זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול ושייט באיי פיג'י וסמואה

נצא בעקבות סאגה של הגירה, נדודים והתגבשות תרבותית, מן הכבירות בתולדות ההיסטוריה האנושית. נתחקה אחר שתי המורשות: התרבות המאלינזית אל מול הפולינזית, הכוללות תרבות חומרית מגוונת, ארכיטקטורת אבן חידתית ומרשימה, מבנה חברתי ייחודי ומערכת אמונות, טכסים ופולחנים. נתוודע אל דבר קיומן של אימפריות ימיות וממלכות רבות-עוצמה, אשר התקיימו הרחק מן הציביליזציות הגדולות המוכרות.

טיול ושייט באיי פיג'י וסמואה

מופעל ע"י אקו טיולי שייט

בהדרכת רז שרבליס -18 יום
יציאה בתאריך 12.10.18

נשוט באיי פיג'י ונפגוש את תושבי האיים, מסבירי-פנים חייכניות, ונתרשם מאופן מעברן של החברות המסורתיות באיי הפאסיפיק אל העידן המודרני.
את כל אלה נחווה על רקע נופי קסם אקזוטיים, של מי טורקיז המתרפקים אל חופים לבנים, חוסים בצילם של עצי דקל מעטירים, יערות טרופיים עבותים, נופי ירח געשיים ומרחבי ים חסרי גבולות.

מסלול הטיול
נתחיל בטיול באיי סמואה העצמאית (לשעבר: המערבית) השוכנת באי אופולו (Upolu). מדינת איי סמואה הנה הלב הפועם של פולינזיה. בביקורנו, נכיר מקרוב את רוח התרבות הפולינזית שהשתמרה באיים אלה במתכונת טובה יותר.
נלמד על תהליך התגבשותם של איי סמואה לכדי מדינה מודרנית ועל תהליך הקולוניזציה שעברה עד לקבלת עצמאותה. באמצעות סיפור התפתחותה של אפיה במהלך מאה וחמישים השנים האחרונות נלמד עוד על ההיסטוריה הקולוניאלית של עמי וארצות הפאסיפיק ועל מאבקי הכוח בין מעצמות המערב על שליטה בנכסים טריטוריאליים ואחרים, הרחק מן הזירות המוכרות מן ההיסטוריה המודרנית של תרבות המערב.
נבקר באי סווא'י (Savaii), גן עדן מלינזי נשכח, המשלב מראות של יערות גשם, מפלי מים מרהיבים, חופים מצוקיים, כמאה (!) לועות געשיים וזרמי לבה שקפאו ממאוצם. האי מיושב בדלילות ובעל קצב חיים איטי. סווא'י משמר את רוח התרבות הפולינזית ואף מתהדר במיתולוגיה של איי סמואה כ'ערש התרבות הפולינזית'.
נלמד על פועלן של אחדות מדמויות המפתח האחראיות על עיצוב תדמיתה של התרבות הפולינזית, כמו גדול מגלי הארצות, ג'יימס קוק (James Cook), האנתרופולוגית הידועה מרגרט מיד (Margaret Mead) והסופר הסקוטי רוברט לואי סטיבנסון (Robert Louis Stevenson).
לאחר טיולנו בסמואה נטוס לאיי פיג'י ונעלה על שייט מרתק ומרהיב בן 7 לילות, במהלכן נפגוש את תושבי האיים החייכניים ונתרשם מאופן מעברן של החברות המסורתיות באיי הפאסיפיק אל העידן המודרני. את כל אלה נחווה על רקע נופי קסם אקזוטיים של מי טורקיז המתרפקים אל חופים לבנים, חוסים בצילם של עצי דקל מעטירים, יערות טרופיים עבותים ומרחבי ים אדירים.
השייט יתבצע באנייה Fiji Princess המציעה את האינטימיות והנוחות בהפלגה באניות קטנות, ומגיעה למקומות ומפרצונים שאניות גדולות לא יכולות להגיע. באנייה מקסימום 68 אורחים, כל התאים ממוקמים מעל קו המים וכל הסיפונים משקיפים לנוף האוקיינוס החיצוני.
במהלך השייט נצא לסיורים ונמשיך להכיר את שורשיה ומורשתה של התרבות המלינזית, הכוללת תרבות חומרית מגוונת, ארכיטקטורת אבן חידתית ומרשימה, מבנה חברתי ייחודי ומערכת אמונות, טקסים ופולחנים.

לפרטים נוספים וקבלת מסלול טיול ושייט מפורט, אנא צרו קשר עם רונית בטלפון 0723925488 או מלאו הטופס: