זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

קרנבל נוטינג היל

חיפוש אירוע

הקרנבל השני בגודלו בעולם, עם מוזיקה, תהלוכות ותחפושות. לונדון

קרנבל נוטינג היל

כדי ליהנות מקרנבל קריבי אין צורך להרחיק מעבר לאוקיינוס. בסוף החודש תארח שכונת נוטינג היל בלונדון כמדי שנה את מסיבת הרחוב הגדולה של קרנבל נוטינג היל השמח והצבעוני.

שורשיו של קרנבל נוטינג היל נטועים באי הקריבי טרינידד. ב-1883 ביטל השלטון הבריטי את חוקי העבדות באי, והעבדים המשוחררים החלו לחגוג את יציאתם לחופשי בקרנבל שנתי. בשנות החמישים של המאה העשרים החל גל הגירה מאזור הקריביים לאנגליה. המהגרים התגוררו בשכונות בריקסטון ודלסטון, וסבלו מעוני וגזענות. כתגובה לאלו, המהגרים מטרינידד הביאו עמם את הרעיון לערוך קרנבל בדומה לזה שבמדינת הולדתם, שיציג את תרבותם הייחודית לתושבי לונדון. ב-1958 התקיים הקרנבל הבריטי הראשון במהדורה מצומצמת, בתוך כתלי אולם בצפון העיר. ב-1964 הפך לפסטיבל רחוב, כמו במקור הטרינידד, ועבר לשכונת נוטינג היל. כיום זהו הקרנבל השני בגודלו בעולם. כשני מיליון מבקרים פוקדים את האירוע, ולצד קבוצות המיעוטים שהקרנבל הוא להם הזדמנות לחגוג את מוצאם משתתפים בו גם אנגלים רבים.

כמו בקרנבל הטרינידדי, קרנבל נוטינג היל מורכב מ"מאס" (Mas) – תחפושות; סטילבנד (Still band) – תזמורות של תופי מתכת; מוזיקת הקליפסו המסורתית; סוקה (Soca) – תזמורת מסורתית שהיא שילוב בין הקליפסו לסול; וסאונד סיסטם (Sound System) – מערכות השמע הג'מייקניות המנגנות קליפסו וסוקה לצד היפ הופ, סלסה והאוס בקולי קולות. היום הראשון של הקרנבל מוקדש לילדים, העורכים ומשתתפים בתהלוכות. ביום השני נערכות התהלוכות הגדולות והמפורסמות. מאות קבוצות משתתפות בהן ומציגות תחפושות ותערוכות מטורפות וראוותניות עליהן עבדו מאז סיומו של הקרנבל הקודם. לצדן צועדים אינדיבידואלים רבים, שמגיעים למקום בתחפושת מוזרה וצבעונית ומאולתרת, ומצטרפים לחגיגות ללא הודעה מוקדמת.

מידע נוסף // אתר הקרנבל

צילום:  Bikeworldtravel / Shutterstock.com