זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טרק לקילימנג'רו 11 יום

ההרים הגבוהים של מזרח אפריקה הם הרי געש כבויים המתנשאים לגבהים של עד ששה קילומטרים ומעידים על עבר של פעילות געשית ענפה. המסע הרגלי במעלה הקילימנג'רו נעשה במסלול הנקרא "מצ'מה", המסלול היפה ביותר מבין מסלולי ההר ומאפשר הסתגלות מכסימלית לגבהים. הטרק יובילנו דרך אזורי צמחייה ייחודיים, יערות גשם הררים , צמחי ענק מפתיעים, אזור אחו אלפיני, טרשים וקרחונים נשגבים בפסגת ההר. לאחר הטרק נערוך ספארי קצר בפארק מניירה ובמכתש הנגורונגורו שהנו אחת משמורות הטבע היפות בטנזניה ונחשב לפלא ה- 8 . המסע יתבצע בתנאי שטח ובליווי של צוות סבלים וטבחים מקומיים.
הטרק מיועד למיטיבי לכת בלבד.

טרק לקילימנג'רו 11 יום

מסלול הטיול:

יום 1 מתל אביב – לטנזניה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת מנתב"ג דרך אדיס אבבה, אל נמל התעופה קילימנג'רו אשר בארושה. בשעות הצהריים נגיע אל הלודג'; לאחר התארגנות ומנוחה קלה נוכל להציץ בפעם הראשונה לעבר הקילימנג'רו, טרם  נעפיל אל פסגתו. לינה במושי.

 

יום 2 תחילת המסע – לעבר מחנה מצ'מה

יום זה יפתח בפנינו את הדרך לעבר ההר הגבוה באפריקה. בשעות הבוקר המוקדמות נחל בהתארגנות לעבר המסע הרגלי ובנסיעה לעבר שער השמורה Machame Gate), 1800 מ'). יום הטיפוס הראשון אינו קל ובחלקו תלול;  נעבור דרך יער גשם קסום ושופע; אזור זה הינו המיוער ביותר על ההר ואף מספק את מרבית מימיו. במידה ויתמזל מזלנו, ניתן לראות ביער, ציפורים טרופיות, מני קופים וסחלבים (Delicate Orchids). נוף זה ישתנה אט אט ויפנה את מקומו לאדמת הבור (Moor Land) המאפיינת את מחנה מצ'מה. סה"כ היום 10.8 ק"מ, 6- 8 שעות הליכה. לינה במצ'מה, גובה 3100 מ'.

יום 3 ערפילי שירה

יום הטיפוס השני יביאנו לגובה 3840 מ'. אט אט יעלם הירוק העשיר ואנו נעלה על רכס מסולע. מזרחית לנו, נוכל לראות את קרחוני ההר.  נמשיך צפונה ונעצור בעמדת התצפית המפורסמת ה –"Picnic Rock"  ואת שולי רמת שירה (Shira Plateau). נמשיך בטיפוס עד למחנה שירה, סה"כ היום 5.2 ק"מ, 6 שעות הליכה. לינה בשירה, אשר לה נקודות התצפית היפות ביותר על קילימנג'רו. גובה 3840 מ'.

 

יום 4 משירה לברנקו

אנו באמצע המסע, עוד שלוש עצירות ואנו על פסגת הר קילימנג'רו, הנקודה הגבוהה ביותר באפריקה. נלך טיפוס של 4 שעות יביאנו אל מגדל הלאבה (Lave Tower, 4600 מ'). נרד בעמק באראנקו לגובה 3950 מ' ונגיע בזמן מעולה לצלם תמונות מופלאות של העמק, בתקווה שנספיק לאכול את ארוחת הערב אל מול שקיעת חמה בלתי נשכחת. סה"כ היום 10.7 ק"מ, 7 שעות הליכה. לינה בבאראנקו (Barranco Hut).

יום 5  מברנקו לקאראנגה

נלך  לעבר "קיר באראנקו" (Barranco Wall), המתנשא לגובה 400 מטרים; לאחריו נרד במורד עמק קאראנגה לעבר מחנה קאראנגה. סה"כ היום 7 ק"מ, 6 שעות הליכה. לינה בקאראנגה, 3963 מ'.

 

יום 6 מקאראנגה למחנה הקרח

נמשיך מקאראנגה אל באראפו (Barafu, 4670 מ'). משמעות המילה באראפו בסווהילית, היא קרח, זאת עקב הטמפרטורות הנמוכות המאפיינות את האזור. סה"כ היום 3.3 ק"מ, 3-4 שעות הליכה. ארוחת ערב ולינה מוקדמת, המסע לפסגה יחל בחצות.

יום 7 אוהורו – פסגת הר הקילימנג'רו

היום האחרון לטיפוס. נלך 6-7 שעות, לעבר צלע המכתש, שם תתגלה לפנינו אחת הזריחות היפות ביותר שניתן לבקש. עוד כשעתיים של הליכה תביאנו לעבר פסגת אוהורו (Uhuru Peak), המתנשאת לגובה 5896  מטרים וממנה יתגלה הנוף היפה ביותר אשר יש לאפריקה להציע. לאחר שהייה קלה בפסגה נתחיל את הירידה מן ההר. נשוב לעבר מחנה באראפו ולאחר ארוחת בוקר ומנוחה קלה, נדרים במסלול מ'ווקא (Mweka), המיועד לירידה מן ההר, ללינה אחרונה על קילימנג'רו. סה"כ הליכה היום 15.3 ק"מ. לינה במחנה מ'ווקא.

יום 8 השיבה לארושה

לאחר ארוחת בוקר, נחל את השלב האחרון בירידה מן ההר, אשר תביאנו לעבר שער מ'ווקא. אל השער נגיע לאחר הליכה של כשלוש–ארבע שעות, לאחר שנרד 1250 מ'. בשער ימתינו לנו הרכבים וניסע לעבר הלודג', שם יחכו לנו המקלחת והמיטה(!).
יום 9 שמורת מניירה – אגם בלב בקעת השבר של טנזניה

בבוקר ניסע לכיוון בקעת השבר. לקראת צהריים נגיע לשמורת אגם הסודה מניירה (Manyara), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. בשעות הצהריים נצא לטיול ספארי ברחבי השמורה, המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לינה בקראטו.

ימים 10-11 מכתש הנגורנגורו – מושי – אדיס – תל אביב

מכתש הנגרונגורו (Ngorngoro Crater), הוא חלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומהווה את אחת האטרקציות היפות ביותר בצפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ–2-3 מיליון שנים, עקב התמוטטותו של הר געש, והוא משמש סביבת מגורים טבעית (Habitat) לחיות בר שונות. נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע ונחפש אחר זברות, צבאים, אריות, קרנפים, פילים, נמרים, תאואים ועוד. נבלה את הבוקר בקלדרה המרשימה, ולאחר מכן נחל בנסיעתנו אל נמל התעופה שבארושה (JRO).
נשוב ארצה בטיסה דרך אדיס אבבה. נחיתה בישראל לפנות בוקר, אור ליום ה–11.

 

טרק לקילימנג'רו – מידע כללי:

אופי הטיול: מסע רגלי למיטיבי לכת בלבד המגיע אל הפסגה הגבוהה ביותר באפריקה, הנמצאת בגובה של למעלה מ- 5,895 מ'. המסע מתקיים בתנאי שטח בליווי צוות מקומי של סבלים וטבחים, מדריך מקומי ומדריך ישראלי. לסיום הטיול נערוך ספארי קצר ונוח ומפנק.

תחבורה: העברות מנמל התעופה ובחזרה. הסעה אל שער השמורה טרק ובחזרה, וכן איסוף משער השמורה עם תום הטרק. רכבי ספארי לסיורים בשמורות הטבע.

לינה: במהלך הטרק לינת קמפינג באוהלים (האוהלים יסופקו בטנזניה), ללא מקלחות. בספארי הלינה בלודג'ים מקומיים.

כלכלה: כלכלה מלאה, החל בארוחת בוקר ביום הראשון ועד ארוחת הערב ביום האחרון, כולל בערים. במהלך המסע הרגלי על הקילימנג'רו, כל הארוחות ומים לשתייה כלולים. למסע יצטרף צוות מטבח מקומי אשר יטפס עם המטיילים במעלה ההר ויספק את כל צורכי הארוחות. בימי הספארי כלכלה מלאה כולל מים מינרלים ברכבים.

קבוצה וצוות: 10 – 20 מטיילים. מדריך שטח ישראלי, צוות מקומי של סבלים, טבחים ומדריכי הרים.

 

טרק לקילימנג'רו – הערות חשובות:

  • חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
  • אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. חודשי ינואר-מרץ הם העונה היבשה והמתאימה ביותר לטיפוס.
  • חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
  • הטרק מתאים למיטיבי לכת בלבד.
  • בקילימנג'רו, גם אם כתוב HUT"", אין הכוונה לבקתות לינה; זהו השם המקומי של נקודת הלינה – כנזכר לעיל, הלינה היא באוהלים בלבד.

 

 

מועד הטיול

מחיר כולל טיסותמסי נמלסה"כהערות

01/02/2019 –  11/02/2019

בהדרכת עומר זיו

4335$335$4670$

תוספת ליחיד בחדר (עבור חדרים בלבד): 150$

תוספת ליחיד באוהל (במהלך הטרק לקילימנג'רו): 100$

המחיר כולל:

  • טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול ת"א – אדיס – קילינג'רו – אדיס – תל אביב
  • תחבורה, לינה, כלכלה מלאה וצוות כמפורט.
  • כניסה לשמורות הטבע וכל האישורים והטפסים הנדרשים לטיפוס ולינה.
  • דמי רישום וטיפול.
  • מיסי נמל וביטחון.
  • תשר לנותני השירותים המקומיים.
  • טלפון לווייני במהלך הטרק.
  • אשרת כניסה לטנזניה בעלות של 50$

 

המחיר אינו כולל:, ביטוח רפואי ומטען, שתייה הוצאות אישיות, תשר למדריך הישראלי.

למה טרק לקילימנג'רו עם אקו טיולי שטח ?

טיסות לשדה התעופה קילימנג'רו וחזור משדה התעופה של הקילימנג'רו

√ טלפון לווייני במהלך הטרק + מכשירי קשר

√ מחיר הכולל הכל, כולל אשרת כניסה

√ בלון חמצן וערכת עזרה ראשונה במהלך הטרק

√  צוות מיומן ומנוסה

לתשומת לבכם:

  • מיסי הנמל, הדלק ומחיר התעופה  נכונים ליום פרסום הטיול במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
  • מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו / או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
  • העלות בהר קילימנג'רו גבוהה בשל היותה שמורת טבע תחת פיקוח המדינה. הביקוש גבוה ומחיר הכניסה עולה באופן שנתי; לזאת מתווספת עלות הסבלים והמדריכים המקומיים.