זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה, בהדרכת אייל ברטוב

שייט וספארי ממפלי ויקטוריה דרך נהר הזמבזי, אגם קריבה ועד הפארק הלאומי "מאנה פולס"

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה, בהדרכת אייל ברטוב

בהדרכת אייל ברטוב, מופעל ע"י אקו טיולי שייט

בהדרכת אייל ברטוב
22.9.18- 5.10.18

ייחודי לאקו
• שייט וספארי ממפלי ויקטוריה דרך נהר הזמבזי ואגם קריבה.
• ביקור במפלי ויקטוריה.
• ביקור בשמורת צ'ובה בוצוואנה.
• לינה בלודג'ים שעל נהר המאסומו על גדת אגם קריבה, הממוקמים בלב נחלתו של שבט טונגה. סיור בבינגה, במוזיאון בני הטונגה, במעיינות חמים טבעיים ובחוות רבייה של תנינים.
• לינה בלודג'ים בפארק הלאומי מטוסדונה וביקור בפארק הלאומי הנודע באוכלוסיית הפילים הגדולה שלו.
• ביקור בקריבה ובחומת הסכר.
• לינה וטיול ספארי בפארק הלאומי "מאנה פולס".
• טיול בעמק הזמבזי: לוע האריה, מערות צ'ינהויי ונקבת הפלאים והבריכה הנמה, אזור המוכרז כפארק לאומי.

נהר הזמבזי הוא נהר בדרום-מזרח אפריקה, הנהר הרביעי באורכו ביבשת, אורכו של כ- 2,574 קילומטרים והוא הגדול בנהרות אפריקה הנשפך לאוקיינוס ההודי. הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם, סכר קריבה, נחנך ב-1958, גובהו 125 מטרים ואורכו כ-580 מטר, והוא ממוקם בדיוק באמצעו של מורד נהר הזמבזי בגבול זימבבואה-זמביה, כ-90 ק"מ מהמקום בו הוא צונח במפלי ויקטוריה המופלאים. מאחורי סכר קריבה נקווה מאגר מים מלאכותי מהגדולים בעולם, אגם קריבה, והוא מספק כמויות חשמל גדולות לזימבבואה, לזמביה ולמוזמביק. אגם קריבה משתרע לאורך 280 ק"מ.
אגם קריבה הוא יעד אטרקטיבי, עדיין בתולי, מרחבי המים האדירים שלו יוצרים את הגבול בין זימבבואה לבין זמביה וגדותיו הנרחבות והמושכות מהוות בית גידול לאוכלוסיות גדולות של חיות בר. האיים שבאגם מנקדים נוף דמוי גלויה של ים כחול כהה על רקע שלוחות הרים תלולים וגבוהים העוטפים אותו מכל עבר. לעת ערביים, נגלות שקיעות אגדיות הנפרשות על שמי האגם הרחבים. ומדגישות את נופיו הנהדרים של אגם קריבה.
במהלך השייט נשתמש בסירות טנדר (סירות קטנות המפליגות עם האונייה הראשית ונועדו לפעילויות) כדי לחקור את מרחבי המים של האגם, לחוות את הנופים המרהיבים, להתרשם מהעושר של מיני העופות השונים וליהנות מתצפיות אפשריות על חיות הבר.

יום 1: תל אביב- אדיס אבבה- מפלי ויקטוריה (Victoria falls)
בשעת לילה נצא בטיסה מתל אביב לאדיס אבבה ומשם נמשיך אל מפלי ויקטוריה. בתום המעבר במכס וביקורת הגבולות שבנמל התעופה, נצא לנסיעה בת חצי שעה באוטובוס, שתביא אותנו לאתר בו נתארח במפלי ויקטוריה. מפלי ויקטוריה נחשבים לאחד המראות המופלאים של אפריקה. זרם המים האדיר של נהר הזמבזי נופל מגובה של כ- 100 מטר אל קניון צר בגעש רב. לאחר ארוחת צהריים, ניהנה מטיול רגלי על גדות הנהר אל מול המפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ ומכונים "העשן הרועם", המים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ', יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן ומסתיר לעיתים את המפלים. צעידה בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות התצפית הרבות – כל אחת טובה יותר מקודמתה – תספק לנו הזדמנויות נפלאות לצילום תמונות מרהיבות. נלך על גשר מפלי ויקטוריה, שנבנה ב-1905 ונחשב לפלא הנדסי בזמנו. בערב נצא לארוחה במסעדת "בומה" (Boma) המפורסמת, שתכלול מופע תופים מבדר ונפלא עם אמנים מקומיים.

יום 2: שמורת צ'ובה (Chobe) בוצוואנה
לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נעלה על האוטובוס לנסיעה בת שעה לקזונגולה (Kazungula), מעבר הגבול בין זימבבואה לבין בוצוואנה. בתום הבדיקות הפורמליות בגבול, נצא לנסיעה קצרה לבקתת הנופש בה נתארח. משם נעלה על סירה לשייט בן שלוש שעות בנהר צ'ובה הידוע בטבע ובעושר חיות הבר שבו. שמורת צ'ובה משתרעת על פני 11,000 קמ"ר והינה שמורה מגוונת ביותר: יש בה נופי סוואנה, יער, ביצות, חופי נהר ונופים יובשניים תת מדבריים. בשטח העצום הזה מצויים שפע של בעלי חיים בהם נצפה תוך כדי שייט בשמורה. בנהר צ`ובה מצויים מאות היפופוטמים הרובצים בשעות הקרירות על גדותיו וצוברים חום. ביניהם מסתובבים עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים. עדרי פילים יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם ואנטילופות שונות רועות בעשב שלחוף הנהר. נשוב לארוחת צהריים בבקתה ומשם נמשיך לנסיעת צהריים שבמהלכה נצפה בחיות הבר שבשמורת צ'ובה. בשעות אחר הצהריים המאוחרות נשוב למעבר הגבול קזונגולה, ונעשה את דרכנו חזרה למפלי ויקטוריה. בהגיענו, נסעד ארוחת ערב במקום האירוח שלנו.

יום 3: בקתות הנופש / לודג'ים שעל נהר המאסומו (Masumu River Lodge)
בתום ארוחת הבוקר, ניסע למרכז העיירה ויקטוריה פולס. בטיולנו בעיירה נשוטט בחנויות ובשוקי הפשפשים בחיפוש אחר שכיות חמדה או מזכרות. לאחר מכן נצא בטיסה בת שעה במטוס קל לבינגה (Binga) שבה יקבלו את פנינו בקתות הנופש שעל נהר המאסומו וניהנה מארוחת צהריים.
בקתות הנופש שעל נהר המאסומו שוכנות על גדת אגם קריבה, במרחק של 10 קילומטרים מהעיירה בינגה. הבקתות ממוקמות בלב נחלתו של שבט טונגה. הלודג' נבנה על סלע חשוף ובולט המשקיף על האגם ומציע נופים מרהיבי עין של האיים ושל המפרצים הנגלים מולו.
בסיום הארוחה נמשיך לשייט של אחר הצהריים שבמהלכו נחווה את השקיעה הראשונה שלנו בשורה של שקיעות באגם קריבה. נהנה ממשקה וצפייה בנוף המרהיב. בהמשך נשוב לבקתות הנופש וניהנה מארוחת הערב על רקע נוף המים והאיים של אזור בינגה.

יום 4: שייט לסנגווה (Sengwe)
אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור בבינגה, שיכלול ביקור במוזיאון יוצא דופן המוקדש לבני הטונגה (Tonga), נבקר במעיינות חמים טבעיים, בחוות רבייה של תנינים ובבית ספר מקומי הזוכה לסיוע מבקתות הנופש שעל נהר המאסומו. במידה והסיור יערך מחוץ לשעות הלימודים בבית הספר, נבקר בכפר מקומי של בני הטונגה, שאף הוא זוכה לסיוע מבקתות הנופש.

בשעות הצהריים נשוב לבקתות לאסוף את הציוד ונעלה על האונייה, אשר תהפוך לביתנו בשלושת בימים הקרובים. ארוחת הצהריים תוגש לנו באנייה כאשר אנו יוצאים לשייט בן כשלוש שעות וחצי. השייט ייקח אותנו לפינות מרוחקות ומבודדות באזור נהר הסנגווה. בהגיענו למקום העגינה, נעלה על סירות טנדר, שמהן נחקור את אזור הנהר המרשים ביופיו. נשוט בין עצי מופאנה (Mopane) השקועים במים ונפגוש תנינים, היפופוטמים וחיות בר נוספות. לעת ערב, בשעה שנספוג את השקט והשלווה המקיפים אותנו, נתפנק עם ארוחת ערב ומשקאות.

יום 5: שייט לאגן אומה (Ume)
האונייה תצא לדרכה מעט לפני עלות השחר ותתחיל בשייט בן 13 שעות במרחביו הגדולים של אגן סנגווה ודרך מצרי קוטה קוטה (Kota Kota). ארוחות הבוקר והצהריים יוגשו על הסיפון. במהלך השייט נצפה בנופים המרהיבים בשעה שנגמע כמחצית מרוחבו המרשים של "אוקיינוס יבשתי" זה. אגם קריבה נמתח אל האופק. זהו אגם רחב ידיים, הנהנה משמים צבעוניים ומצועפים המספקים נופים ציוריים. במהלך השייט אולי נוכל לשמוע מגדת האגם את קולו החזק והפתאומי של הקלאו אדום הפנים (Ground Hornbill), ואת הינשופים הדגים ממין Pel’s Fishing Owl אולי נאתר בענפים גבוהים ובחלקות על גדות הנהר. נקווה לשמוע את קולו המרשים של העיטם הקולני (African Fish Eagle) מהדהדת מכל עבר. ליעדנו נגיע בשעות אחר הצהריים.
בהגיענו, נעלה על סירות טנדר ונצא לחקור את גדת האומה, את הערוצים ואת המפרצים הסמוכים הגדושים באוכלוסיות של היפופוטמים ותנינים. נשוט בין יערות העצים המאובנים השקועים במים, שהם אחד ממאפייניו הייחודיים של אגם קריבה. לעת שקיעה ניהנה מהזדמנויות פז לצילום של חיות הבר. לאחר מכן, נשוב לארוחת ערב על סיפון האונייה.

יום 6: שייט לג'נג'ה (Jenje)
בתום ארוחת הבוקר, נוסיף לחקור את גדת האומה ונתנסה בדיג. נוכל ללכוד בחכותינו דגי אברומה או אף את דג הנמר האגדי, שאזור זה מפורסם בו. נשוב לאונייה ונסעד ארוחת צהריים בעת שנשוט במורד האגם אל אזור ג'נג'ה שבפארק הלאומי מטוסדונה. הפארק הלאומי מטוסדונה (Matusadona) מתגאה בשילוב ייחודי בין טבע פראי, בתולי וסלעי לבין מימי האגם הנפגשים בקצהו. הפארק נודע באוכלוסיית הפילים הגדולה שלו, המוצאת את מזונה בגדות האגם.
נעגון במפרצון מבודד. את שעות אחר הצהריים נבלה בביקור בקואופרטיב דיג של בני הטונגה, המוכר בשם "קינגס קאמפ"(Kings Camp). חטיפים ומשקאות חריפים יוגשו לעת ערב לסיום מרגיע של היום שעבר עלינו. בהמשך, נשוב לארוחת ערב באוניה.

יום 7: מחנה הלודג'ים ספארי רינו (Rhino Safari Camp)
היום צפוי לנו בוקר רגוע ושלו עם ארוחת בוקר נינוחה, שאחריה ניפרד מהאנייה ונמשיך בסירת מנוע מהירה למחנה הלודג'ים ספארי רינו שבפארק הלאומי מטוסדונה Matusadona National Park)).
המחנה שוכן על גדת אגם קריבה, בשטח פרטי של 1.4 קמ"ר המהווה חלק מהפארק הלאומי מטוסדונה. זהו פארק מרוחק, מבודד ובתולי. נוכחותן של חיות הבר בשטח ובמישורי ההצפה של מטוסדונה קשורה לזמינותם של מים ביבשה בעונת הגשמים, הנמשכת מנובמבר עד אפריל. נוכחות זו, הנמשכת כל השנה, גוברת כאשר היבשה מתייבשת והופכת צחיחה ובורות המים הטבעיים מתייבשים.
אתר הלודג'ים מציע חוויית טבע אמיתית, שבמסגרתה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. המטיילים נדרשים להסתובב בשטח המחנה עם ליווי חמוש. המחנה, השוכן על גדות האגם כולל בקתות הבנויות על כלונסאות, מציע פעילויות בסמוך לטבע, לרבות נסיעות ספארי, סיורים רגליים וטיולי שייט.
לאחר שנתארגן ונסייר במחנה הלודג'ים, ניהנה מארוחת ערב תחת חופה של עצים וכוכבים ונאזין לקול הגלים העדין בשעה שהם נשברים על חוף האגם ולחיות ועופות הלילה היוצאים לעיסוקיהם עם רדת החשכה.
יום 8: מחנה הלודג'ים ספארי רינו (Rhino Safari Camp)
היום צפוי לנו יום מלא, שיוקדש לחקר מרחבי הפרא המרוחקים של הפארק הלאומי מטוסדונה, על חמש חיות הבר הגדולות ביותר של אפריקה השוכנות בו – אריה, נמר, פיל, תאו וקרנף.
נשכים קום לעת זריחה ונסעד ארוחת בוקר מוקדמת לפני שנצא לסיור רגלי בו נתחקה אחר חיות הבר של האזור. נשוב לארוחת צהריים במחנה, ובשעות אחר הצהריים, נצא לנסיעת ספארי שבמהלכה נוסיף לחקור את הפארק. נשוב לארוחת ערב וללינה במחנה הלודג'ים, בחיקו של ה"בוש" האפריקני.

יום 9: בקתות הספארי / לודג'ים בקריבה (Kariba Safari Lodge)
לאחר ארוחת הבוקר, נעלה על סירת מנוע מהירה לנסיעה בת כשעה, דרך האגם, לעיירה קריבה ומשם נועבר ללודג'ים שלנו בקריבה.
בקתות הספארי / לודג'ים בקריבה שוכנות במיקה פוינט (Mica Point) ומשקיפות על לייז'ר ביי (Leisure Bay) ועל האגן המזרחי הראשי של האגם. האתר מתפרש על פני כ-80 דונם במורד גבעה מיוערת ומשתפל מטה, עד גדת האגם ואזור החוף. פרט לעושר של מיני העופות באזור, שוכנים בגן עדן זה גם זברות, פרטים של קודו משורטט -אנטילופה שיחים (bushbuck), אימפלות וחזירי יבלות. האורחים מורשים לטייל בשטח האתר ללא ליווי, אך עליהם להיות מודעים לאפשרות שייתקלו בחיות הבר.
ניהנה מארוחת צהריים וממשקאות על רקע נופי האגם ורכס הרי מטוסדונה הכביר הנשקפים מהסיפון המוגבה. בשעות אחר הצהריים נחקור את קריבה ונבקר בחומת הסכר המרשימה, בכנסיית סנטה ברברה שנבנתה כאתר זיכרון לפועלים ולמהנדסים שקיפחו את חייהם בעת שבנו את הסכר. נערוך תצפית מנקודת "קריבה הייטס" (Kariba Heights), שגובהה 600 מטרים מעל האגם ונשקפים ממנה נופים שאין דומה להם של האגם האיקוני ושל מחוז מהומבקומבה (Mahombekombe) בו המקומיים חיים וסוחרים. נשוב לבקתות הספארי / לודג'ים לעת ערב לארוחת ערב במסעדה הנמצאת תחת כיפת השמיים.

יום 10: לודג' אוהלים גרייטר מאנה (Greater Mana Tented Camp)
לאחר ארוחת הבוקר נעלה על אוטובוס וניסע כשעתיים וחצי בדרך העוברת בספארי ובמרחבי הטבע בשתי גדותיו של מורד הזמבזי התלול. כשנגיע לשטחו של לודג' האוהלים גרייטר מאנה, נעלה על רכבי 4X4 וניסע בשטח המחנה הממוקם במישור ההצפה (מישור משתי גדותיו של ערוץ נהר, הנתון להצפה עונתית) המשקיף על נהר הזמבזי.
הלודג' שוכן בשטח פרטי על גדות נהר הזמבזי. השטח כולל 12 ק"מ מתוואי הנהר ונמצא במרחק של כ-15 קילומטרים במורד הנהר מצ'ירונדו . (Chirundu) נוכחותן של חיות הבר על השטח הבתולי, המשתרע על פני 60 קמ"ר, קשורה ישירות לזמינותם של מים ביבשה בעונת הגשמים, הנמשכת מנובמבר עד אפריל. נוכחות זו, הנמשכת כל השנה, גוברת כאשר היבשה מתייבשת והופכת צחיחה ובורות המים הטבעיים מתייבשים.
האתר מציע חוויית טבע אמיתית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטח המחנה ומ/אל האוהל בו הם שוהים.
לאחר שנתארגן במחנה, ניפגש על גדות הנהר בשעות אחר הצהריים לפעילות ותצפיות ספארי בשטח השמורה. ארוחת הערב תוגש בשובנו למחנה.

יום 11: הפארק הלאומי "מאנה פולס" (Mana Pools).
לאחר ארוחת הבוקר, נעלה על סירת טנדר ונצא לשייט בן כשעה וחצי עד שעתיים במורד נהר הזמבזי רב-העוצמה, אל המקום בו נשפך אליו יובלו, נהר נייקסנגה (Nyakasanga). זהו גם הגבול של הפארק הלאומי "מאנה פולס" (Mana Pools). עם הגיענו נמשיך ברכבי 4X4 , שייקחו אותנו ליום שלם של סיורי ספארי ברחבי הפארק, שעליו הכריז אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בארוחת הצהריים נהנה מפיקניק על רקע נופים מרהיבי עין ועם שפע של הזדמנויות לצילומים. בסיום הארוחה ניסע לנהר נייקסנגה ונהנה משייט נינוח ושליו על רקע השקיעה, בדרכנו חזרה למחנה. בלילה תהיה לנו הזדמנות נוספת לפגוש את חיות הלילה בנסיעת ספארי בשטח המחנה בתום ארוחת הערב.

יום 12: אתר בקתות הספארי / לודג'ים פמוזינדה (Pamuzinda Safari Lodge)
לאחר ארוחת בוקר מוקדמת ניפרד מהמחנה נצא לנסיעת ספארי בת חצי שעה בשמורה. בתום הנסיעה נגיע לאוטובוס, שייקח אותנו לטיול בן ארבע שעות בעמק הזמבזי. ניסע בפיתולים ובפניות החדות של המדרון ונעבור דרך העיירות מאקוטי (Makuti) וקארוי (Karoi) בדרכנו ל"לוע האריה" ("Lion’s Den) בו נהנה מארוחת צהריים קלה. אחרי הארוחה, נמשיך בנסיעה קצרה למערות צ'ינהויי (Chinhoyi), מערכת של מערות ותעלות מאבן גיר ומדולומיט המסתעפת מ"נקבת הפלאים" (Wonder Hole) ומ"הבריכה הנמה" (Sleeping Pool), בולען טבעי עם מים צלולים בגוון כחול קובלט מרשים, שמאמינים כי עומקו הוא 90 מטרים לפחות. לאחר הסיור באזור זה המוכרז כפארק לאומי ע"י IUCN (האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע), נמשיך בנסיעה בת כשעתיים, שבסופה, בשעות אחר הצהריים המאוחרות, נגיע לאתר בקתות הספארי/ לודג' פמוזינדה.
הלודג' משתרע על פני כ-52 קמ"ר של שמורת טבע פרטית ובתולית בתחום העיירה סלוס (Selous), הקרויה על שמו של החלוץ, מגלה הארצות, הצייד ופעיל השימור הבריטי המפורסם, פרדריק קורטני סלוס (Frederick Courtney Selous). אחת מחוותיו המקוריות של סלוס שוכנת עדיין בשטח הלודג'. אף שהאתר אינו מגודר ומאפשר לחיות הבר לשוטט בשטחו, האורחים רשאים לטייל בו ללא ליווי. עם זאת, ישנם תנינים בנהר סרוי (Serui) ולכן מומלץ לאורחים להימנע מעמידה בקרבת הנהר ומשחייה בו.
לאחר שנתארגן בלודג', נצא לנסיעת ספארי ותצפית על חיות הבר בדרכנו ל"איירס רוק" (Ayre’s Rock) של זימבבואה, שם נלגום משקאות מסביב למדורה עם רדת ערב וניהנה מארוחת ברביקיו לפרידה נהדרת מזימבבואה.

יום 13: נמל התעופה של הארארה (Harare)
ננצל את שעות הבוקר המוקדמות להיפרד מהנוף המשקיף על נהר סרוי (Serui), לפני שנצטרף לכולם לארוחת בוקר במשטח העץ שמעל הנהר. לפני פרידה- נהנה מפעילות ספארי אחרונה ותצפית על חיות הבר בבית הגידול הבתולי הזה, המשתרע על פני לא פחות מ-52 קמ"ר. בסיום הפעילות נשוב לבקתות נתארגן וניסע לנמל התעופה הבינלאומי של הארארה, שבו נעלה על טיסה לאדיס אבבה ומשם לתל אביב.

יום 14: תל אביב
ננחת בתל אביב לפנות בוקר.

המדריך אייל ברטוב
אייל ברטוב, מדריך ותיק ומנוסה, צלם סטילס ווידיאו ובמאי סרטים. הדריך למעלה מ 100 מסעות ליבשת אפריקה. מתמחה בעיקר בנושאי הטבע, הזואולוגיה והאנתרופולוגיה. מצלם ומפיק סרטים עבור הנשיונל ג'אוגרפיק העולמי, משרד החוץ הישראלי, וארגוני טבע וסביבה בישראל. פעיל במאבקי שמירת טבע וסביבה. בימים אלה מוקרנת בערוץ הטיולים הסדרה "ישראל הפראית" אשר צולמה והופקה על-ידו.
האנייה:
אנייה קטנה ואינטימית, המציעה 8-10 תאים, הפונים אל נוף מרהיב עין של האגם.
כל התאים ממוזגים ופונים לאגם. בכל התאים חדרי רחצה עם מקלחת, הצמודים לחלל השינה.
יש באנייה בריכת שחייה, חדר אוכל גדול, פתוח וממוזג וכן אזורי לאונג' ובר עם טלוויזיה ונגן DVD , מיטות שיזוף וחללים משותפים הכוללים כסאות שיזוף ומערכות לישיבה באוויר הפתוח.
שירותי הכביסה הזמינים באוניה הינם מוגבלים ובתשלום נוסף.
על סיפון האונייה אין חיבור אלחוטי לאינטרנט. עם זאת, ניתן לקלוט את רשתות הסלולר / הדור השלישי של זימבבואה ושל זמביה במרבית חלקי האגם כך שתתאפשר גלישה באמצעות נדידת נתונים במכשירים ניידים מרוב מדינות העולם.
פרטים לגבי אתרי הבקתות, לרבות השירותים והמתקנים המוצעים בהן
בקתות הנופש/ לודג'ים שעל נהר המאסומו – MASUMU RIVER LODGE
בקתות הנופש שעל נהר המאסומו שוכנות על גדת אגם קריבה, במרחק של 10 קילומטרים מהעיירה בינגה. הבקתות ממוקמות בלב נחלתו של שבט טונגה. הלודג' נבנה על סלע חשוף ובולט המשקיף על האגם ומציע נופים מרהיבי עין של האיים ושל המפרצים הנגלים מולו.
תיאורי הבקתות – בקתות אבן מכוסות סכך:
o בכל בקתה חדר רחצה ומרפסת פרטית ממנה נשקפים נופים מרהיבים של האגם.
o כל הבקתות ממוזגות וכוללות רשתות להגנה מפני יתושים, מיני בר ופינה מצוידת להכנת קפה ותה בחינם.

• מתקנים ושירותים
o בריכת שחייה.
o חדר אוכל פתוח ואזור לאונג'.
o פטיו גדול עם בר ואזור הסעדה חיצוני.
o חיבור לאינטרנט: בלודג' חיבור אלחוטי Wifi באזור הקבלה, בבר ובאזור בריכת השחייה. בשל מיקומן המרוחק של הבקתות, מבוסס החיבור האלחוטי לאינטרנט על צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.
o האתר מציע שירותי כביסה בתשלום.

מחנה הספארי רינו – RHINO SAFARI CAMP
המחנה שוכן על גדת אגם קריבה, בשטח פרטי של 1.4 קמ"ר המהווה חלק מהפארק הלאומי מטוסדונה. זהו פארק מרוחק, מבודד ובתולי. נוכחותן של חיות הבר בשטח ובמישורי ההצפה של מטוסדונה קשורה לזמינותם של מים ביבשה בעונת הגשמים, הנמשכת מנובמבר עד אפריל. נוכחות זו, הנמשכת כל השנה, גוברת כאשר היבשה מתייבשת והופכת צחיחה ובורות המים הטבעיים מתייבשים.
האתר מציע חוויית טבע אמיתית, שבמסגרתה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. המטיילים נדרשים להסתובב בשטח המחנה עם ליווי חמוש.

תיאור הבקתות
10 בקתות פתוחות בחזיתן, הניצבות על כלונסאות ומציעות נוף פנורמי של קו החוף במטוסדונה ושל אגם קריבה. הבקתות פרושות במרחקים משמעותיים זו מזו, המאפשרים פרטיות והצללה מיטבית מהעצים שבסביבה.
o בכל בקתה חדר רחצה פרטי. כל חדר רחצה מופרד בקיר משאר חלקי הבקתה, אך אינו מקורה ופתוח לשמים האפריקנים. בחדרי הרחצה תמצאו מים זורמים חמים וקרים ושירותים עם מיכל הדחה.
o כל הבקתות כוללות מיטות יחיד, שניתן לחברן למיטתה זוגית.
o כל הבקתות מצוידות ברשתות להגנה מפני יתושים, בתאורה סולרית, בארונות בגדים פתוחים לבגדי הספארי ובדרגשים למזוודות.
מתקנים ושירותים
o לטעינה של סוללות המצלמה או הטלפון הנייד זמינה מערכת טעינה סולרית (220 וולט) בשעות היום ב"בומה" (מקום ההתאספות והמפגש) הראשית.
o בריכה קטנה לטבילה.
o לאונג' גדול ומקורה בסכך וכן אזור הסעדה / בר פתוח.
o חיבור לאינטרנט: בלודג' חיבור WiFi אלחוטי לאינטרנט באזור הקבלה, בבר ובאזור בריכת השחייה. בשל מיקומו המרוחק של הלודג', מבוסס החיבור האלחוטי לאינטרנט על צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.
o האתר מציע שירותי כביסה בתשלום.

בקתות הספארי / לודג'ים בקריבה – KARIBA SAFARI LODGE
בקתות הספארי לודג'ים בקריבה שוכנות במיקה פוינט (Mica Point) ומשקיפות על לייז'ר ביי (Leisure Bay) ועל האגן המזרחי הראשי של האגם. האתר מתפרש על פני כ-80 דונם במורד גבעה מיוערת ומשתפל מטה, עד גדת האגם ואזור החוף. פרט לעושר של מיני העופות באזור, שוכנים בגן העדן מגודר זה גם זברות, פרטים של קודו מסורטט (bushbuck), אימפלות וחזירי יבלות. האורחים מורשים לטייל בשטח האתר ללא ליווי, אך עליהם להיות מודעים לאפשרות שייתקלו בחיות הבר. היות שהבקתות ממוקמות על צלע גבעה, אנו ממליצים שתעדכנו אותנו בעת ההזמנה אם אתה עשויים להתקשות בהתמודדות עם העליות והירידות התלולות וננסה לשכן אתכם בבקתות הקרובות לאזור הקבלה הראשי.

o מתקנים ושירותים
o בכל בקתה מצוי גם חדר רחצה פרטי. החדרים נפתחים בחזיתם לפטיו המאפשר לכם לחזות בנוף פתוח.
o בכל הבקתות תמצאו מאווררי תקרה, רשתות להגנה מפני יתושים, מיני בר ופינה מצוידת להכנת קפה ותה בחינם.
o בריכת שחייה.
o לאונג' גדול ופתוח וחדר אוכל הכולל אזור בר ופטיו חיצוני.
o חיבור לאינטרנט: בלודג' חיבור WiFi אלחוטי לאינטרנט באזור הקבלה, בבר ובאזור בריכת השחייה. בשל מיקומו המרוחק של הלודג', מבוסס החיבור האלחוטי לאינטרנט על צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.
o האתר מציע שירותי כביסה בתשלום.

לודג' האוהלים גרייטר מאנה – GREATER MANA TENTED CAMP
המחנה שוכן בשטח פרטי על גדות נהר הזמבזי. השטח כולל 12 ק"מ מתוואי הנהר ונמצא במרחק של כ-15 קילומטרים במורד הנהר מצ'ירונדו (Chirundu). נוכחותן של חיות הבר על השטח הבתולי, המשתרע על פני 60 קמ"ר, קשורה ישירות לזמינותם של מים ביבשה בעונת הגשמים, הנמשכת מנובמבר עד אפריל. נוכחות זו, הנמשכת כל השנה, גוברת כאשר היבשה מתייבשת והופכת צחיחה ובורות המים הטבעיים מתייבשים.
האתר מציע חוויית טבע אמיתית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטח המחנה ומ/אל האוהל בו הם שוהים.

תיאור האוהלים
o 10 אוהלים הכוללים חדר שינה מרווח ובטוח בגודל 4*6 מטרים, חדר רחצה בגודל 4*2 מטרים ומרפסת בגודל 4*2 מטרים. בכל אוהל תמצאו מיטות טווין.
o חדרי הרחצה נמצאים בתוך האוהלים. כל אחד מחדרי הרחצה מופרד בקיר משאר חלקי האוהל, אך אינו מקורה ופתוח לשמים האפריקנים.
בחדרי הרחצה תמצאו מים זורמים חמים וקרים ושירותים עם מיכל הדחה.
o כל האוהלים ממוקמים על גדות נהר הזמבזי ומציעים נופים פתוחים לנהר ולמישור ההצפה.
o כל האוהלים מצוידים ברשתות להגנה מפני יתושים, בתאורה סולרית, בארונות בגדים פתוחים לבגדי הספארי ובדרגשים למזוודות.
• מתקנים ושירותים
o בריכת שחייה.
o חדר אוכל פתוח תחת כיפת השמים ואזור לאונג' המשקיף על הנהר ועל מישור ההצפה.
o האוהלים ממוקמים במרחקים משמעותיים זה מזה, המאפשרים הצללה מיטבית מהעצים שבסביבה.
o לטעינה של סוללות המצלמה או הטלפון הנייד זמינה מערכת טעינה סולרית (220 וולט) בשעות היום ב"בומה" (מקום ההתאספות והמפגש) הראשית.
o חיבור לאינטרנט אלחוטי: ישנו חיבור אלחוטי WiFi לאינטרנט באזור ההסעדה, בלאונג' ובאזור הבר. בשל מיקומו המרוחק של הלודג', החיבור האלחוטי לאינטרנט מבוסס בעל צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.
o האתר מציע שירותי כביסה בתשלום.

אתר בקתות הספארי / לודג'ים פמוזינדה – Pamuzinda Safari Lodge
אתר בקתות הספארי פמוזינדה משתרע על פני כ-52 קמ"ר של שמורת טבע פרטית ובתולית בתחום העיירה סלוס (Selous. אף שהאתר אינו מגודר ומאפשר לחיות הבר לשוטט בשטחו, האורחים רשאים לטייל בו ללא ליווי. עם זאת, ישנם תנינים בנהר סרוי (Serui) ולכן מומלץ לאורחים להימנע מעמידה בקרבת הנהר ומשחייה בו.

מתקנים ושירותים
o כל הבקתות והחדרים מצוידים במאווררי תקרה, ברשתות להגנה מפני יתושים, במיני בר, בכספת דיגיטלית ובפינה להכנת קפה ותה בחינם.
o ישנה בריכת שכשוך עם בר מקורה ועם אזור ישיבה מרווח.
o חדר אוכל פתוח, גדול ומקורה בסכך וכן אזורי לאונג' ובר עם אח.
o אזור הסעדה חיצוני המשקיף על הנהר.
o חיבור לאינטרנט אלחוטי: ישנו חיבור אלחוטי WiFi לאינטרנט באזור הקבלה, בבר ובאזור בריכת השחייה. בשל מיקומו המרוחק של הלודג', החיבור האלחוטי לאינטרנט מבוסס בעל צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.
o האתר מציע שירותי כביסה בתשלום.

לתשומת לבכם
• קבוצה וצוות: 14-20 מטיילים, ומדריך ישראלי מצוות "אקו". הטיול וההדרכה על ידי מדריך מצוות אקו- מותנים במינימום 14 נרשמים.
• מסלול השייט, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט האנייה ו/או מנהל ההפלגה ו/או מדריכי הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר, תנאי השטח, נסיבות שונות ומכל סיבה שהיא ע"פ שיקול דעתה הבלעדי של אקו.
• כל אזכור של חיית בר ספציפית אינם מהווים בשום פנים ואופן ערובה לכך שנפגוש בה הואיל וביקורים ומפגשים אלה מושפעים מגורמים שונים, לרבות, אך לא רק, גבהים שונים של פני המים באגם, עונתיות ומזג אוויר, שכולם עשויים להשפיע על חיות הבר, על חוויית השייט ועל תוכנית הטיול.
• חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או מרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ .
• דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות. חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות עבור כל מדינה שני דפים ריקים בדרכון – כלומר בטיול שלנו ארבעה דפים רקים לפחות עבור האשרות. ללא 4 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה.
• תחבורה בטיול: טיסות בינ"ל וטיסת פנים, אנייה, סירות טנדר, סירות מנוע, רכבי 4X4, משאית ספארי בעלת עבירות גבוהה הבנויה במיוחד למסעות מסוג זה, אוטובוס או מיניבוס.
הטיול כולל נסיעות ארוכות, לעיתים בדרכי עפר קופצניות. לרגישים לאבק מומלץ להביא מסיכה/בד לכיסוי הפנים. בימי הספארי יהיו נסיעות ברכבי ספארי פתוחים – יש להתלבש בבגדים חמים מאחר והיציאה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר עדיין קר.
• ילדים: לא ניתן לצרף ילדים בני פחות מ-7 לטיולים. ילדים בני 12 ומעלה ישלמו תעריף מבוגר מלא.
ילד אחד בן 7 עד 11, החולק חדר עם שני מבוגרים, יקבל 40% הנחה על מחיר הטיול. שני ילדים לא יוכלו לשהות בחדר עם ההורים ועליהם לשהות בחדר נפרד. במקרה בו שני ילדים מתחת לגיל 12 חולקים חדר בעצמם, הם ישלמו תעריף מבוגר מלא. בטיולי השייט לא יתקיימו פעילויות נפרדות לילדים ולא יוצעו תכניות ותפריטים מיוחדים לילדים.
• על סיפונה של האונייה ישנה ערכת עזרה ראשונה מצוידת במלואה, חליפות הצלה, גלגלי הצלה וסירות הצלה שמספרם מתאים לקיבולת הנוסעים המרבית שלהן. האונייה מפליגה עם סירת טנדר אחת לפחות המשמשת גם כסירת הצלה לאונייה הראשית. האנייה מצוידת במערכת ניווט ורדיו ונמצאת בקשר עם אוניות אחרות ועם רב החובל של אגם קריבה.
• טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע, בכפוף למדיניות חברות התעופה, בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
• התמונות להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.

תקשורת
• קיים כיסוי של רשת סלולרית ב-70% משטח אגם קריבה, אך הגישה לאינטרנט במכשירים סלולריים ובמכשירי דור שלישי היא מוגבלת ביותר.
• לא קיים חיבור אלחוטי לאינטרנט על סיפון האנייה.
• חיבור לאינטרנט אלחוטי בלודג'ים: ישנו חיבור אלחוטי WiFi לאינטרנט באזור הקבלה ובאזורים המרכזיים. בשל מיקומם המרוחק של הלודגים', החיבור האלחוטי לאינטרנט מבוסס בעל צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.

מחיר הטיול
המחיר לאדם הינו $5,971. תוספת ליחיד הינה 2000$.
לנרשמים עד 1.12.17 תינתן הנחת רישום מוקדם בסך 150$ לאדם.
הטיול כולל
9 לילות בלודג'ים ברמת 3-4 * כמפורט בתוכנית הטיול, 3 לילות על האנייה.
שלוש ארוחות ביום.
משקאות כלולים במהלך השייט על האנייה ובשני לודג'ים בלבד (לודג' האוהלים גרייטר מאנה ומחנה הספארי רינו).
טיסות בינלאומית: הלוך מתל אביב דרך אדיס אבבה למפלי ויקטוריה ומהארארה דרך אדיס אבבה לתל אביב.
טיסת פנים במטוס קל ממפלי ויקטוריה לבינגה.
שייט וסיורי שייט כמפורט בתוכנית הטיול.
כל הסיורים המפורטים במסלול הטיול.
כל הכניסות לשמורות הטבע, תשלום בעבור שימור פארקים לאומיים.
הדרכה בעברית .
העברות.
דמי רישום וטיפול.
מחיר הטיול אינו כולל
אשרת כניסה לזימבבווה כ-50$ המשולמת במקום.
אשרת כניסה לבוצוואנה (30$ החל מה-1 ביוני 2017) המשולמת במקום.
ביטוח אישי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
מיסים מקומיים שאינם כלולים בכרטיסי הטיסה.
כל מה שאינו נקוב במפורש תחת הסעיף "המחיר כולל".
לטיול >