זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לבהוטן, סיקים ודרג'ילינג

מסע אל עולמן הקסום והמסתורי של התרבויות הטיבטיות.
מקדשים מלאי עוצמה וזוהר, נזירים בודהיסטים, אתרי טבע ומסלולי טיול יפהפיים לרגלי הפסגות הגבוהות בעולם. מפגש אנושי ותרבותי מרתק עם קבוצות אתניות ססגוניות

טיול לבהוטן, סיקים ודרג'ילינג

 אקו טיולי שטח 

טיול לבהוטן סיקים ודרג'ילינג – 14 יום


אל הממלכות הבודהיסטיות שבהימלאיה הקסומה
בנופים שאין כמותם, בחיק הרי ההימלאיה, בין הרמה הטיבטית מצפון ובין מישורי הודו מדרום, שוכנות תרבויות עתיקות המקיימות אורח חיים מסורתי ייחודי. ממלכת בהוטן היא הממלכה הטיבטית העצמאית האחרונה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי. גם מדינת סיקים, למרות השתייכותה להודו, ממשיכה לקיים אורח חיים ומסורת טיבטית לצד מסורות עתיקות נוספות.
זהו מסע אל עולמן הקסום והמסתורי של התרבויות הטיבטיות, המקדשים, המנזרים ואורח חייהם המתקיים לרגלי הפסגות הגבוהות בעולם, בנופים של קרחונים, יערות וכפרים שלווים. מפגש אנושי ותרבותי מרתק עם קבוצות אתניות שונות המאכלסות את חבלי הארצות האלה. לפני שנטייל בבהוטן, נרחיב את המסע לאזור המערבי והפחות מתוייר של סיקים, המאופיין בנופי הרים מרהיבים וירוקים לאורך השנה, אתרי טבע יפהפיים ומסלולי טיולים.

ייחודי לאקו בטיול לבהוטן וסיקים
•מחיר המבוסס על קבוצה קטנה של 10 מטיילים
•פנסיון מלא לאורך הטיול
•מסלול ייחודי במערב סיקים המבקר באתרי טבע והיסטוריה סביב
פלינג ויוקסום
•סיור באתרי נמצ'י (דרום סיקים)
• מפגש עם נציגים מקומיים בבהוטן
• מופע ריקוד ושירה מסורתית בבהוטן
• וותק וניסיון בהוצאת טיולים ליעד זה

לפרטים נוספים והרשמה>>

ימים 1-2 | מתל אביב אל דרג'ילינג
נצא בטיסת לילה לדלהי, אליה נגיע ביום למחרת. לאחר הנחיתה בדלהי, נצא להתרעננות וארוחת בוקר במלון סמוך לשדה"ת, ולאחר מכן נמריא בטיסת פנים אל בגדוגרה שבצפון מדינת מערב בנגל. משם ניסע לדרג'ילינג. לינה בדרג'ילינג.

יום 3 | דרג'ילינג
דרג'ילינג שוכנת בגובה 2134 מ' בצפונה של מדינת מערב בנגל. העיירה הייתה תחנת הרים בריטית, שנודעה בזכות אקלימה הנוח ומטעי התה סביב לה. העיירה משתרעת משני צדדיו של רכס ומאחוריה נוף מרהיב של פסגות ההימלאיה. לאחר השכמה מוקדמת נצא ל"גבעת הנמר". במידה ומזג האוויר יאפשר, נוכל לצפות שם בזריחה מעל פסגת ההר האדיר הקנצ'נצ'ונגה (8589 מ'). נמשיך לביקור במחנה פליטים טיבטי ובתחנת הרכבת, בה נוכל לראות את רכבת הקיטור הצרה שעדיין פעילה. בערב נסייר במדרחוב הפעיל ובשווקים הססגוניים. לינה בדרג'ילינג.

יום 4 | המעבר אל סיקים וההגעה אל פלינג
לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נבקר במרכז לחקר ההימלאיה וטיפוס הרים ובגן החיות המקומי המאכלס את חיות הבר של הרי ההימלאיה. לאחר מכן נצא בנסיעה יפהפייה מדרג'ילינג צפונה אל מדינת סיקים הקטנה, שהיתה בעבר ממלכה בודהיסטית בהימלאיה הגבוהה על גבול טיבט. נחצה את נהר הטיסטה, עורק המים הראשי של המדינה ונעצור לתצפיות נוף לאורך הדרך. בשעות הערב נגיע אל העיירה הקטנה פלינג במערב סיקים, ממנה נשקפים נופים עוצרי נשימה של ההימלאיה. לינה בפלינג.

יום 5 | פלינג ויוקסום
נקדיש את היום לטבע ולנופים הירוקים והמשופעים של אזור פלינג. נבקר במפלים גבוהים, נטייל בכפרים הנידחים של צפון מערב סיקים, ונבקר באגם קהצ'יפלרי המקודש עבור ההינדואיסטיים והבודהיסטים כאחד. לפי האמונה לאגם יש כוח בהגשמת משאלות. בגלל קדושתו, אסור שעלים יצופו על מימיו, והאגם מנוקה על ידי ציפורים האוספות את העלים. ניסע ליוקסום, בירת סיקים הראשונה, עיירה השוכנת בין ההרים הגבוהים של מערב סיקים, ונצא לטיול רגלי נופי לעבר כס ההכתרה של מלך סיקים הראשון. לינה בפלינג.

יום 6 | פלינג ונמצ'י
נתחיל את היום בטיול רגלי אל חורבות רבדנטסה, שהיתה בירתה השנייה של ממלכת סיקים עד שצבא נפאלי כבש והחריב אותה בתחילת המאה ה-19. נבקר גם במנזר פמיאנגטסה, שפירוש שמו הוא "הלוטוס המושלם בפריחה". פמיאנגטסה מפורסמת בזכות המנזר היפהפה שנבנה בה, ויועד ל"נזירים הטהורים" – נזירים משושלת טיבטית החיים בהתנזרות מוחלטת. מסדר זה מקבל רק נזירים עם גוף ללא פגם או נכות. זהו המנזר הגדול והחשוב ביותר במערב סיקים. לאחר מכן נצא בנסיעה חזרה אל מדינת מערב בנגל ואל עיירת ה"היל סטיישן" קלימפונג. בדרך נעצור בנמצ'י, בירת חבל דרום סיקים, אשר משמעות שמה היא "שמיים גבוהים". נמצ'י משמשת מוקד עלייה לרגל בזכות פסל "הבודהא השני" הגדול ביותר בעולם, הניצב מול העיירה על פיסגתו של הר געש רדום. האגדה מספרת שנזירים נהגו לעלות לשם, כדי להתפלל ולמנוע את התפרצותו של הר הגעש. בנמצ'י נמצא גם פסלו הענק של האל שיווה ומתחם מקדשים מרשים, המשמש מוקד עלייה לרגל עבור בני דת ההינדו. לאחר מכן נמשיך בנסיעה לקלימפונג. לינה בקלימפונג.

יום 7 | המעבר לבהוטן – מקלימפונג אל פונטשולינג
קלימפונג היא עיירת שוק נעימה בעלת היסטוריה מעניינת, המשמשת כמרכז לקהילות האתניות המגוונות באזור. נבקר בחוות חממות לגידול קקטוסים ובדורפין גומפה, המנזר הגדול ביותר בקלימפונג. נמשיך ביום של נסיעה בו נצא מקלימפונג שבצפון מדינת מערב בנגל אל ממלכת בהוטן השוכנת ממזרח לה. לאורך הדרך נעצור בגשר ההכתרה שנבנה בשנת 1937 להנציח את הכתרתו של ג'ורג' השישי למלך אנגליה, ובמטעי תה. בשעות אחר הצהריים נחצה את הגבול ונלון באזור העיירה הסמוכה, פונטשולינג.

יום 8 | מפונטשולינג אל טהימפו
נשכים קום ונצא בנסיעה ארוכה צפונה בנוף ציורי לעבר טהימפו. לאורך הדרך נעצור לתצפיות נוף יפות. בשעות אחר הצהריים נגיע לטהימפו, בירת בהוטן החל משנות
ה-60 והמרכז הפוליטי והמנהלי שלה. העיר שוכנת בצומת נהרות ומוקפת יערות מחטניים. בשעות הערב נשמע הרצאה על כלכלת האושר מפי מומחה מקומי. לינה בטהימפו.

יום 9 | מטהימפו דרך מעבר דוצ'ולה אל פונאקהא
היום נסייר באתרי העיר טהימפו, בבית החולים המסורתי, בשמורת טבע בה חיים הטאקין – החיה הלאומית של בהוטן, ובשוק המקומי, שם מתאספים החקלאים מהכפרים כדי למכור את מוצריהם. נבקר גם בסטופת הזיכרון הלאומית המשמשת כמרכז דתי וחברתי עבור המאמינים בעיר. לאחר ארוחת הצהריים נצא בנסיעה על עמר פונאקהא ונחצה את מעבר ההרים דוצ'ולה, האפוף רוב השנה בערפל. ביום בהיר ניתן לראות מכאן נוף מרהיב של הרי ההימלאיה. נסייר בין 108 הסטופות של מעבר דוצ'ולה, ונקדיש את הזמן לאזור המיוחד הזה, שמשמעויות רוחניות והיסטוריות נקשרות בו. משם נמשיך לפונאקהא, אשר היתה בירתה של בהוטן עד 1955, ועד היום היא משמשת כמושב החורף של נזירי בהוטן. לאחר הגעתינו, נמשיך אל הקולג' הבודהיסטי שבמקום לשוחח עם נזיר מלומד על הבודהיזם. לינה בפונאקהא.

יום 10 | פונאקהא – טהימפו
נבקר במבצר פונאקהא ונסייר בסמטאות העיירה. נמשיך לסיור באחד מכפרי הסביבה, שם נראה את אורח החיים הבהוטני הכפרי ונבקר גם במקדשו של "הקדוש המשוגע" ונשמע כמה מן האגדות הרבות המסופרות אודותיו. נחזור חזרה דרך מעבר דוצ'ולה אל טהימפו הבירה. לינה בטהימפו.

יום 11 | טהימפו ופארו
את הבוקר נפתח בביקור בשוק הירקות הצבעוני של סוף השבוע בטהימפו. מטהימפו נמשיך בנסיעה לא ארוכה לעמק פארו והעיר פארו, שם נבקר במוזיאון הלאומי של בהוטן הסמוך לדזונג של פארו. נבקר במבצרי מנזרי נוספים ונערוך תצפיות על העמק היפה. לאחר מכן נבקר בבית חווה מקומי, שיתן לנו זווית אחרת על החיים הכפריים בבהוטן. לינה בפארו.

יום 12 | פארו ומנזר טקסאנג
נקדיש את היום לטיול בעמק פארו המשובץ כפרים ציוריים ושדות אורז. נטפס אל מנזר טקטסאנג, הבנוי על צדו של צוק הנישא מעל עמק פארו. המנזר קרוי גם "קן הטיגריסים" על שמו של גורו רינפוצ'ה. עפ"י האגדה, הגורו הגיע לבהוטן מטיבט כשהוא עף על גבי טיגריס, והביא לבהוטן את בשורת הבודהיזם. מאז נחשב המנזר לקדוש ביותר בממלכת בהוטן. בהתאם לשעת סיום הביקור במקום, נמשיך את סיורנו בעמק פארו ובעיירה. את הערב האחרון שלנו בבהוטן נקדיש למופע אומנותי של ריקודי המסיכות המקוריים, כפי שהם נחגגים בפסטיבלים השונים במדינה, מלווים בשירת עם מסורתית יחד עם מוסיקה חיה.
לינה באזור פארו.

יום 13 | החזרה להודו – פארו – דלהי
בשעות הבוקר העברה לשדה התעופה, ממנו נטוס לדלהי. לאחר הגעתנו לבירת הודו, העברה למלון והמשך סיור באתרי העיר. לינה בדלהי.

יום 14 | חזרה הביתה
לפנות בוקר העברה לשדה"ת והמראה בטיסת בוקר חזרה לישראל. הגעה לת"א בשעות הצהריים.

יציאה             חזרה        מחיר טיול     מיסי נמל   אשרה  סה"כ         
13/10/2016 26/10/2016 4548$         347$       –       4895$    

מדריכת הטיול: דנה מרזל

תוספת ליחיד בחדר: 750$ 


המחיר כולל:
טיסה בינלאומית מת"א לדלהי בחברת טורקיש איירליינס.
טיסת פנים (דלהי – בגדוגרה) וטיסה בינ"ל (פארו-דלהי).
תחבורה – בבהוטן – מיניבוס צמוד לנסיעות בינעירוניות ולסיורי ערים. בהודו -נסיעה ברכבי טויוטה אינובה. 2 טיסות פנים כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה – פנסיון מלא לאורך כל הטיול.
לינה – בהודו – לינה במלון מדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל-3-4 כוכבים). בבהוטן לינה במלונות בדרגת 3 כוכבים ובבתי הארחה טובים (יש לשים לב כי רמת בתי המלון בבהוטן נמוכה מרמת המלונות בהודו).
כניסות לכל האתרים המפורטים בתכנית הטיול.
מופע פולקלור.
הרצאה על כלכלת האושר מפי נציג מקומי.
מפגש עם נזיר ושיחה על בודהיזם
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מיסי נמל- 347$.
אשרה לבהוטן דרך משרדינו.
המחיר אינו כולל:
ויזה להודו – ניתן להוציא דרך משרדנו בעלות של 350₪.
ביטוח רפואי וביטוח מטען.
שתייה בארוחות.
הוצאות אישיות, והיטלים שאינם ידועים מראש.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.
מידע נוסף והערות:
אופי הטיול:
טיול לבהוטן דרג'ילינג ומערב סיקים הוא טיול תרבות וטבע, טיול לנופי הרי ההימלאיה אל ממלכה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי, ואל דרג'ילינג ומדינת סיקים המקיימות אורח חיים ומסורות טיבטיות, נפאליות ומקומיות. נשלב הליכות נעימות בטבע ונבקר בכפרים קטנים, מקדשים ונופי הרים ציוריים.
מיסי הנמל והדלק, וכן עלויות הוויזה, נכונים ליום פרסום הטיול. במידה יחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
קבוצה: גודל הקבוצה 10-22 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי.
חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
לצורך הנסיעה יש צורך למינימום של 4 עמודים ריקים בדרכון ואשרת כניסה להודו. אנא הצטיידו גם ב- 4 תמונות פספורט.
גבהים בטיול לבהוטן, סיקים ודרג'לינג – במהלך טיול זה נטפס לגבהים של
כ -3000 מ' מעל פני הים. בגבהים אלו עלולים להופיע סימפטומים של מחלת הגבהים. תנאים אלו אמורים להספיק לבעלי בריאות תקינה. בכל מקרה אנו ממליצים להיוועץ עם רופא טרם היציאה לטיול.
רמת בתי המלון בסיקים ובייחוד בבהוטן נמוכה מהרמה המערבית ואף ההודית המקובלת ויש לקחת זאת בחשבון כחלק מאופי הטיול. לחלק מהמלונות אין מיזוג, ואין בהם צורך בעונה הזו. בחלק גדול מהמלונות אין מעליות (גובהם נע בין 2-3 קומות). צוות מקומי ישמח לעזור לכם עם המזוודות. לכל התיירים בבהוטן מוקצה אוטובוס ממשלתי מאותו סוג, ללא מיזוג (אין לו צורך בעונה זו).
בהוטן וסיקים הינן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיה במתן שירותי תיירות, כולל תחבורה, אוטובוסים ושאר התשתיות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומם מראש (לדוגמא כבישים משובשים, אתרים סגורים או בשיפוצים וכיוצ"ב). מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
יתכן שסדר הביקורים של האתרים בטיול ישתנה בהתאם להחלטת המדריכה בשטח.

לפרטים נוספים והרשמה>>