, וכאן נחנה ללילה. לינה במחנה גרים.

יום 4. המפל האדום – מעיינות המים החמים של צנחר

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל המפל האדום הנמצא למורדות רכס החאנגאי, השני בגודלו ברכסי ההרים במונגוליה, והמפריד בין ערבות העשב הפוריות בצפון לבין מדבר הגובי בדרום. נבקר במפל ובבריכה הנקווית תחתיו, שם יוכלו אמיצי הלב לשחות במי הבריכה הקפואה. נמשיך בנסיעה אל האזור הקרוי בפי המונגולים "גן העדן של מגדלי הסוסים" על שום יופיו, ובשעות אחה"צ המאוחרות נגיע אל מעיינות המים החמים של צנחר, מהם בוקעים מים בטמפרטורה של 80°. נשטוף את אבק הדרכים בבריכות הפתוחות תחת שמי מיליון הכוכבים של מונגוליה. לינה במחנה גרים.

 

יום 5 צנחר – צצרלג – קניון צ'ולוט

נחל את הבוקר מוקדם, שכן יום ארוך לפנינו. התחנה הראשונה שלנו היום תהיה צצרלג (במונגולית: גן פורח), בירת מחוז ארחאנגאי. כאן נעצור לביקור בשוק המקומי, ולאחריו, ביקור במוזאון המחוזי (שניהם סגורים בימי ראשון). המוזיאון ממוקם במבנה המנזר העתיק זאין חורה. בתקופה שבה במונגוליה שלט מלך אשר נחשב גם אל חי, אז שלטה במונגוליה אליטה של אנשי דת, ישב במנזר זה המושל הדתי-אזרחי של המחוז, ולכאן הועלו מיסי הנתינים. המנזר היפה שרד את פרעות 1930 כאשר הוסב במהירות למוזיאון ובכך הסתיר את עברו הדתי-מלוכני. נצא את צצרלג לנסיעה ארוכה למדי אל סביבות הר הגעש חורוג. בדרכנו נעצור לתצפית מרהיבה על קניון נהר הצ'ולוט, ובשעת ערב מוקדמת נגיע אל מחנה הגרים שלנו, הנטוע לגדות נהר מרשים, בו נלון את הלילה.

יום 6. הר הגעש חורגו – האדם הלבן – מעיינות המים החמים של ג'ארגאלאנט

נצא בנסיעה קצרה למרגלות הר הגעש חורוג. הר הגעש הזה נחשב צעיר יחסית, כאשר ההתפרצות האחרונה שלו מתועדת ככל הנראה ללפני כ-8000 שנה. נטפס לראש הר הגעש, ונצפה בלוע המושלם שלו, כמו גם בכמה לועות צד שנפערו בהתפרצויות משניות. משם נצא להליכה על גבי משטח הלבה שנקרש (לג'ה) אל עבר "מערת הכלב הצהוב"- תופעה וולקאנית מרשימה. נמשיך לעוד פרק הליכה אשר יביא אותנו לאתר עלייה לרגל לחופו של אגם טרחין צאגאן (האגם הלבן הגדול). בשעות אחר הצהריים נצא לנסיעה בת כארבע שעות אל מחנה הגרים אשר ליד ג'רגאלאנט, גם כאן נזכה ליהנות מרחצה במימי המעיינות החמים הנמצאים בסמוך. לינה במחנה גרים.

 

יום 7. ג'ארגאלאנט – מורון – אגם חופסגול

היום מצפה לנו נסיעה לאורכה של אחת הדרכים היפות במונגוליה. נמשיך לאורך שרשרת של מעברי הרים, אשר ממרומם נזכה לתצפית על נופים עוצרי נשימה של יערות אשר חוצים אותם פלגי מים כחולים. מפעם לפעם נעצור להליכה קצרה לשאוף מכל היופי המקיף אותנו. בשעות אחר הצהריים נעבור בעיר מורון, בירת מחוז חופסגול. נמשיך בנסיעה ובשעות הערב נגיע לחופיו של אגם חופסגול, בהם נחנה ללילה. לינה במחנה גרים.

 

יום 8. יום לחופי האגם

שוכן למרגלותיו הצפוניים של רכס הסאיאן, המפריד בין רוסיה למונגוליה, אגם חופסגול הינו אחד מאגמי המים המתוקים הגדולים בעולם. אורכו של האגם כ-136 ק"מ, ועומקו מגיע לכ-262 מטר. בין שלל הקבוצות האתניות היושבות לחופיו של האגם, האקזוטית ביותר אלו בני שבט איילי הצפון, המגדלים ומבססים את פרנסתם על חיות אצילות אלו. עקב תמורות סוציו-אקונומיות, בני השבט מאבדים אט אט את זהותם השבטית, ועוזבים את עיקרי המסורת שלהם לטובת חיים חדשים. היום נצא, ברגל ועל גב סוסים לחפש אחרי בני השבט החיים באזור המקיף את האגם. בין אם נזכה לראות אותם, ובין אם לא, הסיור לאורכו של האגם הינו מרתק. בערבו של יום ניסע חזרה למורון, בירת המחוז, בה נלון את הלילה במלון מקומי קטן ופשוט.

 

יום 9. מורון – אמארבאיאסגאלאנט (ב,צ,ע)

בשעת בוקר נעזוב את מורון ונצע בנסיעה ארוכה דרך ערבות העשב הנרחבות והמפורסמות של מונגוליה, כור מחצבתה של האימפריה המונגולית. כאן גודלו ונקבצו עדרי הסוסים האדירים, שהובילו את המונגולים להסתער בגלים חוזרים ונשנים על ה"עולם הישן". בזכות עדרי הסוסים המשובחים במחוז בולגאן אשר אותו נחצה, יצא שמו בכל רחבי מונגוליה כמחוז בו מייצרים את האייראג, חלב הסוסות המותסס והאלכוהולי, הטוב ביותר בארץ. המשקה המשכר הזה מוזכר כבר ב"היסטוריה הסודית של המונגולים", ספר ההיסטוריה היחיד שמספר את סיפור האימפריה האדירה של המאה ה-13 הצד המונגולי. כאן מתואר צ'ינגיז ח'אן כמצביא גאון וכובש נאור, ולא כאצל העמים הנכבשים- כרוצח צמא דם. נעצור מעת לעת בפינות חמד נסתרות לאורך נתיב הנסיעה,  ובשעת אחר הצהריים, ייתכן שנספיק לעלות אל פיסגתו של הר הגעש אוראן טוגו בעל צורת החרוט הקלאסי. לקראת ערב נגיע אל מנזר אמארבאיאסגאלאנט, ואת הלילה נלון במחנה גרים סמוך.

יום 10. אמארבאיאסגאלאנט – אולאן באטאר

את מנזר אמארבאיאסגאלאנט בנה הקיסר המנצ'ורי אינח אמגלאן במאה ה- 18, כמתנה לזאנבאזאר, ממייסדי הבודהיזם המונגולי, ודמות מפתח בהיסטוריה של העם והארץ. האמונה הרווחת היא, שעצמותיו של הזאנבאזאר נקברו מתחת לאחד מ- 29 המקדשים במנזר. המנזר הוא מהגדולים במונגוליה, ואחד היחידים ששרד (בחלקו) את הפרעות שפרעו הקומוניסטים בשנות ה- 30 של המאה הקודמת. עם ההיתר לשוב לדת, אחרי התקופה הקומוניסטית, הוא הפך לאחד המרכזים הדתיים החשובים. בשעת בוקר נצפה בנזירים בעת טקס ה'פוג'ה'- טקס של ספק הקראה ספק שירה של טקסטים דתיים בליווי כלי נגינה מסורתיים כגו קונכיות, חצוצרות נחושת, ותופים. לאחר שנתור את המנזר הגדול נשוב אל הרכבים, הפעם לנסיעה הארוכה שבסופה נגיע לאולאן באטאר. אם החזרה לעיר נחזיר את הרכבים, ולאחר ארוחת סיום חגיגית נעפיל לראש גבעת זאיסאן לתצפית על העיר בלילה. לינה באולאן באטאר.

יום 11. החזרה לארץ

בשעת בוקר נצא בנסיעה אל שדה התעופה על שם צ'ינגיז ח'אן, ממנו נצא בטיסה חזרה לישראל.

 

אופי הטיול:

טיול ג'יפים מונגוליה בנהיגה עצמית לעומק השטח ברכס החאנגאי ועד לאגם חופסגול. הנהיגה תהייה באזורי נופים הרריים על כבישים צדדיים, בדרכי עפר וקטעי 4X4  בעבירות משתנה קלה עד בינונית, עם מספר קטעי מעבר אתגריים במים ובאזורים הגעשיים. מספר ימי נהיגה ארוכים עם שילוב של ימים קצרים יותר בשילוב הליכות קצרות ביקור אצל נוודים ובאתרי טבע , תרבות ומורשת.

באדיבות Go Adventure

הדרכה:

את המסע ידריך רוני טואג, ארכיאולוג בהשכלתו ועובד כיום ברשות העתיקות. רוני מדריך משנת  1998 עם ניסון רב בהדרכת טיולים בכלל ומסעות ג'יפים בפרט. רוני מתמחה ביעדים במזרח התיכון בבלקן באסיה במדינות כמו קירגיזסטאן, אוזבקיסטאן, רוסיה, ומונגוליה כמובן.

תחבורה:

רכבי 4X4 מחברת השכרה במונגוליה, הרכבים הם רכבי שטח במצב אחזקה מצוין. הג'יפים מסוג טיוטה לנד קרוזייר או דומה. הטיול בנוי ע"ב 4 מטיילים ברכב, כולל דלק, ללא הגבלת ק"מ, כולל מסים וביטוח גניבות ותאונות. מכשיר קשר בכל רכב. הצוות שכולל מדריך ישראלי, מדריך מקומי ומכונאי נוסע ברכב ניפרד.
על הג'יפים חלה השתתפות עצמית, ניתן לרכוש ביטוח שנותן הרחבה לביטול השתתפות עצמית. פרטים נוספים תמצאו בנספח הביטוחים שצמוד לטופס הרישום.

לינה:

בטיול ג'יפים למונגוליה הלינה תהיה באוהלי גר מסורתיים. האוהלים ממוקמים באתרי קמפינג מסודרים שערוכים לקבלת תיירים. בכל אוהל שתי מיטות נוחות, ארון לאיחסון חפצים ותנור חימום לימים הקרים.

כלכלה:

פנסיון מלא ומפנק – ארוחות בוקר וערב במחנה האוהלים, במבנה או אוהל חדר האוכל,  שילוב של אוכל מסורתי עם התאמות לחיך המערבי.  ארוחות צהרים יהיו בפריסות שטח. במסע נספק מים מינרלים, ערכת קפה ועוד צ'ופרים והפתעות שכלולים בעלות.

 

עלויות:

מחיר לאדם בחדר/אוהל זוגי5485$
תוספת לחדר /גר יחיד525$
תוספת לאדם בשלושה בג'יפ375$
תוספת לאדם בשניים בג'יפ945$

המחיר כולל:

  • טיסה בינלאומית ת"א – מוסקבה -אולן בטר וחזרה.
  • מס נמל והיטל בטחון כפי שידוע לנו נכון ליום הוצאת ההצעה ייתכנו שינויים במיסי הנמל.
  • כלכלה מלאה לאורך כל הטיול.
  • לינה בגר קמפ ע"ב שנים באוהל ובמלון באולן בטר
  • השכרת ג'יפים בנהיגה עצמית בג'יפים  לפי 4 נוסעים ברכב.
  • דלק לג'יפים.
  • מכשירי קשר בכל ג'יפ.
  • ערכת קפה, צ'ופרים בג'יפ המדריך.
  • ציוד חילוץ טלפון לווייני ערכת עזרה ראשונה וכיו"ב כל מה שצריך למסע במונגוליה.
  • פעילות ודמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית.
  • צוות שכולל: מדריך ג'יפים ישראלי מנוסה מצוות GO ADVENTURE מדריך שטח מקומי ומכונאי
  • דמי רישום בסך 350$ אשר לא יוחזרו במקרה של ביטול.
  • טיפים לנותני שירות מקומיים.

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח נסיעות ומטען אישי המתאים לאופי הפעילות
  • הוצאות אישיות (שתייה קלה בארוחות, מזכרות וכד').
  • תשר לצוות ההדרכה

תנאי תשלום, ניתן לבחור באחד משני מסלולים:

א. 3  תשלומים ללא ריבית – מקדמה בסך 350$ תיגבה מהמטיילים בזמן ההרשמה. חיוב על יתרת התשלום יתבצע בתחילת החודש שלפני הטיול. החיוב יתבצע ללא הודעה נוספת.
ב. מקדמה של 350$ באשראי תיגבה במועד הרישום, יתרת התשלום יכולה להתבצע על ידי העברה בנקאית, תשלום במזומן, או פריסה בצ'קים עד 30 ימי עסקים לפני הטיול

הערות:

    • בטיול ג'יפים למונגוליה על המטיילים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי כדי שיוכלו לנהוג בג'יפים.
    • רק נהגים מעל גיל 25 מורשים לנהוג בג'יפ.
    • GO ADVENTURE לא אחראית לשינויים במסלול במקרה של שינויים בלוח הטיסות. לא יהיה זיכוי כספי על ארוחות שלא מומשו בפועל או על שינויים במסלול כתוצאה משינויים ואיחורים בלוח הטיסות.
    • התוכנית ועלותה מתבססת על מחירי הטיסות ומיסי הנמל כפי שקיבלנו מחברות התעופה נכון ליום ההצעה. במידה שיהיו שינויים בעלות הטיסה בזמן ההזמנה יחולו שינויים אלו על המטיילים.
    • הטיול למונגוליה הינו טיול ייחודי לעומק השטח, ייתכנו שינויים במסלול ובלוחות הזמנים כתוצאה ממזג אוויר, הוראות השלטונות המקומיים, תנאי דרך או לפי החלטת המדריך בשטח לטובת המטיילים והתנהלות הטיול.
    • הג'יפים המשמשים את טיולי השטח בארצות השונות נשכרים מחברות השכרה מקומיות,
    • ומבוטחים ע"י חברות ביטוח מקומיות. כמקובל בכל העולם חוזה השכירות ייחתם ישירות בין המטיילים לבין חברת ההשכרה המקומית
    • על הנהגים בטיול חלה חובה לנהוג לפי חוקי הנהיגה במונגוליה ולפי הוראות המדריך בשטח. במידה שמטייל/ת לא יפעלו לפי נהלים אלו, החברה שומרת לעצמה את הזכות למנוע ממטייל/ת לנהוג את הרכב במהלך הטיול.
    • בטיול ג'יפים למונגוליה, ביטוח הרכב אינו מכסה נזקים לשמשות, צמיגים ומרכב תחתון.
    • ניתן להרחיב את הביטוח ולרכוש ביטוח ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזקים אחרים המוכרים בפוליסת הביטוח. לפרטים פנו למשרדינו.
    • חברת GO ADVENTURE אינה אחראית לנזקי גוף ורכוש שעלולים להיגרם כתוצאה מן השימוש והנהיגה ברכבים השכורים הנ"ל.
    • הלינה במהלך המסע תהייה באוהלי גר זוגיים באתרי קמפניג מסודרים. באוהלים מיטות ושמיכות (לא לנים במזרונים על הרצפה) בכל אתר קמפינג מבנה מסודר של מקלחות ושירותים. כמו גם אוהל חדר אוכל נוח. באולן בטר הלינה במלון בדרגת תיירות טובה.