זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טרק בטיבט: בעקבות אחרוני הנוודים הטיבטיים

טרק אל הנופים הנסתרים של מזרח הרמה הטיבטית במערב סצ‘ואן, האוצרים בחובם נוף פראי מרתק לצד נוף אנושי ייחודי. תרבות הנוודים והבודהיזם הטיבטי נגלים במהלך הטרק במלוא יופיים והדרם

טרק בטיבט: בעקבות אחרוני הנוודים הטיבטיים

בהפקת אקו טיולי שטח
תאריכים: 10/07/2019 – 2/07/20194

טרק ייחודי מסוגו אל הנופים הנסתרים של מזרח הרמה הטיבטית שבמערב סצ‘ואן אשר אוצרים בחובם נוף פראי מרתק לצד נוף אנושי ייחודי. תרבות הנוודים והבודהיזם הטיבטי נגלים כאן במלוא יופיים והדרם. אזור קסום זה, אשר מתנשא עד לגובה של למעלה מ- 7,000 מטר מעל פני הים, היה שייך לממלכה הטיבטית הגדולה ועד היום הוא מיושב בטיבטים, חלקם יושבי קבע וחלקם נוודים.

המסלול ייקח אותנו דרך קבוצות מיעוטים טיבטיות וכפרים עתיקים אל שמורת הר יהלה, שם נתחיל להיחשף אל הנוודים הטיבטיים אשר רועים את עדרי היאקים והסוסים למרגלות צוקי האבן, האגמים והמעיינות החמים של ההר הקדוש אשר מאוכלס במגוון רב של בעלי חיים ביניהם עיטים, דובים ואיילים. לאחר כמה ימי התאקלמות בגובה של 3000 – 4500 מטרים נטפס עד למעבר ההרים העליון בגובה של 800,4 מטרים מעל פני הים ואשר משקיף על המרחבים האינסופיים של רמת טיבט. משם נמשיך אל מעמקי המישורים הירוקים והמרחבים העצומים של ממלכת הנוודים, שם נבקר בפסטיבל סוסים נדיר של המקומיים ונגיע לאגמים ומנזרים מבודדים שנסתרים בגובה של למעלה מ- 4000 מטר. במהלך הטיול ילווה אותנו הצוות המקומי ביחד עם אנשי היאקים והפרדות שיעזרו לנו בסחיבת
האוהלים והציוד. הלינה תהיה משולבת בין לינה באוהלי שדה, אירוח באוהלי נוודים ובלודג‘ טיבטי מקומי.

ימים 1 – 2 תל אביב – סין (צאנגדו)
לאחר הנחיתה בשדה התעופה של צ‘נגדו , נסע ישירות אל המרכז לחקר ורביית הפנדות של צ'נגדו. בעבר הסתובבו מאות פנדות ביערות הבמבוק של מחוז סצ'ואן אך עקב השמדה של אזורי מחייה וניתוקם האחד מהשני התדלדלה אוכלוסיית הפנדות אל מתחת ל-1000 בסין כולה. המרכז לחקר ורביית פנדות הוא פארק ייחודי מסוגו בעולם אש ר מספק לפנדות סביבת מחייה המתאימה לצרכיהם ומאפשרת רבייה לזן העקשן שבדרך כלל מסרב להתרבות בשבי. לצד "פנדות ענק" נראה גם את קרובי משפחתם: "הפנדה האדומה", ועם קצת מזל גם גורי פנדה שזה עתה נולדו.
העברה למלון למנוחה. לאחר מכן נצא לסיור במקדש וון שו המרכז של זרם המהאיינה הבודהיסטי בסצ׳ואן. לאחר מכן נלך לארוחת ערב ובהתאם לזמן והעייפות נבקר גם ברחוב העתיק ג׳ינג לי .
לינה בצ'אנגדו במלון מקומי.

 

יום 3 עליה לרמה הטיבטית וביקור בכפרים מקומיים
לאחר ארוחת בוקר וצ‘ק אאוט מהמלון נצא בנסיעה של כ- 7 שעות צפון מערבה אל תוך האזורים הטיבטיים של מערב סצ‘ואן. נגיע אל העיירה דנבה שנמצאת בגובה של 850,1 ויושבת על מפגש של שלוש נהרות שוצפים. דנבה מוקפת בכפרים רבים של תתי מיעוטים טיבטים אשר שמרו על ייחודיותם במשך מאות שנים.
נתחיל בכפר היפייפה סואו-פו של בני הצ'יאנג, הכפר מפורסם בעיקר במגדלי השמירה שמזדקרים בכל מקום וגובהם מגיע עד 60 מטר ובשנת 2010 זכה בתואר הכפר הטיבטי היפה ביותר בסין. נצא להליכה רגלית בכפר נסתובב בין הסמטאות הצרות, עצי הפרי ובעלי החיים שמסתובבים שם חופשי כשל בסוף
נעלה לתצפית מאחד המגדלים. בכפר גם נאכל ארוחת צהריים אצל משפחה מקומית. לקראת ערב נסע אל הכפר מאוניו שנמצא בגובה של 2800 מטר שבתיו הגדולים עשויים אבן ומעוטרים בסגנון מקומי. כאן נתארך אצל משפחה מקומית

יום 4 יום התאקלמות בין הכפרים הטיבטים הנמוכים
היום נצא לסיבוב באזור מאו ניו על מנת להתאקלם לגובה. נטייל בין הכפרים שבאזור ונעלה עד למקדש של דת הבון הטיבטית אשר רווחה באזור זמן רב לפני הגעת הבודהיזם לטיבט. נטפס עד לגובה של 3400 לצורך הסתגלות לימים הבאים ונחזור חזרה למארחים שלנו שבכפר מאו ניו. נלך היום בערך 15-18 ק״מ.
בערב נפגוש את אנשי הסוסים\ יאקים שלנו ואת שאר הצוות. הטיבטי שילווה אותנו בימים הקרובים ונארגן את הציוד למחר.

יום 5 כניסה לשמורת הר יהלה
בבוקר הקפצה לנקודת תחילת המסלול. לאחר שנעמיס את הציוד שלנו נתחיל את היום בהליכה על דרך עפר צרה אשר מטפסת בתוך יער עבות לאורכו של נהר יפיפייה. סך הכל נלך היום נלך כ 15-ק“מ ונעלה כ – 900 מטר בגובה עד שנגיע לשטח פתוח לצד הנחל, שם גם נקים את מחנה האוהלים שלנו בגובה
3700 מטר

יום 6 מעבר הפס הראשון
נמשיך את ההליכה שלנו בתוך הואדי במגמת עליה עד שנגיע למעבר הרים מרשים בגובה של 4550 מטר מעל פני הים כאשר מולנו יתגלה רכס הר יהלה המצוקי שמגיע לגובה של 5820 מטר מעל פני הים. משם נתחיל בירידה אל האגמים התאומים שלמרגלות הרכס. בדרך נתחיל לפגוש סוסים ויאקים שרועים באזור וגם כמה אוהלי נוודים טיבטיים. נמשיך בירידה אל האגם הקדוש שמימיו מגיעים ממפלי מי השלגים מפסגת הר יהלה. את המחנה שלנו נקים בחורשה שליד האגם.
יום 7 מהאגם הקדוש אל המעיינות החמים לאחר שנקפל את המחנה שלנו נצא ליום הליכה רגוע יחסית. תחילה נלך סביב האגם אל האזור בו לעיתים מגיעים נזירים בודהיסטיים לחיות בבידוד מהחברה. לאחר מכן נתחיל בירידה של כ 200-מטרים מהאגם הקדוש אל נהר יהלה. לאחר שנחצה את הנהר נעלה כ 300-
מטרים דרך יער מחטניים אל השטח הפתוח של המעיינות החמים של זאקרה, שם נקים את המחנה שלנו ולאחר ארוחת ערב נהנה מרחצה במעיינות החמים הטבעיים.

יום 8 אל ׳קרחון ז׳אק מו׳ וחזרה למעיינות החמים
נצא בבוקר ליום הליכה בואדי צר אל מקורות נהר יהלה. הדרך אשר רצה על סלעים גדולים מטפסת כל הדרך אל הקרחון הגבוה של ׳ז‘אק מו׳ אשר מתנשא לגובה של 4700 מטר וממנו נשקף נוף מרהיב על הסביבה. משם נחזור בדרך שבאנו ללילה נוסף באזור המעיינות החמים. מי שיהיה עייף יוכל להעביר יום רגוע באזור המעיינות.

יום 9 מעבר ההרים גריפון ולינה בכפר הנזירות
נקפל מוקדם בבוקר את הציוד שלנו ונתחיל לעלות בהדרגה אל מעבר ההרים של גריפון שבגובה 4770מטרים מעל פני הים . במהלך ההליכה במעלה התלול נוכל לראות נשרים אשר חגים מעל ראשינו ועדרים של עיזי הרים על המצוקים החדים. לבסוף נעפיל אל הפס אשר ממנו ניתן לראות מצד אחד את פסגת הר יהלה ומצד שני את המרחבים האינסופיים של הרמה הטיבטית שלתוכה נעמיק בימים הבאים. ממעבר ההרים נתחיל לרדת אל הגבעות הירוקות שלמרגלות ההר.
נלך בין עדרי היאקים ואוהלי הנוודים הטיבטיים עד שנגיע אל.Nunnery Gyergo שם נבקר במקדש המקומי והיפיפייה אותו בני המקום סובבים יומם וליל. את הלילה נעביר בבקתות של משפחות מקומיות כאשר בכל בית יגורו כ 5- 4-אנשים והאוכל יהיה על בסיס המזון שיכינו לנו המשפחות.

יום 10 כפר הנזירות והליכה קלה על גבעות העשב
נצא בבוקר נצא בבוקר לסיבוב בכפר שתושביו הינם מאמינים הדוקים. נבקר במנזר נשים ובית תפילה מקומי אשר בשעות הבוקר נערכות בהם תפילות שם נעמיק את ההיכרות עם הבודהיזם הטיבטי ואורך החיים הנזירי כמו גםשל האנשים הפשוטים אשר מקדישים את חייהם לעבודה רוחנית.  משם נמשיך בהליכה קלה יחסית על הגבעות המוריקות של עמק טאגונג אל לודג‘ טיבטי מקומי בו נוכל לנוחולהנות מארוחה טובה שתעזור לנו להכין את השרירים להמשך הטרק.
יום 11 החוויה אנתרופולוגית אצל משפחות הנוודים הטיבטיות לאחר ארוחת בוקר נעזוב את הלודג‘ ונתחיל בטיפוס של כ-300 מטר על הגבעות הירוקות עד שנגיע אל הרמה הגבוה שבגובה 4100 מטר. מכאן נוכל לראות באופק את הר גונגה הקדוש שמתנשא לגובה של556,7 מטר. נמשיך בהליכה על הרמה ונעלה בעוד כ-100 מטרים עד שנגיע אל מחנה הנוודים של טשיקה שם נתארח אצל משפחה מקומית ונחווה מעט מאורך החיים הטיבטי.

 

יום 11 החוויה אנתרופולוגית אצל משפחות הנוודים הטיבטיות
לאחר ארוחת בוקר נעזוב את הלודג‘ ונתחיל בטיפוס של כ-300 מטר על הגבעות הירוקות עד שנגיע אל הרמה הגבוה שבגובה 4100 מטר. מכאן נוכל לראות באופק את הר גונגה הקדוש שמתנשא לגובה של 556,7 מטר. נמשיך בהליכה על הרמה ונעלה בעוד כ-100 מטרים עד שנגיע אל מחנה הנוודים של טשיקה שם נתארח אצל משפחה מקומית ונחווה מעט מאורך החיים הטיבטי.

 

יום 12 אל עמקי הרמה הגבוה, אגם איבי ומרעי היאקים
נשקים קום כדי לראות ולצלם את הנוודים מארגנים את עדרי היאקים לפני היציאה לאזורי המרעה. לאחר ארוחת בוקר נוודית טיפוסית שכוללת תה חלב, יאק, צאמבה (קמח שעורה אפוי, חמאת יאק ולחם שעורה (אל דאגה נביא גם תוספות לתגבור) נמשיך במסענו על הרמה הטיבטית. במהלך ההליכה נעלה ונרד לנקודות שיא גובה מקומיות כשבדרך נפגוש יותר ויותר אוהלי נוודים ועדרי יאקים כאשר בגבינו נוכל לראות את פסגת הר יאלה שמתרחקת עד שלבסוף נגיע אל אגם איביי שנמצא בגובה של 4450 מטר- נקודת הלינה הגבוה ביותר בטרק. כאן גם נקים את המחנה שלנו. האמיצים ביניכם מוזמנים לטבול במים הקרים.

יום 13 אל מנזר גנופ גומפה העתיק וחזרה לטגונג
נצא בבוקר ליום הליכה ארוך של כ-20 ק״מ בעומק רמת להאגאנג כאשר בדרך נעבור באגם ראנגי הקדוש ודרך אחת הנקודות המאוכלסות ביותר בנוודים. בחודשי הקיץ הגבעות מתמלאות גם באין ספור סוגים של פרחים וצמחים שונים. לקראת ערב נגיע למנזר גנופ גומפה המבודד שקיים זה 300 שנה, זהוא אחד המנזרים היחידים שהשתמרו זמן רב כלכך ולא נהרסו במהלך מהפכת התרבות והפלישה הסינית. כיום ליד המנזר הישן הוקם מקדש חדש. מאזור המקדש יאספו אותנו הרכבים איתם נסע ללודג׳ הטיבטי באזור טגונג שם גם נישן ונהנה מארוחה טובה.
ימים 14 – 15 חזרה מהרמה הטיבטית לצ'אנגדו וטיסה חזרה ארצה בבוקר ניפרד מהצוות המקומי שליווה אותנו לאורך הטרק ונצא בנסיעה ארוכה של כ-10-9 שעות בחזרה לצ׳נגדו. בצ׳נגדו נרגע מהמסע הארוך ונאכל ארוחת סיום טובה ממטעמי המטבח הסצ׳ואני. לאחר מכן העברה לשדה התעופה של צ׳נגדו לטיסתנו לפנות בוקר, חזרה ארצה ולסוף הטיול.

מועד הטיולמחיר כולל טיסותמסי נמלסה"כהערות
24/07/19 -10/07/19
בהדרכת יובל לוי
$3589$406$3995150$ הנחה לנרשמים עד ה – 10/03/2019
50$  הנחה לנרשמים עד ה- 10/04/2019

*תוספת ליחיד החדר 200$ (לשני לילות בצ'אנגדו ו- 6 לילות באוהל)

המחיר כולל:
• טיסות בינלאומיות לסין
• כל סידורי הנסיעות )נסיעות אל ומ-צ‘נגדו באטובוס תיירים ממוזג ובאזורים האחרים בוואנים
מקומיים(
• לינה בצ‘נגדו כפי שמצויין בתכנית
• לינה במהלך הטרק על בסיס אוהלים, 3 לינה בבתים של מקומיים או 2 לילות בגסט האוז
מקומיים כפי שמצויין בתכנית. לילה ראשון במלון בצאנגדו.
• ציוד קמפינג: כגון אוהלים ומזרני שטח.
• אוהל חדר אוכל עם תאורת פנסים.
• כניסה לכל האתרים והשמורות המופיעים במסלול.
• צוות מלווה כולל: מלווה מקומי דובר אנגלית, טבח, אנשי סוסים\ יאקים.
• יאקים\ פרדות לסחיבת הציוד.
• פנסיון מלא כולל א.בוקר, א. צהריים קלה וארוחת ערב.
• הדרכה ישראלית מצווות אקו טיולי שטח
• ויזה לסין
• טלפון לווייני
• תשר לנותני שירותים מקומיים

מחיר הטיול אינו כולל:
• מסמכים ואשרות כניסה-הוצאת דרכון, בדיקת תוקפו, הארכת תוקפו והנפקת אשרות כניסה הינן
באחריות הנוסע ו/או סוכן הנסיעות ואינה באחריות המארגן. תשלום בגין אגרות, היטלים, ודמי
• ביטוח- הנוסעים ומטענם אינם מבוטחים בביטוח כלשהו במסגרת הטיולים. אנו מחייבים את הנוסעים
לבטח את עצמם ואת מטענם על מנת לצאת לטיול.
• תוספות אלכוהול ושתייה בארוחות
• תוספות שלא במסגרת הטיול כגון: אוכל ושתייה שלא צויינו במפורש במסלול, שירותי כביסה
וכו‘..

הערות חשובות:
 גודל הקבוצה בין 10 ל- 18 מטיילים בלבד
 למבקשים חדש ליחיד ניתן לעשות זאת רק בצ'אנגדו ובימים שישנים באוהל.
• מסלול הטיול באזור הטרק מתבצע על בסיס שירותים הניתנים ע״י בני המקום לרבות לינה, ליווי, טיפול בחיות
המשא, הקמת האוהלים הבישול ועוד.. ולא על ידי חברת טיולים.
• המסלול הינו גמיש ויתכנו שינויים בהתאם למזג אויר או בעיות בלתי צפויות אחרות, כל שינוי יתבצע בתיאום מ
לא עמכם.
• אזור מערב סצ׳ואני מאוכלס ברובו באוכלוסיה טיבטית ולכן בעל רגישות פוליטית גבוה. ייתכן ויהיו שינויים
במסלול הטיול ואף ביטולו עקב סיבות פוליטיות שאינן בשליטתנו. במידה של איסור על קיום הטרק עקב
מתיחות פוליטית, החלטות ממשלה חדשות או גורמים של כוח עליון ביטול הטיול והעלויות הכרוחות בכך אינן
על אחריותנו.
• לינה: הלינה בצ׳נגדו הינה במלון ובמהלך הטרק על בסיס אוהלים, לינה בבתי\ אוהלי מקומיים או גסט האוסים
מקומיים כפי שמצויין בתכנית. במהלך הטרק ייתכנו שינויים בסידורי החדרים והלינה עקב סיבות שאינן בשליטתנו.
• במידה וישנה בעיה כלשהי אנא ידעו אותנו מראש טרם היציאה לטיול על מנת שנוכל להתאים מראש את
המסלול והשירותים השונים עבור המטיילים.
יעשה הכל על מנת שהטיולים יהיו מוצלחים, אך במקביל, ישמור לעצמו את הזכות לבצע שינויים במסלול בהתאם
למצב בשטח, גם אם השינויים כוללים ויתור על אתרים שצויינו בתכנית.
• במידה ו״מוביל הטיול ״ מתאם חברת לשם ובחזרה יחליט שמטייל כזה או אחר אינו כשיר בריאותית להמשיך
את הטיול הוא רשאי להפסיק את המשך השתתפותו בטיול. כל עלות של הסעות, לינה, צוות של מלווה או כל
שירות או עלות אחרת שידרוש הפינוי המשך הפסקתו יכול על הלקוח בלבד.

בריאות:
• על כל המטיילים היוצאים לטיול זה להיות בקו הבריאות ובכושר טוב על מנת להתמודד עם הקשיים השונים.
יציאה לטיול זה שלא בקו הבריאות יכולה להיות מסכנת חיים עקב תוואי השטח הקשה והגובה הרב בו מתבצע
הטיול.
• אזור מערב סצ׳ואן הינו אזור מרוחק עם שירותי רפואה מוגבלים. הפינוי עד לבית חולים בחלק מהאזורים יכול
לקחת ממספר שעות ועד יומיים ומעלה.
• בחלקים רבים ממסלול הטרק אין גישה לרכב לכן פינוי ראשוני יתבצע על בסיס הפרדות , סוסים או יאקים
ובשלב ראשוני עם רכב. על המטיילים להיות מודעים ולאשר שלצורך פינוי ייתכן וייצטרכו לעלות או להיות
מועמסים על פרדות, סוסים יאקים וכו׳.. המארגן לא יסע באחריות במידה של נזקים שיגרמו למטייל במהלך
הפינוי.
• מטייל אשר עקב קושי בריאותי או אחר ירצה לעלות על סוס או פרדה במהלך הטרק עושה זאת על דעת עצמו
ועל אחריותו הבלעדית. בנוסף במידה והמטייל ירצה להמשיך את הטיול על סוס או פרדה ייתכן וידרש תשלום
נוסף.
• חובה על המטיילים להצטייד בביטוח רפואי וביטוח נסיעות הכוללים חילוץ והצלה
. לאחר שקניתם פוליסת ביטוח, בבקשה שלחו אלינו את הפרטים על מנת שנוכל להתארגן בהתאם במידה
ותזדקקו לטיפול רפואי במהלך הטיול.
• אנא ידעו אותנו בכל בעיה בריאותית אשר יכולה להשפיע על הטיול כולל אלרגיות, בעיות לב, ניתוחים, רגישות
לגבהים, נטילת תרופות באופן קבוע ועוד. זאת על מנת שנוכל להערך בהתאם.
• במהלך הטיול נגיע לגובה של 4770 מטר ונלון ובגובה של 4450 מטרים מעל פני הים. יש להיוועץ ברופא לפני
היציאה לטיול ולקחת כדורי גובה במידת הצורך.
• תנאי הרישום והביטול בהתאם לטופס הרישום של אקו טיולי שטח