תפריט עמוד

סקי בגאורגיה – אתרים מומלצים

רבים מגיעים לגאורגיה בתקופת הקיץ, אבל בשנים האחרונות תיירות החורף במדינה היפהפייה מתחילה לצבור תאוצה. רכסי ההרים האדירים, הנופים הדרמטיים ואתרי הסקי החדשים והמתחדשים, כל אלה הופכים את הביקור בגאורגיה בחורף לחוויה ייחודית

מדהים לגלות כי ישראל ממוקמת במקום השישי במספר התיירים המגיעים לגאורגיה, אחרי ארמניה, תורכיה, אזרבייג'ן, רוסיה ואוקראינה, ולפני גרמניה (מקום תשיעי) וארצות הברית (מקום עשירי). רוב התיירים בכלל, והתיירים מישראל בפרט, מגיעים בחודשי הקיץ – יוני עד אוגוסט. עכשיו גאורגיה מזמינה לבקר בה גם בחורף. את נופי הקווקז המושלגים אפשר לראות ולחוות, בין השאר, באתרי סקי שממוקמים בגבהים מרשימים, עם שפע של שלג ומתקנים ששופצו ושודרגו להתאים לגולשים בכל הרמות ובכל הסגנונות.

מצנח רחיפה מעל פסגות הקווקז המושלגות בגודארי | צילום: שאטרסטוק

סקי בגאורגיה
הרי הקווקז החוצים את גאורגיה – הקווקז הגבוה בצפון המדינה והקווקז הנמוך בדרומה, אחראיים על כמה מהפסגות המרשימות ביותר, בהן כאלה העולות בגובהן על המון בלאן, ההר הגבוה ביותר ברכס האלפים והשני בגובהו באירופה. בשנים האחרונות גאורגיה משקיעה בשדרוג אתרי הסקי הוותיקים ומפתחת אתרים חדשים, תוך ניצול מרבי של עונת השלג הארוכה, הגובה הרב של האתרים והנופים המרהיבים הנשקפים מכל עבר. סקי בגאורגיה אינו דומה כמובן לסקי באחת ממעצמות הגלישה האירופיות הפופולריות, אבל הוא מהווה חוויה אחרת, מיוחדת ומלהיבה, עם נופים שהקלישאה "עוצרי נשימה" בהחלט הולמת אותם, והחום של המארחים המקומיים עומד ביחס הפוך לטמפרטורות הקפואות שבחוץ. לכך יש להוסיף את מרחק הטיסה הקצר, כשעתיים וחצי טיסה ישירה מתל אביב לטביליסי, והמחירים הנוחים מאוד בגאורגיה בכלל ובאתרי הסקי בפרט.

בקתות מוקפות שלג עמוק באתר גודארי | צילום: שאטרסטוק

הנה כמה מאתרי הסקי המרכזיים של גאורגיה ומה ניתן למצוא בכל אחד מהם:

גודארי (Gudauri)
אתר הסקי גודארי ממוקם כ-120 ק"מ מצפון לטביליסי, כשעתיים נסיעה משדה התעופה הבינלאומי של העיר. האתר, שנמצא בגובה 2,200 מ' מעל פני הים, מוקף בכמה מהפסגות הדרמטיות ביותר ברכס הקווקז והוא נהנה מחשיפה מרבית לשמש. הוא מציע גישה כמעט בלתי מוגבלת עד לגובה של 4.200 מ', כשהעמקים והגבעות מסביב מאפשרים קרוס קאנטרי סקי בנופים מדהימים. יש כאן כ-57 ק"מ של מסלולים ברמות שונות, כולל אפשרויות לגלוש במדרונות בתוליים. מכונות שלג מבטיחות שתמיד יהיה די שלג לגלוש לאורך כל העונה.

גולשת צעירה באתר הסקי גודארי, שבו יש 22 ק"מ של מסלולים המתאימים לגולשים מתחילים | צילום: שאטרסטוק

מה באתר? 57 ק"מ של מסלולי סקי ברמות שונות – 22 ק"מ לגולשים מתחילים, 25 ק"מ לגולשים ברמה בינונית ו-10 ק"מ לגולשים מנוסים (מסלולים שחורים). באתר יש גם סקי לילה, הלי-סקי (סקי מהליקופטר), מצנחי רחיפה, גלישת אבובים, טיולי סקי ופארק אופניים.
גובה: 3,279-1,990 מ'
עונה: מתחילת דצמבר עד סוף אפריל

בקוריאני (Bakuriani)
אתר הסקי בקוריאני נמצא בדרום גאורגיה, כ-180 ק"מ מטבליסי ו-30 ק"מ מהעיירה בקוריאני, המפורסמת במים המינרליים בעלי סגולות בריאותיות. האתר ממוקם במדרון הצפוני של רכס תריאלתי (Trialeti), בגובה 1,700 מ'. האתר הוותיק תוכנן במקור עבור תחרויות סקי ובשנים האחרונות הוא עבר שדרוג ושיפוץ נרחב. כיום יש כאן תשתית מודרנית הכוללת בתי מלון חדשים, מעליות סקי, רכבל, פארק לילדים ואטרקציות נוספות. החורפים הארוכים והמושלגים מבטיחים עונת סקי ארוכה.

מה באתר? יש כאן כמה אזורי סקי: Didively, בגובה של 1,861 מ', עם מסלולי סקי באורך של 14 ק"מ לרמות שונות. מכונת שלג מבטיחה תנאי גלישה טובים לאורך כל העונה. Koktha נמצא באזור גבוה יותר ומציע מסלול סקי באורך 4 ק"מ בדרגת קושי בינונית עד קשה, עם נופים מפעימים של פסגות הקווקז. החלק העליון של המדרון תלול מאוד, עם שיפוע של 52%, וחלקו עובר דרך יער של עצי אשוח.
בבקוריאני יש גם שני פארקים המותאמים לילדים – Didiveli  ו-Joyland עם שלל אטרקציות. מחוץ לעונת הסקי האזור מציע שפע של עניין ואפשרויות טיול, מטיולי הליכה הפארק הלאומי בורג'ומי-חרגאולי ועד לטבילה במרחצאות המרפא בעיירה ברג'ומי, הידועה במים המינרליים בעלי סגולות מרפא הנובעים כאן.

גובה: 2,133-1,626 מ'
עונה: מאמצע דצמבר עד סוף אפריל

הפארק הלאומי בורג'ומי-חרגאולי בסתיו. באזור בקוריאני אפשר לטייל בטבע בכל עונות השנה | צילום: georgia.travel

מסטיה (Mestia)
אתר הסקי החדש של גאורגיה נמצא במיקום שקשה להשתוות אליו, מוקף בפסגות שמתנשאות מעל 5,000 מ'. העיירה מסטיה נמצאת בחבל סוונטי עילית, במורדות הדרומיים של הקווקז הגבוה. זהו חבל ארץ יפהפה ומבודד, שסימן ההיכר שלו הם מגדלי אבן עתיקים, רובם מהמאות ה-12 וה-13, שנבנו במטרה להגן על תושבים מפני פלישה. עד כה רוב המטיילים הגיעו לאזור בעיקר בקיץ, לטיולים רגליים בעמקים הירוקים. בשנתיים האחרונות, עם פתיחת אתר הסקי, המבקרים מגיעים בחורף כדי ליהנות מהשלג בהרים הגבוהים ולגלוש באתר החדש. מעליות הסקי מעלות את הגולשים לגובה של 2,350 מ'. יש כאן שני מסלולים – מסלול אדום לגולשים ברמה בינונית ומסלול כחול לגולשים מתחילים.

מגדל הגנה עתיק, אחד מסימני ההיכר של חבל הארץ היפהפה סוונטי  | צילום: שאטרסטוק

מה באתר? מסלול כחול באורך 2.6 ק"מ, מסלול אדום באורך 1.8 ק"מ. כחלק מתיירות החורף המתפתחת, מציעים כאן גם טיולי שלג בפינות מרהיבות של האזור. בעיירה עצמה יש חנויות, מסעדות ומשטח החלקה על הקרח. במוזיאון של מסטיה אפשר לראות חפצים שנאספו מכנסיות ומכפרים מבודדים בסוונטי.
גובה: 2,450-1,800 מ'
עונה: תחילת דצמבר עד תחילת אפריל

מידע נוסף על תיירות החורף בגאורגיה תמצאו באתר http://georgia.travel

בתמונה הפותחת: קפיצת סקי בגודארי | צילום: georgia.travel

עוד על טיול בגאורגיה

עוד בערוץ הסקי

 

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגאורגיה

להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים
להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים

באטומי במערב גאורגיה מציעה אטרקציות מיוחדות לילדים, ושכיות החמדה שבה נקשרות לסיפורים מן המיתולוגיה וסיפורים עממיים, מה שהופך את הביקור בבאטומי לספר שבין דפיו ניתן לטייל ולרתק את הילדים. לימור צדוק ביקרה והתרשמה

אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה
אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה

לצד מלונות הפאר, בתי הקזינו, הטיילת האלגנטית ואטרקציות הנופש של עיר החוף הגיאורגית היפה, מבטאים אמני רחוב את אהבתם לעיר ואת רוח התקופה על קירות בתי המגורים ומבני הציבור במרכז העיר. תמצאו שם זעקה על גורלם של בעלי ...

סוף שבוע בטביליסי
סוף שבוע בטביליסי

מחפשים מקום מיוחד בחו"ל, עם תרבות, אמנות, שווקים, אוכל נהדר ויין מצוין לבילוי של סוף שבוע? טביליסי, בירת גאורגיה, היא בדיוק מקום שכזה. במרחק טיסה קצרה מישראל תגלו עיר שמחברת בין מערב למזרח, עם בניינים היסטוריים, תצפיות מקסימות, ...