זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול עומק לסין בהתאמה אישית – 19 יום

טיול לסין, המעצמה התרבותית הגדולה ביבשת אסיה, המשתרעת בין ערבות הצפון, מדבריות המערב ורמת טיבט הגבוהה. בשטחה של סין נמתחים רכסי הרים המכונים "גג העולם" וזורמים נהרות מהגדולים בעולם. שושלות רבות של קיסרים הותירו אחריהם תרבות עשירה שעד היום ממשיכה להתפתח.
זהו מסלול טיול מקיף לאורכה ולרוחבה של סין, המציע היכרות עמוקה עם צדדיה השונים והמגוונים של סין. חלקי הפאזל נבנים לתמונה כוללת ומקיפה של סין המשתנה במפגש עם המאה ה– 21.
הטיול לוקח אותנו בין היתר לבייג'ינג ולשיאן, בירת סין העכשווית והבירה ההיסטורית שלה, לשאנגחאי שהיא הסמן הימני של המודרניזציה בין ערי אסיה, לחבל חונאן בו נמצאות שמורות טבע המציעות נופים פנטסטיים, לחבל גואנג שי עם צוקי הקארסט המפורסמים ולחבל סיצ'ואן, ארץ הפנדות.

טיול עומק לסין בהתאמה אישית – 19 יום

יום 1, שאנגחאי

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בשאנגחאי. שאנגחאי היא המטרופולין התוסס של סין, המתפתח ללא הרף. הקדמה הטכנולוגית והארכיטקטונית המאפיינת את העיר היא מרהיבה ונותנת למבקרים בה פרספקטיבה שונה של פיתוח. נפגוש את הצוות המקומי ונצא לטיול בעיר. נבקר בגני יו, המעוצבים בסגנון האופייני לגנים הסינים של סין הקיסרית, בבזאר הסיני בעיר העתיקה של שאנגחאי, במוזיאון שאנגחאי, ברובע הצרפתי ובאזור הטרנדי שין טיאן די, במדרחוב נאנג'ינג, אחד מסמלי ההיכר של העיר, ובטיילת הבונד, בו לכל מדינה אירופית בכירה היה במאה ה-19 תחום ריבוני משלה. לינה בשאנגחאי.

יום 2, שאנגחאי

נתחיל את יומנו בביקור בפארק פושינג, ונגיע אל "פינת השידוכים" בה מנסים הורים סינים למצוא שידוך לילדיהם. משם לתצפית פנורמית על העיר ממרומי מגדל הסחר העולמי. נבקר במוזיאון הפרופגנדה המעניין, נמשיך לסיור רגלי ברובע הסמטאות טיאן דזה פאנג, בשכונת מגורים קהילתית ואם הזמן יאפשר באזור האמנות 1933. מעבר לשדה התעופה לטיסה לג'אנג ג'יה ג'יה. לינה בדירה שהוזמנה על ידכן.

יום 3, שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה

הייתה זו שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה –  שמורת עמודי הקארסט האדירים – שהעניקה את ההשראה ל"הרים הצפים" אשר שילב בסרטו במאי הסרטי "אווטאר", ג'יימס קמרון, ובה גם נערכו חלק מצילומי הסרט. הפלאים הגיאולוגים האלה מתרוממים מעלה מתוך עמקים ירוקים המוזנים על ידי פלגי נהר המתפצלים מהאגן הפורה של נהר היאנגצה. נצא להליכה לאורך נחל הקצף המוזהב החוצה את השמורה ואם יתמזל מזלנו נוכל לצפות בקופי המקוק החיים בשמורה. ההליכה חוצה יערות צפופים ופלגי נחל במסלול מישורי לגמרי. נעלה גם במעלית הפנורמית המספקת מבט מעין הציפור, ברכבל שיביא אותנו לפסגות השמורה ולגשר אבן טבעי שנוצר בין שני צוקים. לינה בדירה שהוזמנה על ידכן.

יום 4, שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה

נמשיך לטייל בשמורת ג'אנג ג'יה ג'יה. נטייל ב"גרנד קניון" ונגיע גם לגשר הזכוכית הארוך בעולם אשר תוכנן על ידי הישראלי חיים דותן. נבקר גם באגם באו פנג אשר אין סופרלטיבים לתיאור יופיו, ונשוט עליו שיט קצר בסירה. לבסוף נצא מהשמורה ונסע לבירת חבל חונאן, צ'אנגשה. לינה בצ'אנג שה.

יום 5, גווילין והמעבר לחבל גואנגשי

בבוקר ניקח את הרכבת המהירה(כ-3.5 שעות) לגווילין ונתחיל את טיולנו בחבל גואנגשי. נבקר בגני התה של גווילין ונלמד על אופן הגידול של צמח התה ותהליכי הייצור השונים. נמשיך לעיירה המיוחדת יאנגשו הסמוכה לגווילין, והיא אבן שואבת לכל מטייל ותרמילאי בסין. נבקר בהר צווי פינג וברחוב המערבי – רחוב המטיילים התוסס בלב יאנגשו. לינה ביאנגשו.

יום 6, יאנגשו ונהר היולונג

הבוקר נצא לשייט חוויתי ברפסודות במבוק בנהר היולונג, נהר הדרקון, יובל של נהר הלי הגדול ולא פחות מרשים מאחיו הגדול… נגיע בשיט לעיירה פולי הסמוכה, שם נבקר בשוק המקומי. נעבור  דרך נופי הקארסט האופיינים לחבל ארץ זה – הרים גבוהים שפסגותיהם מעוגלות, מיוערים בצמחיה טרופית צפופה. מקום זה שימש במשך דורות שימש כמקור השראה לציירים. נצפה בדייגים ובבני הכפרים שעל המים, ונלמד על התפקיד המרכזי של הנהר העצום בחייהם- מי הנהר משמשים אותם להשקיית השדות, למקנה, וכמובן לשתייה. הנהר משמש גם מקור לדגים, שמהווים חלק משמעותי מהרכב המזון שלהם. נעלה לתצפית מגבעת הירח, ובערב נצא למופע עוצר נשימה שנערך על גדות הנהר, מופע "רשמים" של הבמאי אשר ביים את טקס פתיחת האולימפיאדה ב-2008. לינה ביאנגשו.

יום 7, יום של תרבות סינית ביאנגשו

נתחיל את היום בשוק הבוקר של יאנגשו. נמשיך לסדנה מודרכת של טאי צ'י, אמנות התנועה והנשימה הסינית. זוהי אמנות לחימה רכה, בה מתרגלים סדרת תנועות המוכרות כבעלות השפעה חיובית על מערכת העצמות, הגידים והעצבים. נמשיך לסדנה קצרה של קליגרפיה, אמנות כתיבת הסימניות הסיניות. אחר הצהריים נהנה מזמן חופשי לשיטוט במרכז יאנגשו או מזמן איכות במלוננו המשקיף על הנהר והצוקים. לינה ביאנגשו.

יום 8, טרסות האורז של לונגשאנג

נצא ללונגשאנג, ונזכה לראות את אחד המפעלים הגדולים שהקים המין האנושי – טרסות האורז. נערוך סיורים שונים ברגל בכדי לספוג את האווירה המיוחדת שבמקום. הטרסות שינו את פני הכלכלה הסינית בתקופה הקיסרית ומספקות עד היום תעסוקה לבני הכפרי הסמוכים. נתרשם מכמות העבודה שנדרשת מהכפריים המקומיים כדי לחפור את הטרסות רחבות הידיים, בכוח ידיהם בלבד, נסייר בשדות האורז רחבי הידיים, נבקר בכפר מקומי, ונלמד על אורח חייהם של תושביו. נמשיך לגווילין, לביקור בשוק הלילה של העיר. לינה בגווילין.

יום 9, ליג'יאנג ובני הנאשי

טיסת בוקר מגווילין לליג'יאנג, תחילת טיול בחבל יונאן. ליג'יאנג היא בסיסם של בני שבט נאשי, צאצאיהם של נוודים טיבטים, שעדיין משמרים בצורה חלקית את השיטה המטריארכלית. ליג'יאנג ממוקמת בתוך עמק כשמסביבה נישאים הרים, חלקם מושלגים. נבקר במנזר הטיבטי ג'י יון בו לומדים ילדים טיבטים רבים. נבקר בבריכת הדרקון השחור, בה נזכה לראות השתקפות מרהיבה של הר דרקון הג'ייד המושלג, אחד מסימני ההיכר של יונאן בכלל ושל ליג'יאנג בפרט.  את ארוחת הצהריים נאכל בבית משפחה מקומית. נעלה אל גבעת האריה ומגדל וואנגו, משם נשקף נוף עוצר נשימה של העיר העתיקה של ליג'אנג. נוסיף ונבקר במוזאון דונגבה, העוסק בתרבותם של בני מיעוט הנאשי . לינה בליג'יאנג.

יום 10,  מסביב לליג'יאנג

נבקר בשוק הבוקר ולאחריו נצא מהעיר לביקור במספר כפרים של אנשי הנאשי. נגיע לשוחה, כפר קטן שהשתמר להפליא השוכן בינות לעצים, בקרבת העיר העתיקה של ליג'אנג, והוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נבקר גם בכפרים יוהו ובאישה, ולקראת ערב נחזור לליג'יאנג, נמשיך להסתובב בעיר העתיקה, הבנויה בשיטה מסורתית מיוחדת כנגד רעשי אדמה. נטייל ברחובות ציוריים, מרוצפים באבנים עתיקות, נחצה גשרוני עץ, ונתרשם מחיי היום יום בעיירה הציורית הזו. לינה בליג'יאנג.

יום 11, ערוץ דילוג הנמר

נצא צפונה לכיוון ערוץ "דילוג הנמר", אשר הינו עמק דרמטי ועמוק שבקירותיו מתגלים סלעי שיש – תוצאה של הפעילות הטקטונית באזור. בדרכנו נראה את נהר היאנגצה הגועש, שיורד ממורדות טיבט ויוצר את הפיתול הראשון שבנתיבו הארוך. אחר הצהריים נחזור לליג'יאנג ונעלה על טיסת פנים לצ'נגדו, בירת חבל סיצ'ואן. לינה בצ'נגדו.

 

יום 12, שמורת הפנדות והבודהה הגדול

היום שלנו מתחיל בשמורת גידול דובי הפנדה, השמורה עמוסה בעצי ושיחי במבוק שונים בהם חיות הפנדות. הפנדה המוכרת בעולם היא זאת בצבעים של שחור ולבן אך בנוסף לה ישנם סוגים נוספים אותם נוכל לראות בשמורה. נצא בנסיעה אל לשאן, מקום הימצאו של הבודהה הגדול ביותר בעולם. נבצע שייט אל מול פסל הבודהה שגובהו מתנשא ל – 71 מ'. נמשיך בעליה אל המקדש שנמצא בראשו. בסיום הביקור נסיעה אל אמיישאן ללינה.

יום 13, ההר הקדוש אמיישאן

היום נטייל בהר אמיישאן, אחד ההרים הקדושים למאמיני הבודהיזם הסיני. נעלה עם הרכבל לגובה של כ – 1000 מ', אל "מקדש עשרת אלפים השנים", אחד מהמקדשים הבודהיסטים הבודדים שנותרו על ההר לאחר שרוב המקדשים נהרסו במהלך השנים. נבקר במקדש, נתרשם מהנוף המרהיב הנשקף ממנו ונרד בשבילים מסומנים דרך צמחיה עשירה של ההר, המקדשים הקטנים שנותרו עליו ובשמורת הקופים אשר במקום. לאחר סיום הביקור נמשיך בנסיעה לצ'נגדו, ונטייל במדרחוב הראשי שלה. לינה בצ'נגדו.

יום 14, שיאן

עם בוקר ניקח את הרכבת המהירה לשיאן, בירתה ההיסטורית של שושלת טאנג (מאות 10-7 לספירה). נמשיך לביקור ברובע המוסלמי, בחומות העיר העתיקה ובמסגד העתיק, אחד הגדולים בסין, הבנוי מכמה חצרות פנימיות. המסגד משמש כמקום תפילה פעיל, מאופיין בכמה סגנונות, ומעוטר בקליגרפיות סיניות וערביות. לינה בשיאן.

יום 15, שיאן וחיילי הטרה קוטה

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בשוק העתיקות, ולאחר מכן נסע לאתר חיילי הטרה קוטה. האתר המפורסם התגלה במקרה על ידי זוג איכרים שחפרו באר במקום, בשנת 1974, ונתקלו במספר פסלים מוזרים. מאוחר יותר ארכיאולוגים חשפו את אחד מהאתרים ההיסטוריים המרשימים ביותר בעולם, בו נמצאים אינספור חיילי טרה קוטה, כל אחד בעל פנים ייחודיות משל עצמו, שנועדו להגן על נשמתו של הקיסר הראשון של סין המאוחדת אחרי מותו. נבקר באתר ובמוזיאון שלידו, ונצפה בסרט המתאר את הפעילות הנעשית כדי לשמר את האתר ואוצרותיו. נמשיך לביקור בפגודת אווז הבר הגדולה. הפגודה המרשימה נבנתה כדי לשמש משכן לכתבים בודהיסטיים שהובאו מהודו בידי הנזיר הנודד שואן דזאנג, שהונצח ברומן המיתולוגי מתקופת שושלת המינג – "המסע למערב". לינה בשיאן.

יום 16 , המעבר לבייג'ינג

הבוקר נבקר בעיר המערות יאו דונג, ולאחר מכן נעבור לתחנת הרכבת לקחת את הרכבת המהירה לבייג'ינג, בירת סין והעיר שלאורך שנים שימשה כבירתה של סין הקיסרית וכיום משמשת כבירתה של המפלגה הקומוניסטית. העיר העצומה הזו הינה מראה של סין כולה, על שלל הניגודים שבה – בנייני פאר לצד שכונת מסורתיות, ומכוניות חדישות חולפות על פני ריקשות ואופניים. מתחנת הרכבת נצא אל המדרחוב של וואנגפוג'ין ואל שוק האוכל האקזוטי. לינה בבייג'ינג.

יום 17, העיר האסורה

יום  טיול מלא בבירת סין. נצא אל כיכר טיאנאנמן, שנבנתה בסגנון סטליניסטי, והתרחשו בה תהפוכות פוליטיות רבות עצמה. נבקר בכיכר ונמשיך אל תוככי העיר האסורה. עד ראשית המאה ה-20 לא הורשו בני העם הסיני לדרוך כאן, למעט בני המשפחה הקיסרית ומשרתיהם. נהלך באולמות ונספר את סיפורם של הקיסרים, הפילגשים והסריסים שחיו כאן ומהווים את אחד מרגעי השיא של הטיול לסין. נבקר בשוק הפשפשים פאן ג'יה יואן, נעלה לתצפית לגבעת הפחם, ונבצע גם סיור ריקשות בסמטאות של בייג'ינג – איזור החוטונג. לקראת ערב נבצע סיור הליכה בסמטאות בעיר העתיקה של בייג'ינג בסמוך למגדל התוף ולאגם המלאכותי חואו חאי ונסיים במופע קונג פו. לינה בייג'ינג.

יום 18, החומה הסינית

הבוקר נצא אל המבנה המוכר והמרשים ביותר בסין ואחד המפורסמים בעולם כולו – החומה הגדולה. נגיע אליה ברכבל נצא להליכה רגלית קלה. נלמד על ההיסטוריה של הפרויקט האדיר הזה, שכשל פעם אחר פעם במילוי המטרה לשמה נבנה – הגנה מפני הפולשים המונגולים אל תוככי הממלכה המרכזית. נמשיך בנסיעה לגווילין הקטנה ולבסוף נחזור לבייג'ינג. לינה בבייג’ינג.

יום 19 , בייג'ינג הישנה והחדשה

נתחיל את היום נצא אל מקדש השמיים אשר בעבר שימש כאתר בו ביקש הקיסר, הלוא הוא בן השמיים, חסד וברכה לבני עמו ולעצמו. כיום משמש המקדש כ"חדר הכושר" הגדול בעולם, ואלפי מתאמנים נפגשים שם מדי בוקר לתרגול טאי צ'י וריקודים מודרניים. נצא להליכה רגלית מרחוב דאשילאן לרחוב ליוליצ'נג ואח"כ נסע אל ארמון הקיץ, גן קיסרי רחב ידיים אשר שימש את הקיסר בימי הקיץ החמים. נבקר במבנים המקושטים ובמסדרון המאויר הארוך בעולם ונשוט באגם בלב המתחם. נבקר במקדש לאמה,  ונסיים ברובע המודרני סאן לי טון, האהוב על צעירי בייג'ינג. מעבר לשדה לטיסה הביתה.