זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

קרנבל נאבוטה, Nebuta Matsuri ,יפן

חיפוש אירוע

חגיגות הקיץ בצפון יפן, עם תהלוכות ענק, ריקודים וזיקוקים. 6-2 באוגוסט, יפן

קרנבל נאבוטה, Nebuta Matsuri ,יפן
בכל שנה בחודש אוגוסט נותנת יפן את תשובתה לקרנבל הגדול של ריו דה ז'נרו.
במשך חמישה ימים מתקיימות חגיגות לכבוד הקיץ בצפון יפן, שמטרתן לעורר את האנשים המנומנמים (Nebuta) לקראת הקציר של הסתיו. יותר משלושה מיליון איש מגיעים לאומורי סיטי כדי לחזות בתהלוכות הססגוניות ולהשתתף בחגיגות הריקודים התוססות שממלאות את רחובות העיר.
בשעות החשיכה יוצאות התהלוכות לדרכן ובראשן האטרקציה העיקרית והמרשימה של הקרנבל – פלטפורמות התצוגה הענקיות והמוארות שמגיעות לגובה של חמישה מטרים, לרוחב של תשעה מטרים ומשקלן מגיע לארבעה טונות! בניית הפלטפורמות אורכת חודשים ועולה מאות אלפי דולרים, הן עשויות עץ וחוטי תיל ועליהם בונים דמויות מרהיבות של שדים, אלים, רוחות, אבות קדמונים ולוחמים סמוראים ומיתולוגיים שעשויים ממנורות ענק, לבושים בתלבושות צבעוניות מנייר מוקשה ומתאפיינים בהבעות פנים המבטאות את אישיותו ותשוקותיו של יוצרם. במהלך הקרנבל מובלות כ-25 פלטפורמות ברחובות הראשיים של העיר בליווי נגני חליל ותופים ובמות ראווה עם אלפי רקדנים אנרגטיים (Haneto) בתלבושות ססגוניות שמנענעים את גופם, מסלסלים בגרונם, צועקים, מריעים ומלהיבים את הקהל שמסביב.
ביומו האחרון של הפסטיבל מתקיימות חגיגות הסיום המיוחדות שבמהלכן מתקיימת תצוגה צפה של דמויות ענק בתוך סירות השטות במפרץ אומורי ומופע זיקוקי דינור שצובע את החשכה בשלל צבעים.
במהלך השנים נשלח פסטיבל אל עשר מדינות מחוץ לגבולות יפן, בהן: הוואי, ברזיל, איטליה, אנגליה, צרפת, דנמרק והונגריה.
מיועד לכל מעריצי הלוחמים הסמוראים, לחובבי האמנות היפנית המוקפדת, ולכל מי שאוהב תהלוכות גרנדיוזיות, ריקודים אנרגטיים ומייצגי ענק.

מידע נוסף // אתר הקרנבל

צילום: takahashi_4 / Shutterstock.com