טיול לאתיופיה הקסומה – 13 יום

טיול לאתיופיה הקסומה – מסע אל תרבות מרתקת וטבע פראי ומגוון הכולל מדבריות, רמות, הרים ושפלות; לצד, יערות גשם וסוונות. 13 יום

טיול לאתיופיה הקסומה – 13 יום

טיול לנוסע העצמאי

מסע מרתק באתיופיה – 14 ימים

אתיופיה היא ארץ של מלכים ואגדות. יופייה המרגש בנוי ממדבריות ומרמות, מהרים נישאים ומשפלות של גבעות ירוקות, עמקים פוריים ונהרות, יערות גשם וסוונות – הם מרכיבי הנוף המגוון ביותר באפריקה.

המסע יפגיש אותנו עם אנשים, צלילים, טעמים וריחות שיישארו בזיכרון של כל אחד ואחת מאתנו. טיול ייחודיי לעולם הולך ונעלם.

על קצה המזלג:
בהר דאר – בירתה של מדינת אמהרה, שוכנת על חופיו של אגם טאנה המפורסם ובמרחק נסיעה ממפלי הנילוס הכחול המרשימים.
גונדר – בירתה ההיסטורית של אתיופיה. עיר הטירות, היא אחת מהערים המרתקות ביותר באתיופיה.
שמורת הטבע הרי סימיאן – רכס הרי סימיאן באתיופיה הוא אחד האזורים ההרריים המעניינים בעולם שבו נופים עוצרי נשימה ועולם חי אנדמי וייחודיי.
לילבלה – העיירה המיוחדת אשר מוכרת בכינוי "ירושלים של אתיופיה" בזכות הכנסיות החצובות בסלע הנמצאות במקום
עמק האומו – טבע מופלא, המאכלס מגוון שבטים ותרביות לחוויה אנתרופולוגית בלתי נשכחת
אגם צ'אמו – אגם מרשים ויפה שבו שהינו אחד מאגמי השבר הסורי האפריקאי החובק בתוכו עולם מלא ונסתר של בעלי חיים

עונות מומלצות: אוקטובר – אפריל
עונות אפשריות: כל השנה
ניתן לבצע את המסע ללא תנועה בשבת

 

לפרטים נוספים והרשמה>>

מסלול המסע

יום 1, תל אביב – אדיס – בהר דאר: הנילוס הכחול
המראה מישראל בטיסת לילה, נחיתה באדיס אבבה בשעות הבוקר המוקדמות נמשיך בטיסת פנים אל העיר בהר דאר שבצפון מערב אתיופיה ונקודת המוצא לסיורנו באזור אגם טאנה – מקור הנילוס הכחול. נצא לנסיעה קצרה שתוביל אותנו למסלול הליכה מרשים אל מפלי הנילוס הכחול. נשוט על אגם טאנה. האגם נמצא בגובה קרוב ל1800 מטר, עומקו המרבי 14 מטר. נמשיך לשיט באגם טאנה שבו כמה עשרות איים מיושבים ששימשו מאז ימי קדם כמקומות מקודשים. עם הפיכת האתיופים לנוצרים ובמיוחד בימי הביניים התפתחה באיים מערכת ענפה של מנזרים ואנו נבקר בכנסיית אוראקידנא מיהרט המעוטרת בציורי קיר מיוחדים. לאחר מכן נחזור לעיר בהר דאר ונסייר בשוק המקומי.
לינה בהר דאר

יום 2, בהר דאר – גונדר
לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה צפונה אל גונדר, העיר הגדולה של הצפון, בירתה ההיסטורית של אתיופיה שהייתה עיר אירופאית לכל דבר עוד במאה ה – 17. נבקר באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים בעיר. נבקר במתחם המבצרים של קריית השלטון הקדומה, בבריכת המלך פאסיל ובכנסית 'אור השילוש' מבין היפות בכנסיות אתיופיה בשל ציורי הקיר שלה.
לינה גונדר

יום 3, גונדר- סימיאן
נצא לעבר הרי הסימיאן (125 ק"מ), אשר נמצאים בצפון אתיופיה והם חלק משמורת טבע שהוכרזה כאתר מורשת עולמית משנת 1978. הרכס בנוי ממספר פסגות שגובהן מעל 4,400 מטר וביניהן עמקים מרשימים. בשמורה מגוון בתי גידול אפרו-אלפיניים יחודיים. עם ההגעה נצא לסיור בשמורה המרשימה, נערוך תצפיות לנופים מרהיבים, נעשה מסלול הליכה קצר. לקראת ערב נגיע ללודג' הגבוה באפריקה ונלון בגובה 3,200 מטר באווירת פסגות.
לינה סימיאן

יום 4, סימיאן
יום נוסף בין הנופים הקסומים של הרי הסימיאן, נטייל ברכב וברגל בנופים המרהיבים של השמורה שבה צמחייה מגוונת ומגוון עשיר של חיות בר וביניהם קופי הגילאדה, קופים אנדימיים החיים בשמורה זו בלבד.
לינה סימיאן

יום 5, סימייאן – גונדר
את המחצית הראשונה של היום נקדיש לשמורה המרשימה ולקראת צהרים נצא חזרה לעבר גונדר, בדרכנו נעבור בנופים מרהיבים, בדרך ניחשף לשרידיהם של החיים היהודיים שהיו באזור, נבקר בכפר היהודי וואלקה, שבו חיה בעבר קהילת "ביתא ישראל" לפני שעזבה את אתיופיה בדרכם לישראל. נכנס לבית הכנסת ונגיע גם לבית הקברות היהודי שעומד כעדות לקהילה גדולה ומשגשגת שהייתה במקום.
לינה גונדר

יום 6 גונדר – לילבלה
לאחר ארוחת הבוקר נצא בטיסה אל ללילבלה. עיר אשר נחצבה כולה בסלע הבזלת והתנהלה מתחת לאדמה על מנת שלא יגלו את "ירושלים השנייה", אשר הוקמה לאחר שנחסמה הדרך לירושלים ע"י המצביא צלאח א דין שכבש את ירושלים באותן שנים. העיר מעוטרת בכנסיות מיוחדות במינן החצובות בסלע ועל כן היא הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסקו. היום יוקדש לאתר המופלא של לליבלה. העיר נשארה חבויה שנים רבות ונחשבת מקודשת לנוצרים ואתר עליה לרגל, אליו עולים נזירים ואזרחים בגלימות לבנות כדי להתפלל ולשיר מזמורים בשפת הגעז (שפה אתיופית עתיקה). הכנסיות מתחלקות ל 3 קבוצות אשר נחלקות על ידי נחל המכונה 'הירדן'.
לינה לליבלה

יום 7 לילבלה – אדיס אבבה – אווסה
טיסת בוקר לאדיס אבבה והעברה לרכבי שטח שילוו אותנו במסענו דרומה אל אגמי הבקע (השבר) הסורי – אפריקאי (החוצה גם את ישראל לאורך בקעת הירדן והערבה), ושבטי הדרום. האזור משופע במספר אגמים, השונים בגודלם ובמרכיביהם הכימיים והמאכלסים שפע של עופות מים ובעלי חיים. נמשיך בנסיעה בדרך האגמים אל עד העיר אווסה אשר נמצאת על השבר הגדול.
אווסה

יום 8 אווסה – ארבה מינץ'
עם בוקר נצא לביקור בשוק הדגים של אוואסה ולאחר הביקור ניסע לעבר הרכס שבמערב לאגמי השבר
ונבקר בכפר דורזה על רכס גבוהה ממנו נשקף נוף מרהיב על העמק והאגמים שם נפגוש את אנשי הכפר ונכיר את מנהגיהם. אנשיו מקיימים מערכת חיים יוצאת דופן המושתת על גידול במבוק וצמח דמוי בננה. הם חיים בסוכות במבוק הבנויות בארכיטקטורה ייחודית הנראים כמו כוורות דבורים ענקיות. בתום הסיור ניסע אל ארבה מינץ'.
לינה בארבה מינץ'

יום 9, ארבה מינץ' – טורמי
נתחיל את היום אל לבו של עמק האומו לעבר העיירה טורמי. נשוטט בין דוכני השוק השבועי של בני שבט ההאמר ונתרשם משערן של הנשים, המשוח באדמה חומה ונצפה כיצד הם סוחרים במרכולתם הצנועה. לעת שקיעה נבקר באחד מכפרי שבט ההאמר ונלמד על אורחות חייהם ועל הקשרים המיוחדים ביניהם.
לינה בטורמי

יום 10, טורמי – מורסי – ג'ינקה
נתחיל את היום בנסיעה לאזור האומורט (Omorate) שם נבקר את שבט הדסנצ'ה, בחצייה על גבי סירות קנו מקומיות. הדסנצ'ה הוא השבט הדרומי ביותר באתיופיה, המצלק את גופו הן ליופי כסימן המזהה כמה אויבים ובעלי חיים הצליח הגבר להרוג. בתום הביקור ניסע חזרה אל ג'ינקה ובדרכנו נבקר בכפרי שבט הארי ונלמד על אודת שגרת חייהם של בני השבט.
לינה בג'ינקה

יום 11 ג'ינקה – מורסי
נפתח את היום בנסיעה אל הפארק הלאומי מגאו בו נפגוש את אנשי שבט המורסי המיוחד והססגוני, אחד השבטים המרתקים והמסקרנים באזור, המפורסם במנהג הנשים אשר ידועות בדסקיות החרס אותן מכניסות אל שפתן התחתונה עם תחילת גיל ההתבגרות. נמשיך בנסיעה אל ביקור מיוחד בבית יתומים שפועל להצלת ילדי "המינגי" משבטי עמק נהר האומו. נסיים את היום במוזיאון מקומי, המציג את מגוון המופלא של תרביות שבטי האזור.
לינה בג'ינקה

יום 12, ג'ינקה – ארבה מינץ'
עם בוקר נצא בנסיעה חזרה אל העיר ארבה מינץ, בדרך נעצור בכפר קיי אפר לביקור בשוק הצבעוני והססגוני אליו מגיעים בני שבטים שונים החיים על פי אורח חיים מסורתי למכור את מרכולתם הצנועה. המקום הוא גן עדן פוטוגני של ממש ונחשב לאחד השווקים הגדולים באזור שבו נמכרים בגדים, מוצרי מזון, ועוד, יחד עם אנשים נדירים, שתמיד שמחים לשוחח ולחייך אליך.
לינה בארבה מינץ'

יום 13, אדיס אבבה – טיסה חזרה ארצה
לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נצא לשייט באגם צ'אמו, אחד מאגמי הבקע הסורי האפריקאי והשני בגודלו באתיופיה. באגם שוכנים חיי בר רבים הכוללים ההיפופוטמים, תנינים ענקיים ולצדם מגוון מרשים של עופות מים. בתום השיט העברה לשדה התעופה המקומי, טיסה פנימית לאדיס אבבה ומשם טיסה חזרה.

מחיר המסע כולל

  • לינה בבתי מלון ע"פ המפורט במסלול או דומים להם ברמתם על בסיס פנסיון מלא
  • מיניוואן ממוזג בצפון ובדרום רכבי 4X4.
  • דמי כניסה, אישורי כניסה לשמורות, אגרות וכד'
  • כל הפעילויות המצוינות במסלול
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית

המחיר אינו כולל

  • טיסות בינלאומיות וטיסות פנים
  • אשרת כניסה לאתיופיה
  • תשר לנותני השירות המקומיים
  • שתייה והוצאות אישיות (בידור, כביסה, משקאות וכו')
  • ביטוח רפואי ומטען (חובה – כולל הטסה רפואית וספורט אתגרי)