תפריט עמוד

האם האדם הראשון שיגיע לכוכב האדום יהיה תייר ולא אסטרונאוט? אם תשאלו את דניס טיטו, מיליונר אמריקאי שכבר ביקר בחלל לפני כעשור, זה בדיוק מה שיקרה בעוד חמש שנים, כשיפתח קו טיסות מסחרי למאדים. טיטו היה תייר החלל הראשון, בשנת 2001, כאשר שילם 20 מיליון דולר תמורת הזכות לטוס בחללית הרוסית סיוז לתחנת החלל הבינלאומית. הוא שהה בחלל שמונה ימים, ומאז החיידק לא מרפה ממנו.

בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, סיפר טיטו, שעשה את הונו בתחום ההשקעות הפיננסיות, כי הוא מכנן לפתוח טיסות מסחריות למאדים בתוך חמש שנים. לדבריו, בשנת 2018 ישררו תנאים אידיאליים לטיסה שכזאת.

על פי התכנון הטיסה למאדים וחזרה תימשך 501 ימים, ולא תכלול ירידה מרכב החלל. טיטו מתכנן להשתמש בטכנולוגיה קיימת, בעזרתה של חברת SpaceX המתמחה בבניית רכבי חלל, בין השאר גם עבור נאס"א. על פי התוכנית, בטיסה הראשונה ישוגרו שני בני אדם (טיטו, בן 72, לא ציין האם הוא יהיה אחד מהם). אבל לפני שאתם ממהרים לארוז מזוודה למסע הארוך, כדאי שתדעו כי מדענים בתחום חקר החלל מפקפקים אם בני אדם יוכלו לשרוד, פיזית ונפשית, מסע שכזה. לשם השוואה, סוכנות החלל האמריקאית, ששיגרה באוגוסט 2012 את רכב החלל המחקרי קיוריוסיטי למאדים, מדברת על מסע מאויש לכוכב האדום רק בשנת 2035, וגם אז יהיו אלו אסטרונאוטים שיעברו אימונים מיוחדים לאורך זמן.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.