זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול מאורגן להודו: דרך המהרג'ות וורנאסי

טיול מאורגן להודו, כולל שייט על הגנגס בוורנאסי, סדנת יוגה בזריחה וטיול ג'יפים בפושקאר, צפייה בסרט הודי בקולנוע מקומי בג'איפור, רכיבה על פילים אל מבצר אמבר וחוויות רבות נוספות. 10 ימים, חצי פנסיון

טיול מאורגן להודו: דרך המהרג'ות וורנאסי

בהפקת כרמל תיירות

תאריך יציאה: 30.3.19 | 10 ימים

הודו – תת יבשת, המקור לטעות בשמם של האינדיאנים, ומושא תאוותה של אירופה משך מאות שנים. מרכז רוחני דתי עתיק המשפיע גם כיום על מיליוני אנשים ברחבי העולם. בהודו נפגוש בערבוביה של צבעים ,ריחות, צלילים, וטעמים, המצפים את המבקר; התנסות חושית שבה נמהל היפה והכעור, הברור והנעלם .נצא אל ליבה התרבותי של המדינה המופלאה – רג'סטן, משולש הזהב, מוצאן של אימפריות ענק, וביתו של ענק כלכלי מתעורר. נקבל הצצה למדינה, היכולה למלא היכלות של ספרים ותיאורים אין קץ, מפגש עם עולם קרוב רחוק.

ימים 1+2: תל אביב  – ניו דלהי – ורנאסי

ניפגש בשדה התעופה ונטוס לדלהי בטיסה ישירה. לאחר הנחיתה נעלה על מטוס נוסף שיקח אותנו לוראנסי או באנארס בשמה כיום. מן הערים העתיקות בעולם, היא שימשה כבירתה הדתית של הודו במשך יותר מאלפיים שנים ועד היום מהווה העיר מרכז רוחני ומושכת אליה מליוני עולי רגל. העיר בנויה על הגדה המערבית של נהר הגנגס הקדוש ובמדרגות האבן היורדות אליו הנקראות גאטות (Ghat), מתקיימים מדי יום טקסיים דתיים שונים. לאחר הנחיתה וסידורי הקרקע, נצא לסיור פנורמי ראשוני, נוכל להיצץ בחשכה לאורותיה של העיר, המולת הרחוב ושאון העם ככל שיותיר לנו הזמן. נמשיך לבית המלון ללינה

יום 3: וראנסי Varansi

ורנאסי, מרכז תרבותי של צפון הודו משך אלפי שנים ובעלת היסטוריה עתיקה. עם הזריחה, נצא לשייט בנהר הגנגס, אחת החוויות הגדולות במהלך הביקור בורנאסי, שמאפשר צפייה בהתנהלות העיר המיוחדת הזו. כיאה לעיר קדושה, מתקיים מדי ערב טקס הפוג'ה על גדות הגנגס. במהלך טקס דתי זה משיטים נרות על מימי הנהר וצובעים אותם בנקודות אור מנצנצות. נצפה בפולחן השחר בו משיטים עלים ונרות על מי הנהר ונראה את טקסי שריפת הגופות בג'האטים של המאמינים ההינדים האורתודוקסים.  נתרשם ממאות עולי הרגל המבקרים במקדשי העיר ומגיעים לטבול במי הנהר הקדוש. נחזור לארוחת בוקר ולאחריה נצא לסיור באתרי העיר. נבקר באוניברסיטת בנארס, במקדש הזהב ובמקדש השור הקדוש. נכנס לבית מלאכה מקומי ונלמד על תעשיית המשי.

נחזור למלון לארוחת ערב ולינה.

פושקר

יום 4: וראנסי גאיפור Jaipur – פושקאר Pushkar – רכיבה על גמלים

לאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מהעיר הרוחנית ונצא בטיסה למוקד רוחני מסוג אחר – פושקאר ועולמה הדתי. נצא בטיסה לג'איפור בירת רג'סטאן ונשים פעמינו בנסיעה לכיוון העיר והמרכז הרוחני, עירו של האל האדיר בראמה. העיר היפה יושבת סביב אגם סגלגל המוקף מדרגות רחצה ומקדשים. לקהל ההינדים, פושקר היא מוקד עליה לרגל, לאור נוכחותו של אחד מ- המקדשים הבודדים המוקדשים לאל ברהמה Brahma. נסייר ברחובות העיירה הצבעוניים המלאים חנויות של תכשיטי כסף ובגדים ונותיר זמן לטיולים עצמאיים בשווקים של העיר. בשעות הערב נתכנס לחוות בטקס מקומי, במקדשו של האל ברהמה**. לאחר הטקס נמשיך לחוויה ייחודית, נעלה על גמלים ונצא אל תוך חולות הדיונות הסובבות את העיר.

**השתתפות בטקס אינה חובה, ומותנית בהנחיות המקדש.

יום 5: פושקאר – סדנת יוגה בזריחה – טיול ג'יפים

השכם בבוקר נקום לחוויה רוחנית במקומה המתאים – סדנת יוגה מול זריחה עם מדריך מקומי. לאחר בוקר רגוע במיוחד נצא להתוודע עם עיר הקדושה ומרכזה הרוחני – פושקאר. עיירה קטנה היושבת סביב אגם יפיפה המוקף מדרגות רחצה ומקדשים. להינדים פושקר היא מרכז חשוב של עליה לרגל עקב הימצאותו של אחד מ – 3 המקדשים הבודדים המוקדשים לאל ברהמה Brahma. נסייר ברחובות העיירה הצבעוניים המלאים חנויות של תכשיטי כסף ובגדים ונותיר זמן לטיולים עצמאיים בשווקים של העיר. בשעות הצהריים נצא לסיור ג'יפים בגבעות העוטפות את פושקאר, נרד משבילי האוטבוסים לראות מעט מהודו החלקאית כפי שנותרו מאות בשנים. בשעות הערב נתכנס לחוות בטקס מקומי, במקדשו של האל ברהמה**.

**השתתפות בטקס אינה חובה, ומותנית בהנחיות המקדש.

ג'איפור

יום 6: פושקאר – ג'איפור– צפייה בסרט הודי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול אחרון סביב האגם סביבו בנויה העיר, נותיר זמן לקניות אחרונות וטיולים עצמאיים בעיר ונתחיל אט אט להיפרד מן העולם הרוחני של הודו אליו התחברנו בימים האחרונים ונצא לעבר עולם תוכן שונה בתכלית. נצע בנסיעה מזרחה לעבר ג'איפור, בירת רג'סטאן. נבקר בסמלה של העיר, "ארמון הרוחות" (הוואה מאהל), מבנה אשר שימש כהרמון של נשות שליטי העיר הרג'פוטים. צא לטיול רגלי, ונתדווע מעט לאוכלוסיה המקומית ונותיר זמן למעוניינים לגעת קצת ברוחה של העיר. ונסיים את יומנו בסרט הודי בקולנוע מקומי. בשעות הערב נגיע למלוננו ללינה.

יום 7: ג'איפור – רכיבה על פילים אל מבצר אמבר – פטיפור סיקרי Fatehpur Sikri

לאחר ארוחת בוקר נצא לסייר בג'איפור, "העיר הורודה" המכונה כך בשל הצבע העז הוורוד של רבים מבנייניה, בירת רג'סטאן. נטפס כשאנו רכובים על גבי פילים, אל מבצר אמבר האדיר Amber fortress, בו ישבו המהרג'ות לפני שעברו לעיר. בנייתו של המבצר החלה ב- 1592 והוא יושב על מדרון גבעה, מעל אגם ומהווה דוגמא נפלאה לארכיטקטורה הראג'פוטית. לאחר הביקור נמשיך לפטיפור סיקרי – עיר הרפאים, בירת האימפריה המוגולית שנבנתה ע"י השליט המוגולי אכבר ( Akbar ), ושימשה כבירה 14 שנה בלבד. העיר ננטשה בשל מחסור במים ושלל מבניה נשתמרו באופן מפליא עד ימים אלו. פטיפור סיקרי היא דוגמא מובהקת לעיר מבוצרת מוגולית בעלת הגדרות ברורות לעיר פרטית וציבורית. נכנס דרך שער העיר אל ה"ג'אמי מאסג'יד" ואל קברו של השייח סלים. בשעות הערב נגיע למלוננו ללינה.

יום 8: אגרה Agra – הטאג' מאהל ומבצר אגרה – ניו דלהי New Delhi

לאחר ארוחת הבוקר נצא דרומה לעבר אגרה. דרך חלונות הרכב נוכל לראות את גודלה ורב גוניותה של הארץ, ולקראת צהרים נגיעה לאגרה המשמשת כמרכז מוביל בתחום האומנות והמסחר עוד מתקופת המוגולים מהמאה ה-16.  נצא לסיור מעמיק בטאג' מאהאל, שנבנה כיצירת אהבה, ע"י הקיסר המוגולי 'שאח ג'אהאן', לזכר אשתו האהובה- 'מומטאז מאהל'. מן המבנים המפורסמים והמצולמים בעולם שאין משנה אם מגיעים אליו בזריחה או בשקיעה, כדי להישאר פעורי פה למולו. נסיים את יומנו במבצר אגרה שניצב לגדות נהר יאמונה ממנו השקיף שאה גאהן על בניית הטאג' מהאל לאחר שנכלא ע"י בנו שתפס השלטון בהפיכה. לאחר הביקור נצא צפונה בדרכנ ולדלהי.  לעת ערב נגיע לבית המלון ללינה.

בשוק של ניו דלהי

יום 9: ניו דלהי – סיור ריקשות בעיר העתיקה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום מלא של חוויות בהעיר הענקית. למבקרים לראשונה ואפילו לשנייה נדמית העיר כחיה בערבוביה של צבעים וקולות שאינם נודמים לרגע. נצא אל העיר העתיקה, העיר המוגהולית מהמאה ה- 16. נרכב בריקשות בסמטאות העיר העתיקה, בלב שוק ססגוני של תכשיטים ובדים לכלות וחתונות, נבקר במסגד הגדול של דלהי – הג'אמה מסג'יד (Jama Masjid) נעבור בסמטאות רחוב השוק עד למצודה האדומה – סמל הריבונות ההודית, נמשיך לביקור בראג' גהאט – אתר שריפת גופתו של מהאטמה גנדי המהווה מוקד עליה לרגל לתושבי הודו, ובשעות הערב, נשוב למלוננו.

יום 10: ניו דלהי – סיור בעיר וזמן חופשי

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך את הטיול בבירת הודו – שילוב נדיר של ישן וחדש. נערוך סיור מקיף, ונחווה את החדש והמבריק מול הישן המתפורר. נראה את אזור הממשל ובו בנייני הפרלמנט, משרדי הממשלה ובית הנשיא. נבקר בשער הודו המרשים, נמשיך אל הקוטאב מינאר, שהיה מרכז החאליפות המוסלמי ששלט בצפון הודו, מגדל האבן הגבוה בהודו. נמשיך אל מקדש הסיקים – גורודוארה (Gurudwara Bangla Sahib). נותיר זמן חופשי לשיטוטים וקניות בבזאר מקומי ולעת ערב נצא לבית של משפחה מקומית לחגוג את סיומו של הטיול כיד המלך, ניפגש עם בני הבית, נוכל ללבוש את הלבוש המקומי, נשים וגברים, נצטלם ונחגוג עד השעות הקטנות של הלילה, ונסיים בארוחת ערב. נעלה על הרכב ונצא לשדה התעופה לטיסתנו הישירה חזרה לישראל.

שימו לב: תכנית הטיול הינה תכנית עקרונית, שינויים בסדר הביקורים / הימים יכולים להתרחש עקב מגבלות / שינויים במהלך הטיול. חברת כרמל תיירות תעשה ככל שביכולתה להבטיח את הצלחת הטיול וביקור בכל האתרים המפורטים בתוכנית ( טל"ח ).

מחיר הטיול: 1645 $

המחיר כולל:

טיסות סדירות ישירות לדלהי הודו, כולל מיסי נמל וביטחון.

טיסות פנים \ רכבות \ העברות כמפורט – נידרש על פי תכנית הטיול

** כולל מיסי נמל ותוספת דלק מסי הנמל, היטלי הדלק והביטחון מעודכנים נכון ל-1.6.2018

ייתכנו שינויים והמחיר הסופי ייקבע ע"י חברות התעופה וייגבו ע"י נציג כרמל במועד קבלת כרטיס הטיסה ובסמוך למועדי יציאת הטיול.

** סכומים אלה מועברים בהתאמה לחברות התעופה ולכרמל אין רווח מגביה זו.

בתי מלון: דרגת תיירות טובה ואו ראשונה (4*)

סיורים וביקורים אטרקציות כולל דמי כניסה כמפורט בתכנית הטיול.

כלכלה: חצי פנסיון

אוטובוס תיירים נוח וממוזג לביצוע תכניות הטיול והעברות.

טיפים לנותני השירותים בחו"ל.

מדריך ישראלי מקצועי מצוות מדריכי כרמל תיירות.

המחיר לא כולל:

אשרת כניסה להודו – אינה כלולה בעלות הטיול. פרטים מטה.

**אי קבלת אשרת כניסה אינה מהווה עילה לביטול הזמנת הלקוח ע"פ תנאי דמי הביטול.

ביטוח רפואי – כבודה והוצאות אישיות.

תוספת לאדם בחדר ליחיד.

הוצאות בעלות אופי אישי: משקאות המוגשים במהלך הארוחות, כביסה, סרטים בתשלום בחדרים ושרותי חדרים.

דמי סבלות.

הוצאות אישיות אחרות.

כל מה שלא כתוב בתוכנית ו"במחיר כולל".

תשר למדריך הישראלי 5 $ ליום לאדם

**נדרש דרכון בתוקף – חצי שנה מיום היציאה לטיול

אשרת כניסה להודו

הנפקה פרטית של אשרת כניסה להודו: ניתן להנפיק את האשרה עד 3 ימי עבודה טרם יציאה לטיול, ישירות ובאופן עצמאי מאתר שגרירות הודו,  עלות האשרה 55 דולר

הנפקת אשרת כניסה להודו דרך חברת כרמל: אגרה ודמי טיפול 95 דולר. הנפקת אשרת כניסה דרך חברת כרמל אפשרית עד 3 ימי עסקים טרם יציאת הטיול. לצורך הנפקת האשרה יש צורך לשלוח למשרדינו טופס הנפקת ויזה, צילום דרכון ברור וצבעוני / צילום איכותי וצבעוני של תמונת פספורט עדכנית – את כל המידע יש להעביר בקובץ סרוק נפרד לכל נוסע.