זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול ג'יפים לקירגיזסטן לנוסע העצמאי – מסע בדרך המשי 11 יום

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית בקירגיזסטן חושף את המטיילים לאחת המדינות היפות בעולם. עדר של אלף יאקיים פראיים חוצה את ערבות העשב בדרכו אל פלגי מים. נוודים קירגיזים מכינים מעדנים מחלב סוסות ונודדים על גבי גמלים דו דבשתיים הנושאים את מאהלי הצמר שלהם. בעבר עברו בדרכים עתיקות אלה שיירות של סוחרים ומלכים, מרקו פולו ואבן בטוטה, והיום נחצה את דרכי המשי בג'יפים חדישים אשר יאפשרו לנו להגיע למקומות נידחים באמת. נכיר גם את הפן האתנוגרפי של המדינה, במפגשים עם הנוודים, בלינה בלתי נשכחת ביורטות הקדומות תחת כיפת השמיים, ובצפייה במשחקים ובמסורות הקדומות שלהם.

טיול ג'יפים לקירגיזסטן לנוסע העצמאי –  מסע בדרך המשי 11 יום

יום 1 ת"א – בישקק

טיסה מת"א דרך יעד ביניים אל בישקק, בירת קירגיסטן. הגעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום 2.

יום 2 בישקק (Bishkek) –ושמורת אלה ארצ'ה (Ala Archa)

ננחת ונעבור לעיר בישקק (Bishkek) הנמצאת במרחק של 30 ק"מ משדה התעופה. לאחר ארוחת בוקר ומנוחה של מספר שעות נצא לסיור היכרות עם בישקק אחת הערים הגדולות והחשובות במרכז אסיה. נבקר בכיכר העצמאות, ברחובות המרכזיים, ובשוק אוש ההומה והססגוני. בערב נקבל את הג'יפים ונתכונן ליציאה למחרת. לינה וא.ערב בבישקק.

יום 3 אל אגם סונקול

נצא מזרחה ואח"כ דרומה בדרך נופית, נעבור בעיירה קוצ'קור שם נעצור בבית מלאכה לייצור לבד, ומשם לדרך שטח אדירה ולמעבר קלמאק אשו(3,446 מ'). עד לאגם היפיפה סונקול המוקף ברכס סונקול (Sonkul Range בגובה 4042 מטר) ורכס מולדו טאו (Moldo Too Range בגובה 3900 מטר). נאכל ארוחת ערב ונלון במחנה יורטות (Yurt-אוהלי נוודים – מבנה מסורתי מרכז אסייתי) בחופו הדרומי של האגם.

יום 4 אגם סונקול – נארין

נבלה חצי יום בסביבות אגם סון קול (Son Kul Lake), שיכלול תצפיות ממרומי הרכס אל באגם, כאשר האמיצים יוכלו לטבול באגם (מומלץ!). לאחר מכן נמשיך במסענו לקראת נארין (Naryn). בדרכנו נוכל לראות נופים מקסימים, וכן מעבר הררי מרגש (מעבר 33 התוכים) שישלב הליכה רגלית למפל המנקז את ממי אגם סונקול. ארוחת ערב ולינה בנארין.

יום 5 חציית רכס הטיאן שאן

את יום זה נבלה בנהיגה מהנה אל לב הרי הטיאן שאן. בדרכנו נחצה את נהר אקי-נארין (Eki-Naryn River) ומעבר ההרים המלכותי טוסור (Tosor Pass בגובה 4020 מטר). ביום זה מסענו ייקח אותנו לאזור פראי במיוחד של מרכז הרי טיאן-שאן (Central Tien Shan Mountains), נהרות, אגמים נחלים וקרחונים. בערב נגיע לבית הארחה משפחתי ומשובח בטמגה (Tamaga), שם נאכל ונלון, והמעוניינים יוכלו להתפנק ב"בניה" הסאונה הרוסית של סשה, בעל הבית.

יום 6 שוורים אדומים, מפלים וציד עיטים בדרך לקרקול (Karakol)

לאחר ארוחת הבוקר נתכונן לנסיעתנו לקראקול (Karakol), לאורך גדותיו הדרומיים של אגם איסיקול (Issikul-האגם ההררי השני בגודלו בכל העולם). בדרכנו נבקר בערוץ ג'טי אוגיז (Jety Ogyz Gorge), ערוץ שבעת השוורים האדומים (Seven Red Bulls Gorge), וב"לב השבור" (Broken Heart). נהנה מהיופי האלפיני של הערוץ, ונבקר בעמק הפיות, שבו משתרע אחו אלפיני מרשים. נבקר במפלי מים  ונכיר את משפחת מגדלי העיטים, אשר יאפשרו לנו לחזות במסורת שהיא ערש התרבות הקירגיזית, ציד באמצעות עיטים, אשר אולפו על ידי בעליהם. ארוחת ערב ולינה בקרקול.

יום 7 המעיינות האגדיים של אלטין אראשאן

ביום זה נשאיר את כל הג'יפים בבית המלון ונקפוץ אל תוך משאיות צבאיות של ברית המועצות לשעבר, (זייל) על מנת לבקר בערוץ המהמם אלטין אראשאן (Altyn Arashan Gorge בגובה 3030 מטר), המכוסה בצמחייה עשירה וירוקה, ואחו אלפיני עצום. את אבק הדרכים של הטיול נסיר בטבילה מפנקת במעיינות החמים הטבעיים הצמודים לנהר ארשאן, וכדי להשלים את החוויה מומלץ לעבור ישירות מהבריכות הלוהטות לנהר הקפוא להמרצת הדם….המקום היווה בעבר אתר נופש לקוסמונאוטים מהתקופה הסובייטית. כאשר נגיע למקום נבין למה נבחר דווקא המקום הזה מכל ברה"מ לשמש כמתחם הירגעות לטייסי החלל המובחרים. לאחר מכן נשוב לקראקול לארוחת ערב המלווה במופע עממי של נגנים מקומיים.

יום 8 עמק קרקרה (Karkara Valley)

לאחר ארוחת בוקר נצא לביקור בשוק הבהמות של קראקול, אחת החוויות הגדולות של טיול בדרך המשי.  נבקר גם במסגד הדונגני, אשר מתפללת בו קהילת מוסלמים אשר היגרה מסין. לאחר מכן נצא ליום נסיעה ארוך, לכיוון הגבול עם קזחסטן. נסע לעבר קרחון אינלצ'יק, סמוך למשולש הגבולות סין-קירגיסטן-קחזסטן, נעבור במעבר ההרים צ'ונג אשו(3,822 מ') ונפנה לעבר עמק סארי ג'אז, לכיוון הפסגות הגבוהות ביותר במדינה, הר פובדה(7,439 מ') והר חאן טינגרי(7,010 מ'). נחצה שדות מרעה מבודדים, צוקי סלע רווים במערות,  ונגיע לבסוף ליעדנו בכפר טפקה שם נלון בבית הארחה ונאכל ארוחת ערב.

יום 9 צפון אגם איסיק קול – צ'ולפון אטא (Cholpon Ata town)

נצא בנסיעה לעבר גדתו הצפונית של אגם איסיק קול (Lake Issykkul). נכנס לקניון סמיונובקה, נחצה מעבר הרים לקניון גרגורייבקה בו ניסע לעבר אגם הרים חבוי ומקסים. לקראת ערב נגיע לעיירת הנופש צ'ולפון אתא, המתמלאת בקיץ בקירגיזים ובקזחים המגיעים לנפוש. המעוניינים יוכלו להיכנס לטבילה מרעננת באגם. לינה בצ'ולפון אתא.

יום 10 צ'ולפון אטא – בישקק

את הבוקר נתחיל בסיור באתר ציורי הסלע בקרבת העיירה צ'ולפון אטא, עדות לחיי הנוודות והפולחן במקום במשך אלפי שנים. נעזוב את אגם איסיק קול, נמשיך אל מגדל בוראנה שריד נוסף לדרך המשי שעברה באזור. אחה"צ נגיע לבישקק, נחזיר את הג'יפים ונצא לארוחת ערב לסיכום הטיול. לינה בבישקק.

יום 11 בחזרה הביתה

השכם בבוקר נצא לשדה התעופה אל טיסתנו חזרה הביתה, דרך יעד ביניים.