תפריט עמוד

נשיא צ'כיה בביקור ממלכתי בישראל

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, ביקר בישראל בלוויית ארבעה שרים ממשלתו – שר החוץ, שר האוצר, שר הביטחון ושר התחבורה – ומשלחת עסקית של 50 אנשי עסקים. זהו הביקור הממלכתי הראשון של נשיא צ'כיה מחוץ למדינות האיחוד האירופי מאז בחירתו בחודש מרץ השנה, דבר המעיד על יחסי הקרבה העמוקים בין ישראל לצ'כיה ועל יחסו האישי של הנשיא זמאן כלפי ישראל.

במהלך הביקור נפגש הנשיא הצ'כי עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לארוחת צהריים ובהמשך התארח בבית הנשיא פרס לארוחת ערב ממלכתית. בנוסף, נפגש הנשיא עם שרת המשפטים ציפי לבני וסייר בעיר העתיקה בירושלים. במהלך הביקור, הנשיא זמאן ציין כמה פעמים את כוונתו להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים ובכך להפוך למדינה היחידה עם שגרירות בבירה. כמו כן, הביע תמיכה ורצון בקידום שיתופי פעולה בתחומי הכלכלה והמסחר, התרבות והאקדמיה, וזאת לאור התרשמותו העמוקה מהישגיה של ישראל בתחומים אלו.

לשכת המסחר והתעשייה ישראל-צ'כיה (ICCCI), בשיתוף עם שגרירות צ'כיה, משרד החוץ של ישראל ולשכת האחות הצ'כית, ארגנה לכבודו של הנשיא זמאן ערב גאלה במלון המלך דוד בירושלים. במהלך האירוע חולקו תעודות הוקרה לחברות מובילות בתחומים שונים – יבוא, יצוא, מחקר ופיתוח ועוד – הפועלות בצ'כיה. תעודת הוקרה בתחום התיירות ניתנה לטל תעופה, נציגת חברת התעופה הצ'כית CSA. בין הדוברים המרכזיים בערב היו נשיא צ'כיה ושר הפנים גדעון סער, שציין בנאומו את חשיבות התמיכה הפוליטית של הממשל הצ'כי בישראל ואת פעילות הארגונים הכלכליים לחיזוק הקשרים המסחריים. לסיום הביע השר תודה בשם ממשלת ישראל על הקשר החם בין המדינות. על פי מקורות רשמיים, היקף הסחר בין ישראל לצ'כיה בשנת 2012 עמד על כ-800 מיליון דולר.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.