תפריט עמוד

שטפונות בנגב: סיכום של שבוע סוער

המערכת הסוערת שעברה השבוע מעל ישראל נפתחה בגשמים עזים דווקא בדרום. מצורף סרטון המראה את תוצאות אחד השטפונות בנגב

מערכת מטאורולוגית סוערת גרמה לגשמים עזים בכל רחבי הארץ, כשתחילתם דווקא בדרום – בנגב, במדבר יהודה ובערבה. במקומות רבים בנגב ירדה ביממה אחת יותר ממחצית מכמות המשקעים השנתית. כך, למשל, בשדה בוקר ירדו ביום אחד 60 מ"מ של גשם, כשהכמות השנתית היא 100 מ"מ, ובאילת ירדו בתוך שעות ספורות 16 מ"מ של גשם – מחצית מהכמות השנתית ויותר מכמות הגשמים שירדה בעיר הדרומית בכל אחד משלושת החורפים האחרונים. נחלי הנגב היבשים התמלאו בכמויות אדירות של מים שהציפו כבישים, גרמו לנזקים עצומים לחקלאות ולמרבה הטרגדיה גם גבו חיי אדם. בנחל באר שבע, שחוצה את העיר ומתחבר לנחל הבשור ליד צאלים, זרם המים הגיע על לגובה של שני מטרים בקירוב.

מחזה דרמטי במיוחד התרחש בשעה שש בבוקר ביום הראשון של הגשמים בדרום. גשר ניצנה, שאורכו 150 מטרים והוא עובר מעל נחל ניצנה, קרס תחת נחשולי המים האדירים. וכפי שאפשר לראות בסרטון המצורף (שצולם לפנות בוקר), לפעמים צריך פשוט להיות בזמן הנכון במקום הנכון – ולא מטר אחד קדימה.

עוד מקומות טובים לראות שטפונות בארץ בכתבה הבאה:

טיולי שיטפונות - להיסחף בזרם
טיולי שיטפונות – להיסחף בזרם
רוב נחלי ארצנו יבשים או שהזרימה בהם דומה יותר לטפטוף. אך עם בוא החורף רבים מהם מתמלאים ושוצפים. הנה 10 מקומות מומלצים במיוחד לצפות בהם בזרימת חורף חזק …

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.