זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסע בנהיגה עצמית לבהוטן – ראשון מסוגו

טיול של פעם בחיים לממלכה קסומה, בעולם שכמעט כל פינה בו מוצפת תיירים וחנויות מזכרות, בהוטן היא אחת מפינות הקסם המסתוריות האחרונות אשר נשתמרו בעולמו, פנינה נדירה הנחבאת בין פסגות ההימלאיה. תושבי בהוטן לבושים בבגדים מסורתיים, מתגוררים בכפרים מבודדים בנוף נפלא ובתולי משובץ במנזרים בודהיסטים התלויים על צלע הרים ועל פסגות נידחות. החוויה מתחילה כבר בטיסה עוצרת הנשימה לנמל התעופה פארו, מסלול נחיתה החבוי בעמק בין פסגות מרהיבות. מחלון המטוס נשקפות הפסגות הגבוהות ביותר בהימלאיה. בטיול ראשון מסוגו לבהוטן כיעד נכסף ואקזוטי, נגלה את הפינות היותר נידחות וקסומות בממלכה. טיול אשר שונה מהטיולים האחרים שמבוצעים כיום בבהוטן

מסע בנהיגה עצמית לבהוטן – ראשון מסוגו

יום 1 – מתל אביב דרך ניו-דלהי לפארו

נפגש בשעות הבוקר בנתב"ג ונמריא בטיסה לניו-דלהי. משם לאחר חניית ביניים מינימלית בשדה התעופה נמשיך בטיסה לפארו – בהוטן.
החוויה מתחילה כבר בטיסה עוצרת הנשימה לנמל התעופה פארו. מחלון המטוס נשקפות הפסגות הגבוהות ביותר בהימלאיה וביום עם ראות טובה ניתן להבחין בברור באוורסט הגבוה מכולם. הגישה האווירית למסלול הנחיתה החבוי בעמק בין פסגות מרהיבות ייחודית במינה. עם הנחיתה מתקבלת המתנה הראשונה מהממלכה הקסומה של בהוטן – שאיפה עמוקה של אוויר הרים צלול שכמוהו טרם טעמתם.

 

 

יום 2 – הגעה וסיור בפארו

עם הנחיתה בפארו נעלה על הרכבים וניסע לכיוון המלון שלנו , מלון מיוחד הנמצא במעלה ההר, בין עצי חורש אורנים ומשקיף על פסגות ההרים ממול. לאחר התארגנות קצרה וצ'ק אין , נצא לסיור ראשון בעמק ובעיירה. נטפס עם רכבי השטח בדרך מתעקלת למנזר מיוחד הממוקם גבוה במעלה ההר, נפגוש את הנזירים ונכיר את דרך חייהם במנזר המבודד. נרד במורד הגבעה לביקור במבצר פארוDzong Rinpung שנבנה ב 1646 המבצר מארח את Tsechu, פסטיבל האביב המפורסם של פארו.
ארוחת צהריים בפארו במסעדה מקומית. לאחר מכן נבקר במוזיאון הלאומי של פארוTa Dzong אשר בעבר שימש כמגדל שמירה. מוזיאון הדזונג מחזיק באוסף מגוון וייחודי של אומנות הכולל ציורים, פסלים, טקסטיל ופריטים מהטבע הייחודי של בהוטן הביקור במוזיאון יכניס אותנו אל העבר המפואר של המדינה הקטנה והסגורה, משם נמשיך למרכז העיירה, נסייר בשוק, ונקנח בארוחת ערב מקומית וחזרה למלון.

יום 3 – טרק באזור פארו

נצא בבוקר לטרק של כ 4-5 שעות לאחד המנזרים המיוחדים בעולם – "קן הנמר" .השקם בבוקר נטפס למנזר טקטסאנג, המכונה ״קן הנמר״ על שמו של גורו רינפוצ׳ה. האזור סביב המנזר מספק נופים עוצרי נשימה של הרים קסומים, יערות מחטניים ועמקי אזמרגד. בנוסף, תהיה לנו הזדמנות ייחודית לתלות דגלי תפילה בסביבה הקרובה של המנזר, דגלים המסמלים אושר, חיים ארוכים, שגשוג, מזל ומציעים תגמול אלוהי לכל היצורים החיים. את ארוחת הצהריים נעשה מול תצפית מרהיבה על קניון הנמר. לאחר מכן נמשיך בירידה לכיוון העיירה פארו. נבקר במקדש Kyichu Lhakhang שנוסד במאה השביעית. זהו אחד משני המקדשים העתיקים בממלכה מהגעתו של הבודהיזם לבהוטן. המקדש נבנה ע"י המלך סונגטסן גאמפו, המבקרים במקדש חשים שלווה ושלום ומתארים תחושות שלא חוו מעולם.
בסמוך למקדש נמצא המוזיאון המוקדש ל Dilgo Khyentse Rinpoche. אפשרות להרפות את השרירים באמבטיית אבנים חמות מסורתית, הסמוכה למלון. לינה בפארו. ביום זה טיפוס מצטבר של 520 מטר

יום 4 – נסיעה לפונקה

נשקים קום לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה עם רכבי השטח שלנו בדרכים צדדיות לכיוון פונקה, בירת החורף הקדומה של בהוטן. נעבור דרך נוף כפרי אידילי, עם שדות אורז משני צדי הכביש ולאורך נהר צלול ואדיר.
נמשיך בנסיעה לפונקה דרך מעבר דוצו'לה (3088 מ') המציע נופים מדהימים. הנקודה הגבוהה ביותר על הכביש מסומנת על ידי סטופת זיכרון גדולה ודגלי תפילה המתנופפים מעל הגבעה. מכאן נשקף נוף עוצר נשימה של הרי ההימליה. פונקה שימשה כעיר הבירה של בהוטן עד ל 1955, וכיום משמשת כמושב החורף של נזירי בהוטן. נעצור לארוחת צהרים ליד מעבר דוצו'לה במסעדה מקומית.
לאחר מכן נמשיך בדרכינו אל עבר מקדש Chimi Lhakhang (מקדש הפוריות), שנבנה במאה ה-15 על ידי "הקדוש המטורף" Lama Drukpa Kuenley. המקדש אינו נגיש באמצעות כביש ולכן נטייל אליו רגלית דרך שדות האורז. הליכה של כשעה. משם חזרה רגלית אל המלון שלנו בפונקה.

יום 5 – פסטיבל פונקה דרובן Punakha Drubchen

יום שמוקדש כולו לפטסטיבל הייחודי Punakha Drubchen . פסטיבל זה מסמל את נצחון הבהוטנים על הטיבטים. זהו הפסטיבל השנתי המרכזי של כל מחוז פונקה. בפסטיבל זה מופעים דרמטיים של סצנות מן הקרב של המאה ה -17 עם הצבא הטיבטי.
אנשי ה"פזאפס" או אנשי המיליציה המקומית, מתלבשים בציוד קרב מסורתי ומשחזרים את סצנת הקרב העתיקה. שחזור זה חוזר אל הזמן שבו בהיעדר צבא קבע, גברים מ 8 המחוזות או גושי הכפר הגדולים של טימפהו, הצליחו לגרש את הכוחות הפולשים אל ארצם. ניצחונם הוביל לתקופה של שלום פנימי ויציבות בין המחזות השונים ובעצם להיווצרותה של בהוטן כישות עצמאית עד היום. ארוחת צהריים בעיירה פונקה. נמשיך בטיול עם הרכבים , נטפס בדרכי שטח צרות לכיוון פסגת הרים השולטת על עמק פונקה. נצפה בשקיעה המרהיבה ממקדש קטן ומבודד בפסגת הרכס. נלון בפונה. ארוחת ערב במלון

יום 6 – פונקה- גאסה

עם בוקר נצא לטיול רגלי אל המקדש המרתק Khamsum Yule Namgyel Chortenאשר נבנה על ידי המלכה האם של המלך החמישי במטרה להביא שלום עולמי. מבצר גאסה הינו בעל צורה מעגלית ובו שלושה מגדלי תצפית הממוקמים בנקודות אסטרטגיות. מיטב היצירות הרוחניות צוירו על הקירות הפנימיים.
משם נצא בנסיעה צפונה בדרכי עפר לכיוון מחוז GASA. בדרך נעצור לארוחת צהריים בטבע. אל הכפר GASA מוליכות דרכי עפר המאפשרות הגעה באמצעות רכב שטח, טיפוס רגלי או על רכיבה על גבי פרדות בלבד. גאסה הינו המחוז הצפוני ביותר של המדינה. חבל ארץ יפיפה זה נמצא בגבהים של 1,500 -4,500, האזור מיושב ברובו על ידי רועים נוודים בעלי תרבות ייחודית העוסקת בעיקר במסחר מוצרים העשויים מיאקים, כגון אריגים משיער יאק, גבינות, חמאה ובשר.
לקראת סוף היום נגיע למעיינות החמים הייחודים של המקום, נבקר בכפר המקומי ונתארח בבית כפר מקומי. לקראת חשכה נתארגן ללינה וארוחת ערב באוהלי קמפינג ייחודיים ומפוארים.

יום 7 – מעמק גאסה – פונקה , רפטינג על נהר המוצ'ו

לאחר ארוחת הבוקר ,נעזוב את מחוז גאסה אל עמק פונקה. ניסע בדרכי עפר צדדיות אל עבר העמק הבא – פובז'יקה. נבקר בכפרים ציוריים לאורך הדרכים. נעשה רפטינג רגוע של שעה וחצי על נהר המו-צ'ו, עד למבצר פונקה.
פונקה נבנה במאה ה-17 כדי לשמש מושב דתי ומנהלי של האזור, ונמצא בצומת הנהרות פו צ'ו ומו צ'ו. המבצר מאפשר למבקרים הצצה לסטנדרטים גבוהים ביותר של עבודת עץ מדהימה. בתוך המבצר לא נחמיץ את Kuenray המסיבי, מסדרון ההכתרה של מלכי בהוטן.
ארוחת צהריים בעיירה פונקה. את הלילה נעשה במלון בפונקה.

יום 8 – פונקה- פובז'יקה

לפנינו יום של נסיעה בדרכי שטח דרך יערות יפהפיים, ודרכי עפר צדדיות אל עבר העמק הבא – פובז'יקה. בדרך נחצה שלושה מעברי הרים מרהיבים ונבקר בכפרים מבודדים. את ארוחת הצהריים נעשה בחיק הטבע. בשעות אחה"צ נגיע לפובז׳יקה, שהוא ללא ספק אחד העמקים הגבוהים והיפים בבהוטן, עמק הקרחונים ובית החורף של העגור שחור הצוואר הנדיר.
נחקור את עמק פובז׳יקה ונבקר במנזרGantey Gompa, מנזר הניינגמאפה היחידי במערב בהוטן ואחד העתיקים שעבר לאחרונה שיפוץ נרחב. נחקור את העמק בו הכפריים ממשיכים לנהל אורח חיים מסורתי וכפרי.
לינה במלון מקומי וייחודי בעיירה Gantey.

יום 9 – פובז'יקה- טימפהו

לפנינו יום ארוך ומרתק. נצא בנסיעה עם רכבי השטח שלנו בדרכים צדדיות לכיוון בירת בהוטן, טימפהו. במעלה כביש הררי ומתפתל בתוך יער של עצי אלון ועצי רודודנדרון נעבור דרך Wangduephodrang, נבקר במקדש הניצב בנקודת המפגש של שני נהרות. מיקום מדהים \ה של המקדש מאפשר תצפית אל נוף מרהיב אל מעלה ובמורד העמק.
מחוז Wangdue מפורסם בזכות עבודות הבמבוק, גילופי אבן ומכרות צפחה הנמצאים במעלה העמק במרחק כמה קילומטרים מחוץ לעיר. נבקר בקולג׳ בודהיסטי Dalay Goemba, נצטרף לנזירים לטקס תפילה ונשוחח איתם על רוחניות ומשמעות הבודהיזם. משם נמשיך למנזר טאלו. ארוחת צהריים ליד העיירה פונקה.
נחצה דרך מעבר ההרים ד׳וצו לה. בשעות אחר הצהריים נטפס בדרך הררית צרה לכוון פסגה הצופה מגבוה על כל עמק טימפהו. הליכה רגלית קצרה לנקודות תצפית מרהיבות.
לפנות ערב נבקר במבצר Tashichhodzong המרהיב. אשר שמו הוא "המבצר של הדת המהוללת". נבקר גם בסטופת הזיכרון הלאומית (National Memorial Chorten) שנבנתה ב 1974 ומשמשת כמרכז דתי וחברתי. נבקר בחנות עבודות יד, המציגה מגוון רחב של עבודות יד מסורתיות האופייניות לבהוטן ואולי נזכה לראות משחק חץ וקשת המתרחש במתחם הספורט. במנזר Cherri נצטרף לנזירים לפעילות משותפת ושיעור מדיטציה.
בערב נסייר בטימפהו המאפשרת מגוון רחב של פעילויות ונוף אנושי ססגוני. את ארוחת הערב נסעד עם נציג בכיר לשיחה על בהוטן ועל מדד האושר הלאומי. את הלילה נעשה במלון בטימפהו.

יום 10 – טימפהו – האא – פארו

נתחיל את היום בנסיעת בוקר לאורך הנופים הקסומים של עמק האא. האא הוא המחוז הקטן ביותר בבהוטן ונחשב לאחד האזורים היפים והחשובים ביותר בממלכה המבודדת, המחוז מעוטר ביערות אלפיניים ופסגות הרים מושלגים.
האא הוא ביתם הקדום של הסבתא המלכה ומשפחת דורג׳י המהוללת. העמק שהיה סגור למטיילים עד לפני מספר שנים נותר לא מתוייר והוא בתולי ובראשיתי. גבעות העמק מספקים מיקום אידיאלי עבור טיולים רגליים וטיולי שטח. ברחבי העמק נבקר בתריסר מקדשים מקומיים.
לאחר ארוחת הצהריים נמשיך בנסיעת שטח למעבר צ׳ללה הנמצא בגובה 3988מ׳ . נעצור לתצפית מרהיבה לשני צדי עמק פארו ועמק האא. נטייל ברגל כברת דרך ונמשיך בנסיעה במורד הכביש אל פארו. ארוחת ערב ולינה במלון מיוחד ביותר בפארו. את סיום הטיול נחגוג במסעדה מקומית.

יום 11 – פארו – טיסה חזרה לניו-דלהי

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה למעלה ההר אל עבר מנזר מבודד לתצפית מרהיבה על הזריחה. ניפרד מהממלכה הקסומה ונסיים את הטיול. נצא לכיוון שדה התעופה לטיסה חזרה לארץ דרך ניו-דלהי.נ חיתה בניו-דלהי בשעות הצהריים המאוחרת. נצא לסיור בניו-דלהי, נאכל ארוחת ערב הודית מסורתית.

יום 12 – טיסה חזרה מניו-דלהי לארץ

טיסת לילה מניו-דלהי חזרה לארץ, אליה נגיע בשעות הבוקר המאוחרות.

 

תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאהתאריך חזרהמחיר לאדם בחדר לשנייםמיסי נמלמחיר כול
19/11/201930/11/20196,450€6,450€

תוספת לחדר יחיד: 650$
תוספת לאדם בשלושה בג'יפ :200$
תוספת לאדם בשניים בג'יפ: 300$
הנחת מזומן :95 $

תנאי תשלום:
עם ההרשמה מקדמה של 500 $ (דמי רישום) שלא יוחזרו במקרה של ביטול.
את יתרת התשלום ניתן לשלם ב- 3 תשלומים שווים ללא ריבית, החיוב יתבצע בתחילת החודש שלפני הטיול. החיוב יתבצע ללא הודעה נוספת.
פריסה באשראי ב 10 תשלומים ללא ריבית והצמדה- התשלום יתבצע עד 30 ימי עסקים ממועד הרישום.
תשלום במזומן יכול להתבצע על ידי העברה בנקאית או תשלום במזומן עד 30 ימי עסקים לפני הטיול.

המחיר כולל:

  • טיסה טיסות בינלאומיות מתל אביב-(ניו דלהי) – תל אביב
  • טיסות פנימיות אל/מ ניו דלהי לפארו.
  • בתי מלון ייחודיים ברמה טובה על בסיס 2 נוסעים בחדר זוגי
  • מסי נמל ודמי אבטחה.
  • העברות משדה התעופה ביום הראשון והאחרון.
  • השכרת ג'יפים מעולים מסוג טויוטה פראדו לנד קרוזר או רכב באותה הרמה
  • דלק ברכבים לכל הטיול
  • פנסיון מלא (3 ארוחות) לכל התקופה.
  • מים מינרליים
  • דמי כניסה לאתרים
  • מדריך ג'יפים ישראלי מצוות GO ADVENTURE
  • מדריך מקומי דובר אנגלית
  • רכב ליווי ולוגיסטיקה
  • צוות סיוע מקומי
  • דמי ההרשמה בסה"כ 500 $, לא יוחזרו במקרה של ביטול.
  • המחיר אינו כולל
  • ביטוח נסיעות וחפצים אישיים בהתאם לסוג הפעילות.
  • השתתפות עצמית במקרה ביטוח לרכב (USD $ 2,000).
  • הוצאות אישיות (משקאות קלים במהלך הארוחות, משקאות אלכוהוליים, מזכרות, וכו' ').
  • טיפ למדריך המקומי.

הערות

    • המסע בנהיגה עצמית לבהוטן הוא מסע ייחודי והראשון מסוגו. הדרך כרוכה בימי מסע ארוכים. חלק מהימים יכללו בסביבות 100-150 קילומטר בשטח קשה, וחלקם פחות מ -100 קילומטרים.
    • המסלול עשוי להשתנות בשל תנאי מזג אוויר, הוראות השלטונות המקומיים, תקלות טכניות או החלטת המדריך המקומי.
    • רק נהגים מעל גיל 25 מורשים לנהוג בג'יפ.
    • הנסיעה מבוססת על מינימום 16 משתתפים.
    • מספר ארוחות צהריים במהלך הטיול תהיינה " ארוחת צהריים ארוזות" או פיקניקים.
    • טיסה רגילה עם חברות התעופה הבהוטניות (דרוק אייר / בהוטן איירליינס) לפארו (בהוטן). במקרה של שינויים בלוח זמני הטיסות, שינוי המסלול יתעדכן בהתאם.
    • ייתכנו שינויים ביום הראשון והאחרון עקב שינויי הטיסות. לא יינתן החזר עבור ארוחות שלא מומשו בשל שינויים בזמני ההגעה או החזרה לישראל עקב שינויים בטיסה.
    • ייתכנו שינויים בסדר ימי המסלול בבהוטן.
    • ג'יפים המשמשים לשלל הנסיעות מושכרים מחברות השכרה מקומית ומבוטחים על ידי חברות ביטוח מקומיות. כמקובל ברחבי העולם חוזה השכירות נחתם ישירות בין הנוסעים לבין חברת ההשכרה.
    • על הנהגים מוטלת החובה לציית לכללי הנהיגה והוראות הבטיחות המקומיים ובהתאם להנחיות המדריכים בשטח. אם הנהגים לא יפעלו בהתאם לנהלים, אנו שומרים לעצמנו את הזכות למנוע מהנוסע לנהוג במהלך הטיול
    • ביטוח רכב אינה מכסה נזק שמשות, צמיגים ומרכב תחתון.
    • החברה אינה אחראית לפציעות ונזקים העלולים להיגרם כתוצאה משימוש ברכבים השכורים.