תפריט עמוד

להכיר את אתיופיה דרך האוכל

באירוע שערכה שגרירות אתיופיה בשיתוף עם חברת התעופה אתיופיאן איירליינס טעמו הנוכחים מאכלים שבישלו נשים אתיופיות מרחבי הארץ והתוודעו לאפשרויות התיירותיות והתרבותיות שמציעה המדינה המרתקת

אוכל הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר (שלא לומר הטעימים ביותר) המחברים בין אנשים ותרבויות, והאוכל האתיופי אינו יוצא דופן. אירוע "טעמיה של אתיופיה", שהתקיים בתל אביב בארגון של שגרירות אתיופיה בישראל וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס, הדגים עד כמה אוכל יוצר קירוב ללבות.

נשים אתיופיות מרחבי הארץ בישלו והגישו למוזמנים מאכלים מסורתיים – תבשילים מרובי תבלינים ועשירים בטעמים של דגנים, ירקות, בשר ועוף, שהונחו בערימות קטנות על גבי אינג'ירה אשר נפרשה על הצלחת. אמנם אפשר היה להשתמש במזלג, אבל הרבה יותר טעים ונוח לנהוג כמנהג האתיופי: תולשים קרע מהאינג'ירה, הלחם האתיופי השטוח, הרך, הגבשושי והחמצמץ, חופנים בעזרתו מעט מהתבשיל ומכניסים לפה. את האוכל ליוותה בירה אתיופית מצוינת. אין ספק שהטעמים העשירים והמורכבים, חלקם חריפים, אחרים מתאימים מאוד לחיך המערבי, עשו את שלהם: הם סיקרנו וגרמו להתעניינות קודם כל באוכל עצמו, ואז במדינה האפריקאית המרתקת הזאת.

שגריר אתיופיה בישראל ומנכ"לית אתיופיאן איירליינס באירוע "טעמה של אתיופיה בעולם" | צילום: מיקה גורביץ

שגריר אתיופיה בישראל ומנכ"לית אתיופיאן איירליינס באירוע "טעמה של אתיופיה בעולם" | צילום: מיקה גורביץ

באירוע נכחו השגריר הנכנס של אתיופיה בישראל, מר רטה אלמו נגה (Reta Alemu Nega), שזה עתה הגיש את כתב האמנה לנשיא רובי ריבלין, ומנכ"לית אתיופיאן איירליינס בישראל, הגברת פסיקה קטמה (Fasika Ketema), שניהם בלבוש מסורתי בצבע לבן עם רקמה ססגונית. עוד השתתפו באירוע נציגים מהשגרירות האתיופית בישראל, נגידים של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס, המיוצגת בישראל על ידי טל תעופה, אנשי תיירות, אישי ציבור ועיתונאים.

חשוב לציין כי ההגעה לאתיופיה קלה מאוד עבור הישראלים: חברת אתיופיאן איירליינס מפעילה שתי טיסות ישירות בכל יום בין תל אביב לאדיס אבבה, בירת המדינה, ולדברי המנכ"לית קטמה בקרוב תתווסף טיסה יומית שלישית. הטיסה אורכת רק כארבע שעות, דבר המאפשר לישראלים לקפוץ לביקור קצרצר, אפילו רק לסוף שבוע באדיס אבבה ובאתרים סביבה. כמובן, למי שיש יותר זמן לטייל יכול להמשיך לדרום המדינה, לטיול בין שבטים שונים השומרים על מסורות ותרבויות ייחודיות, או לנסוע צפונה, להרי סימיאן המרהיבים, אשר מציעים מגוון מסלולי טרקים ולכנסיות החצובות בסלע באזור לליבלה. לנו הישראלים, מומלץ גם לבקר בגונדר וסביבותיה, שם התגוררו מרבית יהודי אתיופיה לפני שעלו לישראל.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.