זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לטאיוואן בהתאמה אישית – 15 יום

למי שכבר ראה את מזרח אסיה כולה וגם למי שעוד לא דרך בה, הטיול לטאיוואן הוא טיול ליעד חדש למטיילים הישראלים. מסע מקיף לאי אשר חשקו בו ההולנדים, הפורטוגזים, הסינים והיפנים ולבסוף זכה בו הגנרליסימו- צ'יאנג קאי שק, ועכשיו הוא מכונה "הנמר האסייתי" בשל צמיחתו הכלכלית המהירה בשלהי המאה ה-20. בטיול לטאיוואן נגלה ארץ פראית מכוסה ג'ונגלים וצמחיה טרופית אשר רכס הרים מרהיב ומרובה פסגות חוצה אותה מצפון לדרום, ארץ שופעת מעיינות חמים הפזורים בטבע, נהרות בצבע טורקיז, חופים קסומים ונופים מהאגדות. הטיול לטאיוואן הוא גם מסע אנתרופולוגי מרתק אל שבטים אבוריג'ינים שבעבר היו ציידי ראשים והכניעו כל כובש זר אשר דרך בממלכתם ההררית, והיום נמצאים במאבק מתמיד לשימור תרבותם.

טיול לטאיוואן בהתאמה אישית – 15 יום

יום 1, טאיפיי ושוק הלילה שילין
הגעה לטאיפיי עם טיסה בינלאומית. עם הנחיתה איסוף על ידי מדריך, נהג ורכב פרטי והמשך לסיור טעימות בשוק הלילה שילין, המרשים ביותר בטאיפיי. שווקי הלילה של טאיוואן הם ייחודיים במגוון הקולינרי שהם מציעים ומפורסמים בכל מזרח אסיה. לינה בטאיפיי.

יום 2, טאיפיי – עיר ללא הפסקה
יום טיול מלא באחת הערים המדליקות באסיה היום. נטייל היום בדרך הכיפית, המהירה והנוחה ביותר לטיול בעיר, באמצעות הרכבת התחתית החדישה, לאורך הקו האדום. נתחיל בפארק דאאן, "סנטרל פארק" של טאיפיי. נמשיך לשוק הפרחים, שוק של תושבי טאיפיי המתקיים בסופי שבוע בלבד עם כמות אדירה של סחלבים, עצי בונזאי ועוד…בצהריים נגיע לרחוב הסטודנטים יונג קאנג, שם נוכל לטעום את הקינוח הטאיוונאי האולטימטיבי – קרח גרוס בטעם מנגו. נמשיך לכיוון טאיפיי 101, פעם המגדל הגבוה בעולם. נעלה עם המעלית המהירה ביותר בעולם לתצפית פנורמית מהקומה ה89. נסתובב גם באזור שין טיאן די הסמוך למגדל ונחווה את האזור החדשני ביותר בעיר. נמשיך למסלול הליכה קצר להר הפיל הסמוך, ונסיים את היום בשיטוט בשוק הלילה לינג'יאנג. לינה בטאיפיי.

יום 3, המקומות הסודיים של טאיפיי
נמשיך לטייל עם הרכבת התחתית, והיום נבקר גם במספר מקומות הסמויים מעין התיירים. נתחיל באתר ההנצחה של צ'יאנג קאי שק, היכל מגלומני לזכרו של מייסד טיוואן המודרנית, שם נצפה גם בחילופי המשמר המתקיימים בכל שעה עגולה. בסמוך אליו נוכל גם להתרשם מבחוץ ממשרד הנשיא, אחד המבנים היפים בעיר אשר היום יושבת בו נשיאת טאיוואן צאי יינג וון, הנשיאה הראשונה בתולדות הרפובליקה. נמשיך לרחוב די חואה, אחד הרחובות הישנים בטאיפיי עם מבנים מתקופת שושלת צ'ינג מסוף המאה ה-19. לא רחוק משם, נגיע על רחוב מגדי העתידות, רחוב תת קרקעי אליו מגיעים תושבי העיר כדי לקבל ניבוי על עתידם. נמשיך למקדש לונגשאן, המקדש העתיק ביותר בטאיפיי המוקדש לאלת הרחמים גואן יין. בסמוך אליו ניכנס לסמטת עשבי המרפא, שם קונים המקומיים עשבי מרפא אקזוטיים מהרפואה הסינית. נסיעה קצרה ברכבת התחתית תיקח אותנו לרובע שימנדינג, אזור הבילוי של צעירי טאיפיי, המזכיר את רובע שיבויה בטוקיו. לינה בטאיפיי.

ימים 4, צפון טאיוואן
היום נצא לטיול בצפון טאיוואן. נתחיל במוזיאון הארמון הלאומי, אתר מפורסם בקרב חובבי היסטוריה ואמנות המכיל את האוצרות החשובים ביותר בעולם האמנות הסינית. נטייל בפארק הגיאולוגי יה ליו, שבו אבני חול עברו לאורך אלפי שנים תהליכי בליה ויצרו תצורות סלע מיוחדות במינן. היום גם נמשיך לעסוק בדת העממית בטיוואן בביקור במקדש הכלב, אשר מוקדש לזכרו של כלב אגדי אשר הקריב את חייו למען בעליו הדייגים. נמשיך לכפר שיפן, בו נמצא המפל היפה ביותר בצפון האי. נבקר במפל ונגיע גם לרחוב הראשי של הכפר כדי להפריח לאוויר פנסי נייר, התעשייה המסורתית של המקום שבו נערך גם כל שנה פסטיבל הפנסים. נגיע גם בכפר ג'יופן, המלא בבתי תה הצופים לכיוון האוקיינוס השקט. חזרה ללינה בטאיפיי.

יום 5, שמורת הטבע שיטואו ואגם השמש והירח
נמשיך דרומה למרכז טאיוואן ולרכס ההרים המרכזי. ניסע לשמורת הטבע שיטואו, בתוכה נמצא אחד מיערות הבמבוק הגדולים באי, ושבילי הליכה רבים ביניהם, אשר נראים כאילו נלקחו מספרי אגדות. נצא למספר הליכות קלות בשמורה. נמשיך ליעדנו להיום, אגם השמש והירח. היום נחווה אירוח טאיוואני אמיתי בלינה חוויתית בבית הארחה משפחתי בסמוך לשפת אגם השמש והירח.

יום 6, אגם השמש והירח וכביש חוצה טאיוואן המרכזי
החלק הראשון של היום יוקדש לאתר הנופש האהוב על הטיוואנים, אגם השמש והירח. האגם הוא בעצם חיבור של שני אגמים קטנים יותר, אשר בתקופת הכיבוש הפנית הוצפו ונסכרו. נבקר במקדש התרבות והמלחמה, הנחשב לאחד היפים במדינה ומוקדש לאל התרבות קונפוציוס המהווה את תמצית התרבות הסינית, בפגודת הנצחה אשר בנה צ'יאנג קאי שק לזכר אמו ומשקיפה על האגם מגובה מדויק של 1,000 מ', ונבצע שיט רגוע בו נראה את האי לאלו, האי הקטן ביותר בטאיוואן. נמשיך מזרחה בנסיעה אל הקניון היפה ביותר באי, קניון טרוקו. הדרך לקניון מרהיבה לא פחות, נחשבת לאחת היפות באסיה ומשתחלת בין צוקי גרניט אדירים בכביש חוצה טאיוואן המרכזי אשר נבנה על ידי חייליו של צ'יאנג קאי שק כאמצעי להעברת חיילים ואספקה ממערב טאיוואן למזרחה במקרה של פלישה קומוניסטית. נעצור במספר נקודות תצפית בדרך שעוברת מעבר הרים בגובה של יותר מ3,200 מטר. לינה בשמורת הטבע טארוקו.

יום 7, שמורת הטבע טארוקו
ביום זה נטייל יום מלא בשמורת הטבע טארוקו אשר במרכזה קניון השיש טארוקו. נטייל בקניון האדיר, 18 ק"מ אורכו, קירותיו המרשימים עשויים שיש וצפחה והערוץ החוצה אותו מייצר מגוון של גאיות ועמקים בדרכו אל הים. נצא למספר מסלולי הליכה קלים בין מפלים, מקדשים תלויים, שבילים אבוריג'ינים עתיקים וגשרים תלויים. ההליכות קצרות ואינן קשות. לינה בשמורת טארוקו.
 הליכה בשביל אבוריג'יני עתיק – שביל LUSHUI
 מקדש האביב הנצחי CHANGCHUN
 נבקר בגשר השיש העשוי שיש מקירות הקניון CIMU BRIDGE
 נעלה על הגשר התלוי מעל נהר הLIWU
 שביל הליכה למפל BAIYANG
 שביל SWALLOW GROTTO, הדרמטי ביותר בשמורה
 הליכה בשביל במעבה הג'ונגל, שביל SHAKADANG
יום 8, הנופים הדרמטיים של החוף המזרחי
נמשיך לאורך רצועת החוף המזרחי הפראי של טיוואן. תהליכים גיאולוגיים של בלייה וסחיפה יצרו ברצועה זו מגוון רחב של צורות נוף ייחודיות. השילוב בין המצוקים המחודדים, היערות הטרופיים והעבותים, הגאיות האדירים והפסגות שמגיעות לגובה של כ-4,000 מטר הוא מדהים ביופיו. נעצור במספר נקודות תצפית (כולל שתי התצפיות היפות באי, צ'ינג שוואי ובה צ'י), כפרים וחופים בדרך, נגיע גם אל אי שלושת בני האלמוות, אי קטן ויפהפה
המחובר ליבשה באמצעות גשר קשתות, בגשר הקופים שם נוכל לראות קופי בר החיים בעמק קטן מסביב לגשר ויורדים לבקר כאשר מגיעים אורחים, נעצור בכפר דונג חה ונטעם את מאכל הדגל של החוף המזרחי(לחמניות מאודות במילוי ירקות), ונבקר גם בכפר דולאן המזוהה עם תעשיית גילוף העץ. בסוף היום נגיע לעיירה ג'יבן המוכרת בטאיוואן במעיינות החמים שלה, ונלון במלון עם מעיינות חמים.

יום 9, שמורת הטבע ג'יבן המשך דרומה לחצי האי קנדינג
בחלק הראשון של היום נצא למספר הליכות בשמורת הטבע ג'יבן, הסמוכה למלוננו. השבילים שנטייל בהם:
שביל הליכה בג'ונגל סבוך– FOREST BATH TRAIL, עלייה לגבעה עם נוף מרהיב – HERO TRAIL, הליכה קלה בין עצי פיקוס ענקיים – FICUS SHADE TRAIL.
לאחר סיום הטיול בשמורה, נמשיך דרומה לחצי האי קנדינג, האזור הטרופי והחם ביותר בטאיוואן, ומקום נעים במיוחד להיות בו בתקופת החורף. נבקר בשוק הלילה של קנדינג ונלון בעיירה קנדינג.

יום 10, הקצה הדרומי הטרופי של טיוואן – הפארק הלאומי קנדינג
היום נבקר נבקר בפארק הלאומי קנדינג, הפארק הלאומי הגדול והעשיר ביותר בטיוואן, 33,000 דונם של יערות טרופיים, כרי דשא, דיונות חול חופים יפהפיים וריפי אלמוגים לא נגועים. נצא להליכות קלות בשבילים הנוגעים באוקיינוס השקט, נגיע לנקודה הדרומית ביותר בטיוואן, מגדלור אלואנבי, נטייל בפארק שדינג בו יערות עצי באניאן הצופים על מיצר באשי המפריד בין טאיוואן לפיליפינים, נלך בכרי הדשא של לונגפאן ונגיע לתצפית אל דיונות החול פנג צ'ואי שה. לינה בקנדינג.

יום 11, חשיפה אל טיוואן הבודהיסטית
נצא מערבה אל הלב הבודהיסטי של המדינה- הר פו קואנג. בפסגתו, ניצב המנזר הבודהיסטי החשוב בטיוואן. נצפה ונפגוש בנזירים החיים במנזר ונסייר במתחם העצום אשר מכיל עשרות אלפי פסלי בודהה שונים. נזירה מהמתחם תלווה אותנו באופן אישי אם הדבר יתאפשר ותיקח אותנו גם לסדנת קליגרפיה במתחם האמנות של המנזר. גם לוותיקי המזרח – מנזר כזה כנראה שעוד לא ראיתם… נמשיך לגאושיונג, העיר השניה בגודלה במדינה, ועיר נמל חשובה באסיה עם הנמל השישי בגודלו בעולם. נבקר באגם הלוטוס, אגם מלאכותי בצפון העיר אשר לחופיו נמצאות פגודות הדרקון והנמר עליהן נטפס לתצפית על האגם. נמשיך לטיילת היפה לאורך נהר האהבה החוצה את העיר, ונסיים בשוק הלילה הטוב ביותר בטאיוואן, שוק ליו חה. לינה בגאושיונג.

יום 12, טאיוואן האבוריג'ינית
נמשיך לשמורה האבוריג'ינית מאולין. זהו אחד האיזורים הציוריים והנידחים ביותר בטאיוואן. אזור מאולין הוא אזור נידח והררי בו יושב אחד השבטים הקטנים מבין 16 שבטי טיוואן, שבט הרוקאי. מדריך אבוריג'יני בן שבט הרוקאי יתלווה אלינו במהלך היום וזוהי הזדמנות אמיתית להבין את הסיפור האבוריג'יני של טאיוואן. נבקר בכפר דונה ובכפר אופונוהו, נבקר בבית הספר המקומי, נצא למסלול הליכה למפלים בעמק מאולין ונראה את בתי הצפחה העתיקים של אנשי הכפרים. חזרה ללינה בגאושיונג.

יום 13, טאינאן – הבירה העתיקה
הבוקר נמשיך צפונה בנסיעה לכיוון הבירה העתיקה של טאיוואן – טאינאן, המכונה "קיוטו של טאיוואן". אומרים על טאינאן, שהיא העיר ה"טאיוואנית" ביותר באי, כלומר העממית ביותר, עם התושבים המסורתיים ביותר, בניגוד לטאיפיי וגאושיונג המודרניות. נבקר ברובע אנפינג, העיר העתיקה של טאינאן. נבקר ברחוב האוכל, במקדשה של מאדזו – אלת הים, ובמבצר אנפינג – שם התחילה ההשתלטות הקולוניאלית ההולנדית על טאיוואן במאה ה17. נמשיך לכיוון שמורת אלישאן, האהובה ביותר על הטאיוואנים. בדרכנו נבקר בגני התה הענקיים שבשטח השמורה. לינה בשמורת אלישאן.

יום 14, ים העננים ושמורת הטבע אלישאן
נבלה יום שלם בשמורת הטבע אלישאן אשר משלבת נופים מרהיבים, מטעי תה ציוריים וכפרים יפים ומזמינים. אם נרצה נקום מוקדם לקחת את הרכבת העתיקה ולראות את הזריחה המפורסמת של אלישאן מעל הר הג'ייד, ההר הגבוה במזרח אסיה אשר מתנשא לגובה של 3,952 מטרים. בבקרים רבים ניתן לראות את תופעת ים העננים מהתצפית. נמשיך למספר מסלולי הליכה קצרים בין יערות מחטניים, עצי ענק ומקדשי הרים. לינה בעיר ג'יה אי.

יום 15, חווית הרכבת המהירה וטיסה הביתה
היום נחווה את הנסיעה ברכבת המהירה של טיוואן. נעזוב את מלוננו בבוקר, נגיע לתחנת הרכבת המהירה של ג'יה אי ו"נטוס" במהירות של 300 קמ"ש לטאויואן, שם נמצא שדה התעופה. ניפרד מהצוות המקומי ונטוס חזרה ארצה.