זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

קרנבל החורף בקוויבק

חיפוש אירוע

תחרות פיסול בשלג ושלל פעילויות קפואות. מדי פברואר, קוויבק, קנדה

קרנבל החורף בקוויבק

הטמפרטורות הנמוכות הצונחות מתחת לאפס לא מפחידות את הקנדיים. הם כבר מורגלים. גנרל החורף בקוויבק סיטי מזמן עלה לדרגת אדמירל, אך התושבים לא רק שאינם מסתגרים בבית מול התנור, אלא יוצאים לפסטיבל מיוחד תחת כיפת השמים.

בעונה זו הרובע העתיק היפה של קוויבק סיטי, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, מעוטר בשכבת שלג לבנה ונטיפי קרח צלולים. במסגרת קרנבל החורף של קוויבק מצטרף מבנה נוסף לעיר העטויה לבן – ארמון קרח מהודר שנבנה במשך חודשיים מלבני שלג וקרח במשקל כולל של 9,000 טון. מדי שנה משתנה מבנה הארמון, והקהל מוזמן להלך בין חדרי הקרח, לטפס על מגדל הקרח ולרדת מראשו במגלשת קרח, להתפעל מהעיצוב המיוחד בשעות היום ומהתאורה המיוחדת המופעלת בו בשעות החשכה. יותר מחמישים צוותים משלושים מדינות שונות משתתפים בתחרות הבינלאומית לפיסול בשלג שנערכת במסגרת הקרנבל, והפסלים היפים מפארים את העיר בחסות הכפור במשך שבועות.

באתרים נוספים בעיר ובסביבתה נערכים תחרויות ומשחקי ספורט שונים – מרוץ בסירות קאנו בנהר קפוא למחצה, מרוץ מזחלות כלבים, רפטינג על שלג, סקי, החלקה על קרח ועוד. במהלך הקרנבל נערכות תהלוכות ערב חגיגיות, הכוללות במות נעות, תזמורות מצעד, ליצנים, מוזיקאים ובדרנים, הצועדים מול עיניהם של יותר ממאתיים אלף צופים המכורבלים במעיליהם. בנוסף יתקיימו קונצרטים שונים, פעילויות של דיג בקרח, ועוד ועוד. ברים עשויים קרח יגישו אלכוהול לחימום הגוף, ובמיוחד את המשקה החביב על באי הפסטיבל – הקאריבו.

כרטיס הכניסה לפסטיבל הוא למעשה בובה קטנה המכונה בו-נום (Bon Homme), שאיתה ניתן לקחת חלק בלמעלה מ-300 פעילויות ואירועים שונים ברחבי העיר במשך 17 ימי הפסטיבל.

מידע נוסף// אתר הקרנבל

צילום: serkan senturk / Shutterstock.com