תפריט עמוד

סרט ישראלי חדש התקבל לפסטיבל ונציה היוקרתי

סרטו החדש של ערן קולירין יתמודד על פרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים הוותיק בעולם. לפני שנתיים זכה במקום הראשון הסרט הישראלי "לבנון"

"ההתחלפות", סרטו החדש של הבמאי ערן קולירין ("ביקור התזמורת") התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה. הסרט, שמספר על אדם השב לביתו יום אחד בשעה לא צפויה ומתחיל לבחון את חייו מחדש, יתחרה על פרס אריה הזהב היוקרתי מול סרטים חדשים של רומן פולנסקי, טוד סולונדז, דייוויד קרוננברג, אלכסנדר סוקורוב ואחרים.

פסטיבל הסרטים של ונציה, שנוסד בשנת 1932, הוא הוותיק מסוגו בעולם, ונחשב לאחד הפסטיבלים היוקרתיים והנחשבים ביותר. הפרסים המרכזיים הניתנים במסגרתו הם פרס אריה הזהב, המוענק לסרט הטוב ביותר, וגביע וולפי לשחקן או לשחקנית המצטיינים. בין הזוכים בשנים הקודמות ניתן למנות את הסרטיהם של הבמאים מייק לי, אנג לי, סופיה קופולה ואחרים. בשנת 2009 זכה במקום הראשון הסרט "לבנון" של הבמאי הישראלי שמוליק מעוז, ובאותה שנה זכה סרט ישראלי נוסף, "חוטא" של מני פיליפ, בקטגוריית הסרטים הקצרים.

את קולירין ילוו על השטיח האדום שני שחקנים צעירים, שזה להם תפקיד ראשון בקולנוע, רותם קינן ושרון טל, שיתחרו על פרס השחקן והשחקנית מול שמות בינלאומיים כמו קייט ווינסלט, פיליפ סימור הופמן, מתיו מקונהווי וג'ודי פוסטר. דב נבון, המשחק אף הוא בסרט, יתחרה על פרס שחקן המשנה.

פסטיבל הסרטים של ונציה מתקיים במקביל לביאנלה המפורסמת לאמנות, לקראת סוף הקיץ. השנה הפסטיבל יתקיים מ-31 באוגוסט עד 10 בספטמבר, פרטים נוספים באתר האינטרנט של הפסטיבל.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.