זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

ממלכת המהרג'ות – רג'סטן, הודו

תאריכים: 21.10 – 4.11.18, 15 יום. בהדרכת עופר צבי.
טיול אל מדינת רג'סטן הוא טיול מרתק ומרגש אל הלב הפועם של הודו! רג'סטן הינה ארץ המלכים, ממלכתם של המהרג'ות, שליטי הודו המפורסמים שבנו מבצרים וארמונות נישאים, ערים עתיקות ציוריות כמו ג'איפור -העיר הוורודה, גו'דפור- העיר הכחולה, אודאיפור-העיר לבנה וג'איסלאמר-העיר הזהובה. בטיול לרג'סטן נפגוש מבצרים,אגמים, אנשים פשוטים וחמים, שווקים נפלאים ותוססים המלאים בתבלינים, פרחים, מאכלים, עבודות אמנות – עושר תרבותי בלתי נתפס. רג'סטן היא התמצית של הודו כולה.

ממלכת המהרג'ות – רג'סטן, הודו

הטיול בהפקת יעדים בשיתוף עם מסע אחר

בסיום הטיול תוצג תערוכה ממיטב הצילומים של המשתתפים במסע אחר אונליין

מסלול הטיול:

יום 1: 21.10, ת"א – דלהי
ניפגש בנתב"ג בשעות הערב ונצא בטיסה ישירה אל דלהי, עיר הבירה של הודו. את הלילה נבלה במטוס.

יום 2: 22.10, דלהי, היהלום שבכתר
ננחת בדלהי בשעות הבוקר וניסע למלוננו להתארגנות קצרה. דלהי הנה עיר קוסמופוליטית המשלבת ישן וחדש. דלהי הישנה, שנבנתה בסגנון מוגולי במאה ה- 17, וניו-דלהי, הבירה מימי הבריטים שנבנתה במאה ה-20. נצא לסיורינו ונחווה מכל העולמות: נבקר בעיר העתיקה על שווקיה הססגוניים ואתריה ההיסטוריים, נשלב סיור ריקשות ונחזה בסמטאות ובמקדשים המרהיבים. נגיע גם אל העיר החדשה על מבניה המרשימים וסיפורה המעניין. טיולינו בדלהי הינו חוויה עשירה של ה"מסאלה" ההודית – תערובת עשירה של ריחות, צבעים, טעמים, דתות, תרבויות והיסטוריה מגוונת אשר תשפוך אור על המשך טיולינו. לינה בדלהי.

יום 3: 23.10, אגרה
היום נצא בנסיעה אל העיר המפורסמת אגרה. אגרה הייתה בעבר בירתה של האימפריה המוגולית שחלשה בשיאה במאות ה-16 וה-17 על רוב הודו, ועל חלקים ממרכז אסיה. נבקר במבנה המפורסם הנחשב לאחד מפלאי עולם – הטאג' מאהל. פאר האומנות ההודית מהמאה ה- 17. זהו מבנה קבר שבנה הקיסר המוגולי שאה ג׳האן לזכר אשתו האהובה מומתאז' שמתה בעת לידת ילדם ה- 14. עד היום מהווה סיפור זה, והטאג׳ מהאל, סמל לאהבה עמוקה ונצחית. נערוך סיור בסמטאות העיר הציוריות ובמבצר האדום. לינה באגרה.

צילום: גולן ​לובנוב

יום 4: 24.10, פטהפור סיקרי וג'איפור
היום נבקר בעיר הנטושה פטהפור סיקרי, עיר עתיקה עם ארכיטקטורה מדהימה אשר נבנתה על ידי גדול הקיסרים המוגולים – אכבר. נבקר במתחם הארמון היפהפה אשר השתמר באופן מרהיב מהמאה ה-16. נמשיך בנסיעה אל בירתה של מדינת רג׳סטן – העיר הוורודה, הלוא היא ג׳איפור. ג׳איפור הינה העיר המתוכננת הראשונה שנבנתה בהודו, ומהווה פלא ארכיטקטוני מרשים ביחס לתקופה בה נבנתה. בעיר מבנים מיוחדים, שווקים תוססים, סמטאות ציוריות ואתרים היסטוריים מיוחדים במינם. בג׳איפור נמצא גם אחד מבתי הקולנוע הגדולים בהודו, שם נזכה לחוויה של צפייה בסרט בסגנון "בוליווד". הצפייה בקהל החווה את הסרט ומשתתף בו לעיתים מעניינת יותר מהסרט עצמו. לינה בג'איפור.

יום 5: 25.10, ג'איפור, העיר הורודה

בבוקר נצא לפגוש את שווקי הבוקר של ג'איפור. נכיר גם את ההיסטוריה העשירה והמעניינת של העיר הוורודה. נבקר במבצר אמבר אשר נבנה עוד לפני ייסודה של ג׳ייפור, ונמצא בתחומי העיר העתיקה והמבוצרת, המוקפת כולה חומה, אשר הייתה קיימת בסמוך לג׳איפור של ימינו. נמשיך לביקור בארמון העיר, אשר שימש את שושלת המלכים, המהאראג׳ות, אשר שלטו בעיר. נבקר גם במצפה אסטרונומי עתיק ומרשים ביותר, המראה על גדולתו וחכמתו של המלך אשר ייסד את העיר כולה. נמשיך ונבקר באתרים,בשווקים ובמקדשים מעניינים ככל שיותיר לנו הזמן. לינה בג׳איפור.

יום 6: 26.10, פושקר
היום נגיע אל העיירה הקסומה פושקר, השוכנת בלב מדבר, מסביב לאגם יפהפה. המיתולוגיה מספרת שזהו המקום בו החליט האל הבורא ברהמה לברוא את העולם. העיירה פושקר נחשבת למקום קדוש ומהווה מוקד משיכה למאמינים הינדואים רבים, אך לא רק. עקב יופייה והשלווה אותה היא משרה היא הפכה גם ליעד מרכזי המושך תיירים רבים. נטייל בעיירה, סביב האגם הקדוש ובשוק הססגוני בו נוכל להתרשם משפע הצבעים, הצלילים, הטעמים והמוצרים אשר לא תמיד יימצאו בשווקים הודיים אחרים. לינה בפושקר.

יום 7: 27.10 אודייפור, ארמונות, אגמים וגנים מלכותיים
נצא מפושקר אל עבר העיר הרומנטית אודייפור. אודייפור ידועה כ"עיר הלבנה", המשובצת אגמים וארמונות קסומים. בדרכינו לאודייפור נחלוף לצד כפריים לאורך הדרך, נחווה ונלמד מעט על אופיים של חיי הכפר הרג׳סטניים. נגיע לאודייפור ונצא לסייר בסמטאות העיר היפות ועל שפת האגם הציורי. בערב נהנה ממופע ריקוד רג׳סטני מסורתי. לינה באודייפור.

יום 8: 28.10 אודייפור, העיר הלבנה
העיר אודייפור נחשבת לאחת הערים היפות והרומנטיות ביותר בהודו. העיר ממוקמת על גדות אגם פיצ'ולה וכוללת בתוכה מגוון של מקדשים וארמונות מתקופות שונות. נצא לבקר במקדשים היפים ובארמון המהרג'ה המרשים. נטייל לאורך האגם ונשוטט בסמטאות העיר ובשוק המקומי. נחווה את אווירת העיר הצבעונית והחיה. הביקור באודייפור אינו מושלם ללא שייט באגם הגדול והנאה מיופייה של העיר הקסומה לעת ערב. לינה באודיי פור.

יום 9: 29.10, אל רנקפור ורג'סטן הלא מתויירת
ניסע לבקר בקומפלקס מקדשי רנקפור הג'איניסטים מהיפים בהודו. המקדשים שוכנים בעמק מבודד והינם עבודת אומנות מדהימה של חריטה ופיסול בשיש, המתארים את סיפורי המיתולוגיה ההודית. נמשיך אל עבר כפר עתיק הנמצא באזור של מישורי סלע היוצרים מראה ציורי. נטייל בכפר ובסביבותיו ונפגוש תושבים מקומיים ומספר מקדשים עתיקים ומיוחדים, אשר בשילוב עם האזור הייחודי יוצרים תחושה כאילו אנו נמצאים בתוך אגדה רג'סטנית. הכפר נמצא בסמוך לאגם יפהפה המהווה מוקד משיכה מרהיב. לינה במלון ייחודי הנמצא במקום.

יום 10: 30.10, אל ג'ודפור "עיר השמש"
לאחר סיור בוקר בין כפרים קטנים הנמצאים בלב המדבר, נצא אל העיר הכחולה – ג׳ודפור, העיר המדברית הידועה גם בכינוי ״עיר השמש״, ונמצאת ממש במרכז רג׳סטן. נבקר במבצר המרשים החולש על העיר, שהוא אחד המבצרים הגדולים בהודו כולה. בתוך שטחי המבצר ארמונות יפים המפורסמים בגילופי האבן והעיטורים המקשטים אותם והפריטים ההיסטוריים הממלאים אותם, מהם נוכל ללמוד על אופי חייהם של המהראג׳ות אשר שלטו בנסיכויות אשר ברג׳סטן. נמשיך ונבקר בסמטאות ושווקי העיר המשמרים את המלאכות המסורתיות. לינה בג'ודפור.

יום 11: 31.10, דצ'ו – חוויה ראג'פוטית ייחודית
בשעות הבוקר נצא אל הכפר המדברי דצ׳ו. נקדיש את היום לחוויה כפרית מדברית כמיטב המסורת הרג׳סטנית. לאחר הגעתנו נצא בג׳יפים אל הדיונות, ונבקר בכפר מקומי. ברג׳סטן, מעבר לערים והארמונות המפוארים, המוני כפרים הפזורים בלב המדבר. היום נוכל לחוש מעט את אופי החיים הכפרי הייחודי לאזור ציורי זה. לינה במלון קסום על שפת המדבר.

יום 12: 1.11, ג'איסלאמר – העיר הזהובה
היום נעמיק עוד יותר אל תוככי המדבר הרג׳סטני, ונצא לדרך מדברית, אשר בסופה נגיע אל "העיר הזהובה – ג׳איסלאמר. ג׳איסלאמר בנויה באבן חול צהובה בסגנון מדברי יפהפה, ובשעת השקיעה זוהרת כולה בצבע זהוב, ומכאן כינויה זה. העיר שוכנת בעומק המדבר, באזור בו נמצאים כפרים המשמרים אורח חיים פשוט ומסורתי בלב מדבר. לינה בג׳איסלאמר

יום 13: 2.11, ג׳איסלאמר – אגם ציורי על שפת המדבר
היום נסייר בעיר הזהובה ובאתריה. נבקר במבצר המרשים של העיר אשר בתוכו עדיין נוכל למצוא חיי יומיום שוקקים, נראה את בתיה המסורתיים והמיוחדים של העיר ונגיע אל האגם הקסום והציורי אשר העניק את החיים לנווה מדבר זה. בהמשך היום נצא אל המדבר, נרכב על גבי גמלים בשקט וביופי המדברי הקסום, נבקר בכפר מסורתי ונהנה מהשקיעה המדברית הצובעת את העיר כולה בזהב. לינה -בג׳איסלאמר.

יום 14: 3.11, טיסה לדלהי
לאחר סיור בוקר בשוק המקומי נצא בטיסה בחזרה אל הבירה דלהי. לאחר הגעה והתארגנות נספיק עוד לבקר באתרים נוספים בדלהי המרתקת, ונזכה לנקודת מבט נוספת וססגונית בהיסטוריה העשירה של דלהי (ושל הודו בכלל), כמו גם חוויה של העיר המודרנית התוססת, לה פנים רבות מספור. לינה בדלהי.

יום 15: 4.11, דלהי – תל אביב
היום נמשיך לטייל בעיר דלהי, נסייר באיזורי העיר השונים, אשר כל אחד מהם מספר סיפור שונה, ככל שיאפשר לנו הזמן. בשעות הצהריים המוקדמות ניסע אל שדה התעופה לטיסה ישירה אל ת"א. נחיתה בת"א בשעות הלילה.

המחיר בטיול לצפון הודו לאדם בחדר זוגי: 3695 $
תוספת חדר ליחיד: 825 $

המחיר כולל:
1. טיסת ישירה של "אייר אינדיה" אל דלהי וחזרה
2. מיסי נמל בסך 370 דולר (נכונים להיום וכפופים לשינויים. יעודכן ביום הכרטוס).
3. טיסת פנים מג'איסלאמר לדלהי.
4. אוטובוס תיירים נוח וממוזג. ג'יפים בטיולי הספארי ברג'סטן
5. לינה במלונות מעולים (4-5*), חלקם מלונות מורשת אשר נבנו בתוך ארמונות מהרג'ה.
6. ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול.
7. מדריך הטיול – עופר צבי ומדריך מקומי מלווה דובר אנגלית לאורך הטיול.
8. כניסות לאתרים.
9. מופעי פולקלור.
10. שיעור יוגה, שיעור תיפוף, רכיבה על גמלים ועוד הפתעות
11. טיפים לנותני השירותים בהודו .
12. מים מינרלים – 2 בקבוקים לאדם ליום.

המחיר אינו כולל:
1. ארוחות צהריים שאינן כלולות , ושתייה בארוחות.
2. ביטוח רפואי ומטען.
3. ויזה להודו – כ -300 ש"ח דרך משרדינו. ניתן לעשות את האשרה ישירות דרך האינטרנט בעלויות נמוכות יותר.
4. הוצאות אישיות (כביסה, תשלום עבור צילום באתרים וכו') וכל מה שאינו מופיע בסעיף "כולל".
5. תוספת משקל בטיסות הפנים בהודו – לעיתים חברות התעופה המקומיות מגבילות את המשקל בטיסות הפנים ל 15 ק"ג למזוודה. התוספת עבור כל ק"ג נוסף בטיסה הוא כ-5 דולר, משולם בדלפקי הצ'ק-אין בטיסות בהודו.

לתשומת ליבכם:
• תרופות וחיסונים. – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם.
• טיול מסוג זה ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות לאזור מרוחק (כבישים סגורים, מפולות וכיוצ"ב). אף שאנו עובדים עם ספקים איכותיים, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה וחיוך כחלק מהחוויה. מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
• עם ההתחייבות לטיול אנו נדרשים להעביר מקדמה בסך 150 דולר לנוסע עבור התחייבות על הטיסות. במקרה של ביטול – לא תוחזר מקדמה זאת.
• המחיר מבוסס על מינימום 15 מטיילים – במידה ומספר המשתתפים יהיה נמוך יותר, תחול תוספת על המשתתפים.
• הושבה בטיסות – לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בטיסות קבוצתיות. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.
• אי הגעה לטיסה -(non-show) חברות התעופה גובות קנסות מן הנוסעים שלא יודיעו על אי הגעה לטיסה. חשוב מאוד לעדכן אותנו לפחות 3 ימי עבודה טרם יציאת הטיול על מנת שלא ייווצר מצב זה של non show ותשלום קנס.
• על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

רשימת המלונות לדוגמא:
city Hotels
Delhi Leela Kampanskii
Agra Double Tree By Hilton
Jaipur Hilton
Pushkar Brahma Horizon
Udaipur Ananta Spa & Resorts
Jodhpur Fairfield by Marriott
Dechu Samsara Retreat
Jaisalmer Rang Mahal

פרטי טיסות:

1. AI 140 T SU21OCT TLVDEL 2215 0820+1

2. AI 139 T SU04NOV DELTLV 1800 2145