זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

כנס הצוענים בסנט מארי דה לה מר

חיפוש אירוע

כנס צוענים ססגוני, מהגדולים באירופה. 25-24 במאי, סנט מארי דה לה מר, פרובאנס, צרפת

כנס הצוענים בסנט מארי דה לה מר

מדי שנה, בחודש מאי, מתעוררת העיירה לה סנט מארי דה לה מר לחיים, ונשטפת באלפי הצוענים שמגיעים לחגוג את אחד האירועים הדתיים המרתקים ביותר באירופה – כנס הצוענים (Gypsy Pilgrimage).

ההתכנסות החגיגית והצבעונית נערכת לכבודה של שרה השחורה (Sara-la-Kâli), פטרוניתם הקדושה של הצוענים, ומהווה מצד אחד חוויה דתית חזקה ומצד שני חגיגה תיירותית של מוזיקה, ריקודים ואהבה.

בעבר העלייה לרגל נעשתה על גבי סוסים או כרכרות ואילו כיום עושים את דרכם הצוענים במכוניות וקרוונים. תושבי העיירה מקבלים את אורחיהם הצוענים בקריאות "תחי שרה הקדושה" והמפגש בין שתי הקבוצות הוא מרגש בפני עצמו.

בבוקר האירוע מתקיימת בכנסייה המקומית מיסה לכבודה של הקדושה, כולם נושאים את תפילותיהם, מדליקים נרות ומניחים שטרות כסף ופרחים על התיבה שמכילה את שרידה של שרה. לאחר סיומה של המיסה יוצאת התהלוכה החגיגית לדרכה ובראשה פסלה של שרה השחורה מקושט בבדים צבעוניים ותכשיטים נוצצים. הפסל נישא ברחובות העיירה ובעקבותיו קהל גדול של צוענים המשתוקקים לגעת ולנשק את הפסל הקדוש. אחר הצהריים ממשיכות החגיגות בחניוני הקרוונים של העולים לרגל. המשפחות מתקבצות יחד שרות, רוקדות ומנגנות מוזיקה צוענית מסורתית.

בבוקר שלמחרת מושלך הפסל אל הים, חזרה אל המקום ממנו הגיעה סירתה של שרה השחורה מהמזרח. יום זה גם מוקדש לזכרו של המרקיז דה בארונצ'לי, ידידם של הצוענים, ובמהלכו מתקיימות בעיירה מלחמות פרים בזירה המקומית.

מידע נוסף // לשכת המידע לתיירים בסנט מארי דה לה מר