זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול שייט בגן עדן – הפלגה באיי סיישל בהדרכת אייל ברטוב

יעד קסום לאוהבי טבע, נופים נדירים והחיים הטובים

טיול שייט בגן עדן – הפלגה באיי סיישל בהדרכת אייל ברטוב

בהדרכת אייל ברטוב, מופעל ע"י אקו טיולי שייט

בהדרכת גלעד פלש
8.9- 16.9.18

הפלגה חווייתית בין חופים מקסימים, מפרצים חבויים, לגונות ואיי אלמוגים, טבולים ביערות הגולשים ממרומי ההרים עד למי האוקיינוס. טיול השייט משלב טבע, שמורות טבע נדירות ותרבות מקומית בהדרכת גלעד פלש.
אקו טיולי שטח מזמינים אתכם להפלגה בגן עדן. בואו לגלות ולחוות את איי סיישל בהפלגה חווייתית באיי סיישל במגה יאכטה "פגסוס" (44 אורחים בלבד) בהדרכת גלעד פלש. ההפלגה בכלי שייט קטן מאפשרת להגיע לכל המקומות המעניינים ביותר באיים. נבקר במאהה (Mahe), פרלין (Praslin), לה דיג (La Digue) אי הציפורים ואיים רבים אחרים, שרק באמצעות האוניה שלנו ניתן להגיע אליהם.
הטיול מיועד לחובבי טבע נופים ושמורות, וגם לכל חובבי החיים הטובים שרוצים לשלב בין יעד, שבדרך כלל מזוהה עם חופשת בטן-גב ,לטיולי טבע בשמורות טבע פראיות עם צבי ים ענק בני מאות שנים, צפייה בציפורים מרשימות, טיול ביערות טרופיים, לימוד על תרבות מקומית מרתקת וביקור בשווקים תוססים. בטיול נשלב גם בילוי בחופים לצרכי מנוחה או פעילויות שחייה ושנורקלים.

מסלול הטיול
יום 1 תל אביב – איי סיישל
בשעת לילה נטוס מתל אביב דרך איסטנבול לעיר ויקטוריה, בירת מאהה, סיישל.

יום 2 מאהה, בירת ויקטוריה, סיישל
ננחת בסיישל בשעת צהריים מוקדמת ונועבר למלון במאהה.
אחה"צ נהנה מזמן פנוי בחוף המדהים בסיישל.
בערב נתכנס ל"ליל סדר" – ארוחת ערב כלולה.
לילה במלון כלול.

יום 3 יום סיור במאהה ועלייה ליאכטה
לאחר ארוחת הבוקר, נצא באוטובוס לסיור בעיר ויקטוריה ובאי מאהה (Mahe) . נסייר במרכז הקולוניאלי של "הבירה הקטנה ביותר בעולם", ויקטוריה. נראה את מבני המשפט, המוזיאון, סניף הדואר, מגדל השעון. נבקר בשוק הססגוני של מאהה בו דוכני דגים טריים, פירות טרופיים וירקות, עשבי תיבול ותבלינים.
לאחר מכן ניסע לגנים הבוטניים המרהיבים של מאהה ונצא לסיור בו נגלה את המספר העצום של הצמחים במערכת האקולוגית השונה של סיישל. במהלך הסיור נהנה מארוחת צהריים (כלולה).
בשעות אחה"צ נעלה על האוניה Pegasus ולאחר הרמת קוקטיל משותפת נפליג לאי סנט אנה (St. Anne). לאחר שחייה מרעננת נעגון ללינת לילה ונאכל ארוחת ערב חגיגית לציון תחילת השייט.

יום 4 מהאי סנט אנה (St. Anne) לאי קוריוז Curieuse
הבוקר נפליג לאי Curieuse, אי קטנטן, שהוכרז כשמורת טבע ונצא לסיור בו.
אורכו של האי קוריוז, השוכן כק"מ אחד צפון-מזרחית לפראלין, הוא כ-3 ק"מ. שמו המקורי, "איל רוז'" (Ile Rouge, "האי האדום"), הוענק לו בשל אדמתו האדומה. היות שהאי הוא חלק מהפארק הימי (Marine Park), הוא מוגן בקפידה ורק כמה משפחות חיות בשטחו. כאן גדלים צמחים אנדמיים רבים, ובסיור המודרך תזכו להכיר רבים מהם. בנוסף, גדלים כאן דקלי קוקוס האהבה – Coco De Mer, סמלם של איי סיישל, קינמון, וניל ואננס בר. פרט לכך, מאכלס האי כ-250 צבי יבשה ענקיים (Giant Tortoise), שהובאו אליו מאטול אלדברה (Aldabra) בשנות ה-80. מזה כמה שנים פועלת באי תכנית רבייה של הצבים. בעבר היה קוריוז מושבת מצורעים, שאת שרידי בתיהם ניתן עדיין לראות. באי נמצא גם וילה קולוניאלית גדולה ומשוחזרת המוכרת בשם "בית הרופא" (Doctor’s House). בווילה התגורר רופא האי בשנות ה-70 של המאה ה-19. שבילי השמורה מתפתלים ברחבי האי ובעיקר בשטחן של הביצות רחבות הידיים בהן גדלים 8 מיני מנגרובים.
לאחר הסיור נחזור אל החוף לארוחת ברביקיו תחת העצים. אחה"צ נהנה מהחוף ומשנרקול בים. נעגון ללינת לילה.

יום 5 האי קוזאן Cousin, אי הציפורים
בבוקר נפליג לאי Cousin, 'אי הציפורים', אשר הוכרז כשמורת טבע.
האי קוזאן הוא אי גרניט במרחק כשני ק"מ מהאי פראלין. האי, ששטחו 270 דונם, הפך ב-1968 לשמורת הטבע הראשונה בעולם בבעלות בין-לאומית, עם רכישתו על ידי המועצה הבין-לאומית להגנת הציפורים (International Council for the Protection of Birds, ICBP), שהפכה בימינו לחברת "בירדלייף" (BirdLife). הרכישה נועדה לשמר את אוכלוסיית ציפורי הסבכי האחרונה שנותרה בסיישל. האי הגרניטי הקטן והמיוער, הוא ביתן של עשרות אלפי ציפורים, חלקן ציפורים נדירות שנמצאות בסכנת הכחדה.
האי, שהפך לשמורת טבע ב-1968, זכה בהגנה נוספת ב-1974, כשהוגדר כ"שמורה מיוחדת" (Special Reserve). חשיבותו נובעת לא רק מהיותו בית גידול לעופות ימיים אנדמיים, אלא גם מכך שאתר הרבייה החשוב ביותר של צב הים הקרני (Hawksbill turtle) במערב האוקיינוס ההודי נמצא בשטחו. את האי קוזאן מנהל כיום הארגון "נייצ'ר סיישל" (Nature Seychelles). פעילויות השימור כוללות ניטור של המגוון הביולוגי באי, מחקר וכן החזרה לטבע של מינים בסכנת הכחדה, כגון מין של אדום החזה בשם Seychelles Magpie Robin.

השמורה, אותה מנהל צוות עובדים מקומיים בלבד, מסייעת לקהילות באי השכן פראלין הודות לתיירות האקולוגית שהיא מציעה. את האי קוזאן מנהל כיום הארגון "נייצ'ר סיישל" (Nature Seychelles). פעילויות השימור כוללות ניטור של המגוון הביולוגי באי, מחקר וכן החזרה לטבע של מינים בסכנת הכחדה, כגון מין של אדום החזה בשם Seychelles Magpie Robin.
אחה"צ נפליג למפרץ Anse Lazio, צפון האי פרלין, אחד מהחופים היפים ביותר בעולם. נהנה מספורט ימי, שנורקלים ושחייה. נעגון ללינת לילה.

יום 6 האי אריד (Aride) – האי סנט פייר (St. Pierre)
בבוקר נפליג לאי אריד (Aride) ונטפס ברגל אל פסגת האי, שממנה נשקף נוף מרהיב על כל הסביבה. ביקור בביקור באי אריד נתוודע למראם של האיים לפני 250 שנה, טרם התיישבות האדם בהם. אריד הוא האי הצפוני ביותר בקבוצת איי הגרניט בסיישל. אורכו 1.6 ק"מ ורוחבו 600 מטרים. האי הוא גם בית גידול לאוכלוסיות החשובות ביותר של העופות הימיים באוקיינוס ההודי. בשטח האי מתרבים 18 מינים של ציפורים מקומיות (לרבות חמש אנדמיות לסיישל), יותר מינים מבכל אי אחר בסיישל וכאלפי עופות ימיים המתרבים בו מדי שנה. את האי מנהלת החברה לשימור האי סיישל (Island Conservation Society of Seychelles) כשמורת טבע לכל עניין ודבר. בני האדם היחידים הגרים בו הם עובדי השמורה.
האי אריד ממלא תפקיד חשוב ביותר בשימור החי והצומח בסיישל, הן ביבשה והן בים. דוגמה לכך היא חגורה של 200 מטרים מקו החוף של האי המוגדרת כאזור מוגן.
בצהריים נמשיך אל האי סנט פייר (St. Pierre), שם נעצור לשחייה ושנרקול, ולקראת שקיעה נעגון ב – St Anne, באי פרלין (Praslin), ממנו נמצא מחר לסיור בפרלין. נעגון ללינת לילה.

יום 7 פראלין (PRASLIN) והאי Felilte.
נצא באוטובוס מנמל פראלין וניסע דרך מעבר ההרים הראשי לשמורת הטבע ואלה דה מה ("עמק חודש מאי", Vallée de Mai). ניהנה מנופים מרהיבים בנסיעה לאורך החוף, שתעבור בכפרי דייגים ציוריים וביער עבות בגווני ירוק מנוגדים. נגיע לואלה דה מה, נקודת ההתחלה של הסיור המודרך. נגלה שמורת יער מרהיבה, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ובה ריכוז עצום של עצי דקל האהבה ("קוקוס הים", Coco de Mer), הזרע הגדול ביותר בממלכת הצומח. מתחת לחופתם של דקלי הענק ביער הבראשיתי נוכל לחוש שאנו צועדים בקתדרלה, חוויה מהנה ומרוממת ביותר. נחפש הזדמנויות לצפייה בתוכי השחור (Black Parrot), אחת הציפורים הנדירות בעולם, ונאזין לצלילים הגבוהים של שריקתו. בהמשך נצא מואלה דה מה לחוף קוט ד'ור (Côte d’Or) שנבחר מספר פעמים לאחד החופים היפים בעולם. בחוף יינתן זמן חופשי לשחיה ולהנאה ממשקאות קלים ומרעננים.
אחר הצהריים נמשיך בהפלגה אל האי Felilte. נשחה או נצלול, ולקראת שקיעה נפליג אל חופי האי לה דיג ונעגון ללינת הלילה.

יום 8 האי לה-דיג (La Digue)
האי לה דיג (La Digue). זהו האי השליו והציורי ביותר מבין איי סיישל ואורח החיים בו נותר מסורתי. האי שימש אתר צילומים לכמה סרטים ידועים כמו "רובינזון קרוזו" ו"עמנואל". רוב תושבי לה-דיג, כאלפיים אנשים, עובדים במטעי הווניל והקוקוס או מתפרנסים מדיג ומבניית סירות. ה"מונית" המקומית היא עגלת השוורים ומספר המכוניות הממונעות מוגבל. תושבי המקום משתמשים בעיקר באופניים.
נרד מהסיפון בסירות זודיאק בדרכנו לסיור באוטובוס בשמורת הטבע Veuve Nature Reserve. משם נמשיך דרך אוניון פלנטסיון (Union Plantation) לחוף שבמפרץ סורס ד'ארז'אן (l’Anse Source d’Argent). נגיע לאחוזת ל'אוניון (L’Union Estate) ונבקר בה. נראה את תנור הקופרה (ציפה מיובשת של פרי הקוקוס), את המטחנה המפיקה שמן קוקוס בדרך מסורתית ואת בית האחוזה הקולוניאלי. ניהנה מזמן חופשי במפרץ סורס ד'ארז'אן, אחד החופים הנהדרים בעולם. נתפעל מתצורות הסלעים הייחודיות, המרשימות ביותר בסיישל, שבילים נסתרים ינחו אותנו לאורך החופים המוזהבים העטורים ביערות דקלי קוקוס, ובינות צוקי גרניט המזדקרים אל–על ונוחתים בתלילות היישר למימי האוקיינוס. אחר הצהריים נפליג לאי Moyenne, שם נעגון ללינת לילה.

יום 9 האי מויין (Moyenne) – וטיסה חזרה לארץ
נבלה באי מויין (Moyenne) בטיול, בשחייה, בשנרקול ובארוחת ברביקיו על החוף. אחר הצהריים נחזור לויקטוריה, עיר הבירה של איי סיישל, ונאכל ארוחת ערב מוקדמת, שלאחריה ניפרד מהקפטן וצוות היאכטיה וניסע לשדה התעופה לטיסת לילה דרך איסטנבול לארץ.

יום 10 הגעה לארץ.
בשעות הבוקר ננחת בתל אביב.

המדריך גלעד פלש
ביולוג ,זואולוג, אנתרופולוג ו… בקיצור ולעניין – אפריקנולוג. בוגר/ מתמחה בביולוגיה, זאולוגיה, אוקיאנוגרפיה ואנתרופולוגיה. מדריך ומטייל באפריקה לאורכה ולרוחבה ובאיים שמסביב לה כבר למעלה מ-30 שנה. אוהב ללא פשרה את מה שעושה ומשיג את מבוקשו. מגלה עולם נסתר, טיולי "פיילוט" עולמיים, אוהב חיות, חיים ובני-אדם.
האוניה

מגה יאכטה Pegasus.

מחירים :
תא מקטגוריה B (מחיר לאדם בתא): 4198 יורו לאדם. תוספת ליחיד בתא: 1100 €.
תא מקטגוריה A (מחיר לאדם בתא): 4457 יורו לאדם. תוספת ליחיד בתא: 1250€.
לנרשמים עד 1.12.18 : 100€ לאדם הנחת הרשמה מוקדמת!!!!
המחיר כולל:
טיסות מתל אביב דרך איסטנבול, ועד סיישל וחזרה לתל אביב.
לילה במלון בדרגת תיירות טובה במאהה, בירת ויקטוריה.
ארוחת ערב בליל הסדר 2018.
סיור במאהה טרם העלייה לשייט, כולל ארוחת צהריים.
הפלגה לפי התוכנית בתא בהתאם לנבחר.
שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה, ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב לפני העלייה ליאכטה.
כל סיורי החוף והסיורים שמפורטים במסלול הטיול.
כל הכניסות לשמורות הטבע, דמי רישום וטיפול.
הדרכה של גלעד פלש.
העברות משדה התעופה למלון ולאנייה.

המחיר לא כולל:
מסי נמל בסך 330 יורו לאדם.
הוצאות אישיות, תשר לצוות האוניה, משקאות קלים ואלכוהוליים, ביטוחים אישיים, אינטרנט ביאכטה וכו'.
לתשומת לבכם
התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט האנייה ומנהל ההפלגה בהתאם לתנאי מזג האויר.
מסלול ההפלגה, סדר הביקורים ואף כמות הגיחות אל האיים, עשויים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט היאכטה ומנהל ההפלגה.
ההדרכה על ידי גלעד פלש מותנית במינימום 12 נרשמים.
חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או מרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ.
דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות ובו שני דפים ריקים לפחות.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
לטיול >