תפריט עמוד

ניו זילנד מחכה לבואו של ההוביט

בכורת הסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי", שתתקיים בסוף חודש נובמבר בוולינגטון, בירת ניו זילנד, צפויה להגדיל באופן משמעותי את התיירות למדינה הירוקה. בדומה לטרילוגיית שר הטבעות, גם שלושת סרטי ההוביט צולמו בניו זילנד, שהפכה לנציגה עלי אדמות של "הארץ התיכונה", בה מתרחשות עלילות ספריו של ג'י. אר. אר. טולקין. ראש עיריית ולינגטון הסיר את הלוט מעל שעון ענק עם דמותו של מרטין פרימן, המשחק את גיבור הסרט בילבו בגינס, והספירה לאחור החלה, עד לבכורה העולמית שתתקיים בעיר בעוד קצת יותר מחודש.

"תיירות טולקינית", כך מכונה התופעה של המוני התיירים המבקרים באתרים השונים ברחבי ניו זילנד בהם צולמו הסרטים שנעשו בעקבות ספריו של טולקין – שר הטבעות וכעת ההוביט. המעריצים הנלהבים במיוחד נוהגים לטייל באתרי הצילום כשהם מחופשים לגיבוריו של טולקין.

ההחלטה לצלם שלושה סרטים העוקבים אחרי עלילותיו של ההוביט בילבו וחבריו באה בעקבות ההצלחה הקופתית לה זכתה טרילוגיית הסרטים שר הטבעות (למרות שבאופן כרונולוגי ספרי ההוביט קדמו לאלה של שר הטבעות). ההפקה ידעה לא מעט מורדות וטלטלות, כולל החלפת במאי, שביתה של צוות השחקנים במחאה על תנאי העסקתם והפגנות סוערות ברחבי ניו זילנד נגד הכוונה להעביר את סט הצילומים לאנגליה. בסופו של דבר, הכל בא על מקומו בשלום, העבודה על הסרט הראשון בטרילוגייה הסתיימה בימים אלו והבכורה העולמית תהיה ב-28 בנובמבר בוולינגטון, בתיאטרון אמבסי האלגנטי משנות ה-20 של המאה הקודמת.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.