תפריט עמוד

ניו יורק – מדריך לעיר הגדולה עם קטנטנים

ניו יורק הסואנת, התוססת והמסחררת – שעבור רבים מעלה באופן אוטומטי אסוציאציות לחיי לילה סוערים, מוזיאונים ומופעים משובחים, מועדונים אפלוליים ושופינג פרוע – אינה נתפסת בדרך כלל כיעד מועדף לטיול עם ילדים. משפחות רבות מעדיפות לפסוח עליה בעת ביקור בארצות הברית או להסתפק בגיחה סמלית בדרכן אל פארקי השעשועים המפתים או אל טיולי טבע מרהיבים. למרות זאת, בילוי עם שלוש ילדות בעיר האפשרויות הבלתי מוגבלות מגלה שפע של אטרקציות מלהיבות לכל המשפחה, שאת חלקן ניתן למצוא רק באמריקה…

מדריך מסע אחר לניו יורק – כאן

לפניכם המדריך למתכננים טיול עם ילדים בעיר הגדולה ולילדים הנצחיים – ולו רק בנפשם.

תצפיות, סימולטור ושייט
אם זהו ביקורכם הראשון בניו יורק, בוודאי תיהנו להשקיף על נופיה האורבאניים רבי הרושם ממרומי האמפייר סטייט בילדינג (Empire State Building). מראות העיר הנפרשים לרגליכם ממרפסת התצפית מרהיבים, ואם תגיעו לכאן לקראת שקיעה תזכו לראותם באור יום וגם עם רדת החשכה, עת העיר עוטה פנים אחרות ומתהדרת בתאורה ססגונית. המראה עוצר נשימה, וגם ילדים בוודאי לא יוותרו שווי נפש.

טרם העלייה לתצפית תוכלו לבקר עמם בסימולטור New York Sky Ride (בסגנון האיימקס באילת), המדמה טיסה בשמי ניו יורק ומאפשר היכרות ראשונית חווייתית עם מראות העיר בדרך מהנה למדי, במיוחד לילדים ולחובבי הז'אנר. הסימולטור עצמו נחמד (אם כי אינני בטוחה שכשלעצמו מצדיק את מחירו הלא זול, בעיקר אם בטיול כלולים גם פארקי שעשועים שהסימולטורים בהם חווייתיים יותר), ויש לו גם ערך מוסף בכך שהוא מאפשר להימנע מהתורים הארוכים המשתרכים בדרך כלל בכניסה לבניין. המלצה שלי: היכנסו לבניין מהכניסה לסקיירייד ולא מזו של התצפית, ובסיום, ביציאה מהסימולטור תוכלו להמשיך למעלית לתצפית מגג האמפייר סטייט, שוב ללא שום תור. למחזיקי כרטיס הניו יורק פס (כרטיס הנחות למרבית האטרקציות בעיר, מומלץ מאוד) – עלות הכניסה לסימולטור כבר כלולה בכרטיס.

שייט לפסל החירות בניו יורק
שייט מאפשר לצפות בנופי העיר וכמובן גם בפסל החירות | צילום: אייסטוק

תצפית פנורמית מרהיבה נוספת על מראות העיר תמצאו ב-Top of the Rock שברוקפלר סנטר. באותה הזדמנות תוכלו לצפות במחליקים המיומנים ברחבת ההחלקה על הקרח שבמתחם, שבצידה מתנשא העץ המפורסם העטוי שלל נורות המאירות את שמי הלילה.

דרך חווייתית נוספת לצפות בנופי העיר, שגם ילדים ייהנו ממנה (כל עוד לא תתפתו למסלול ארוך מדי), היא בשייט. אחת ההפלגות היותר מוצלחות לטעמי היא זו של חברת CIRCLE LINE (אתר אינטרנט) החולפת סמוך מאוד לפסל החירות. אופציות נוספות הן הפלגה היוצאת מבאטרי פארק (Battery Park) ומאפשרת ירידה בפסל החירות או שיט במעבורת לסטאטן איילנד (Staten Island), שיתרונה הגדול הוא בכך שההפלגה בחינם, וחסרונה בכך שעל פסל החירות משקיפים רק מרחוק.

לאחר שצפיתם במראות העיר ממעל ובהפלגה, הגיעה העת לתור ולחוות אותה דרך הרגליים, וכל המרבה הרי זה משובח. עצם השיטוט ברחובות ניו יורק ובסמטאותיה הוא חוויה בפני עצמה. בכיכרות המעוטרות בפסלים ומזרקות מים תוכלו לצפות במופעי רחוב, בקרנות הרחוב תגלו להטוטנים, רקדנים ונגנים וגם לא מעט טיפוסים צבעוניים, שירתקו את הילדים.

מוזיאונים שילהיבו גם את הילדים
המוזיאונים המרשימים של ניו יורק, דוגמת המטרופוליטן, המומה והגוגנהיים, מהווים מוקד עלייה לרגל לשוחרי האמנות, אולם גם אם ילדיכם אינם חובבי מוזיאונים ויצירות מופת קלאסיות לא ממש מדברות אליהם, ניו יורק מציעה לא מעט מוזיאונים חווייתיים שבוודאי יעוררו את התלהבותם.

המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע (American Museum of Natural History) – חוויה לקטנים ולגדולים כאחד. באגפים השונים תמצאו תצוגות מרשימות של דינוזאורים ומאובנים, ציפורים, יונקים למיניהם, אגף המוקדש לעולם הים, שבמרכזו לווייתן אדיר מימדים החולש על כל הקומה ממעל, תצוגות הממחישות את שלבי התפתחות האדם המודרני, תרבויות שונות מרחבי העולם, מגוון רחב של בעלי חיים, מינראלים, מטאוריטים ועוד ועוד. טרם הביקור מומלץ לצפות עם הילדים בסרט "לילה מטורף במוזיאון", שעלילתו צולמה כאן, מה שללא ספק יגביר את התלהבותם. בכל פעם שהילדות הצליחו לזהות דמות מוכרת מהסרט, לא היה גבול להתרגשותן והן לא הרפו עד שהצלחנו לאתר את כולן (למעט האינדיאנית היפה, שלמרבה הצער לא נמצאה בשום מקום…). באותו מתחם תוכלו לצפות גם בסרט Imax ולבקר בפלנטריום חדיש הכולל מופע אורקולי מרהיב. המחיר המוצג בקופה עבור הכניסה למוזיאון עצמו הינו בגדר המלצה בלבד וניתן לשלם כל סכום שתמצאו לנכון כתרומה. הכניסה ל-Imax ולפלנטריום כרוכה בתשלום נפרד.
כתובת: Central Park West at 79th Street (בסמוך לסנטרל פארק)
אתר אינטרנט

שלד דינוזאור במוזיאון לתולדות הטבע
המוזיאון לתולדות הטבע. חוויה לקטנים ולגדולים | צילום: רויטל חורש

מוזיאון חמוד להפליא המיועד במיוחד לקטנטנים שבחבורה הוא מוזיאון הילדים של מנהטן (Children’s Museum of Manhattan) המכיל חמש קומות של מייצגים אינטראקטיביים ומתקני שעשועים חווייתיים, המסייעים להרחבת ההבנה והידע של הילד על העולם, מסלול בו הם יכולים להצטרף לדורה וחבריה במסע להצלת בעלי חיים ותוך כדי כך ללמוד על בעלי חיים שונים, סביבות חיים ועוד, אזור של יצירה, הופעות שונות וכיוצא בזה.
כתובת:
212 West 83rd Street, בין שדרות ברודווי ואמסטרדם.

במוזיאון הסרטים (American museum of the moving image) יוכלו בני המשפחה לבלות שעות של הנאה בהתנסויות ותצוגות מגוונות המזמנות הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית הקולנוע ומגוון הטכניקות והאביזרים המשמשים בה. בין השאר ניתן לצפות כאן במופעים וסרטים לכל המשפחה, ליצור סרטוני אנימציה, לצפות בעצמכם לבושים בתלבושות מסרטים מפורסמים, לערוך סרט בכיכובכם המבוסס על טכניקה של תמונות הנעות במהירות, להתנסות בעריכה של סאונד, אפקטים קוליים ומוסיקה לסרטים ועוד.
כתובת: 35th Avenue at the corner of 36th Street, Astoria ,Queens

במוזיאון השעווה מאדאם טוסו (Madame Tussauds New York) יתלהבו ילדים ומתבגרים לפגוש ולהצטלם עם שלל כוכבים ומפורסמים מעולם הקולנוע, המוסיקה, הספורט, הפוליטיקה ועוד, המפוסלים משעווה בגודל טבעי (יחד עם זאת, בביקור עם ילדים צעירים רצוי להימנע מ"חדר האיימים"). בקולנוע ה-4D שבמקום אפשר לצפות בסרט המתאים לכל המשפחה בתלת מימד, כשבנוסף תחוו את הרוחות, השלג ושפע חוויות נוספות לכל החושים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
כתובת: 234 West 42nd Street, between 7th and 8th Avenues, Times Square
אתר אינטנרט

הספייס גירלס במוזיאון השעווה
לשיר עם הספייס גירלס במוזיאון השעווה | צילום: רויטל חורש

במוזיאון הים, האוויר והחלל (Intrepid Sea, air & Space Museum) יוכלו הילדים להכיר מקרוב נושאת מטוסים ומגוון מטוסים מעניינים ולהשתעשע בסימולאטור טיסה (Pier 86, 12th Ave. & 46th Street), במוזיאון התחבורה (Transit Museum) בברוקלין הם יוכלו להיכנס לקרונות רכבות של פעם, במוזיאון מכבי האש של ניו יורק (New York City Fire Museum) יוכלו להכיר מגוון כבאיות ואמצעים ששימשו לכיבוי שריפות לאורך ההיסטוריה, כמו גם להתוודע לסיפורם של הכבאים שניספו במאמצי החילוץ באירועי 11 בספטמבר (278 Spring Street בין הרחובות Varick ו- Hudson), ובאגף הילדים של מוזיאון משטרת ניו יורק (The New York City Police Museum – Junior Discovery Zone) הם יוכלו לעטות על עצמם מדי שוטר, "לנהוג" במכוניות משטרתיות עם סירנות, תוך האזנה לרשת ולקודים משטרתיים במכשירי הקשר, לבדוק טביעות אצבע, להשתתף באימון כושר "מבצעי" ובטיפול באירועי פשע ועוד. מתאים לילדים בגילאים שלוש עד עשר (Old Slip 100).

פארקים, גנים ומחזות זמר
ניו יורק אמנם מפורסמת בגורדי השחקים ובצפיפותה, אולם תמצאו בה גם גנים בוטניים מרשימים, גני חיות (גן החיות בברונקס מרהיב והוא אחד הטובים והגדולים בעולם, זה שבסנטרל פארק אינטימי יותר אך בהחלט חביב) ופארקים, שבמרחביהם תגלו לא מעט הפתעות ופינות קסומות. המפורסם והגדול שבהם הוא הסנטרל פארק, שבמרחביו תוכלו לטייל גם בכרכרה רתומה לסוסים או באופניים ששוכרים במקום. שוטטנו כאן להנאתנו בשבילים לאורך האגם, המדשאות והפסלים, השקפנו על טירת בלוודר (Belveder Castle), המעוצבת בסגנון הטירות הרומיות העתיקות, וממרפסת בת'סדה וצפינו במחליקים על הקרח ברחבת וולמן הציורית המוקפת בנוף נהדר של עצי הפארק על רקע קו הרקיע המדהים של מנהטן. פסטורליה בלב הכרך הסואן.

מרפסת בת'סדה בסנטרל פארק
מרפסת בת'סדה בסנטרל פארק | צילום: אייסטוק

במרחק נסיעה של כחצי שעה מלב מנהטן, תוכלו לבלות יום מהנה בקוני איילנד (דרום ברוקלין), שם תמצאו את הגלגל הענק המפורסם המשקיף לנוף מרהיב, האקווריום של ניו יורק, פארק מים נחמד, פארקי שעשועים עם אווירה של יריד ססגוני בהם מתקנים המתאימים לכל גיל, החל מקרוסלות חביבות לקטנטנים ועד לרכבות הרים שיגרמו גם לנועזים שבחבורה להחסיר פעימה, ועוד.

צפייה באחד ממחזות הזמר בברודווי היא חוויה שתותיר על כל ילד רושם שלא במהרה ימחה. נכון, מדובר בתענוג לא זול בכלל, אולם ההפקות מרהיבות ביותר ולטעמי מצדיקות את ההשקעה. כדי להתגבר על בעיית השפה, מומלץ לקחת את הילדים להצגות שעלילתן מוכרת להם, כגון אחת ההפקות הקסומות של דיסני. בכניסה לאולם יש אזור שבו תוכלו לקחת כיסאות בוסטר מיוחדים שיאפשרו לילדים לראות טוב יותר מבלי שיסתירו להם.

לחצו להגדלה

ניו יורק – מדריך לעיר הגדולה עם קטנטנים, חלק ב'

כשמטיילים בניו יורק עם ילדים גם ביקור בחנויות מיוחדות יכול להיות חוויה מרגשת. מחנות צעצועים חלומית, בה אפשר לעצב בובת ברבי אישית, דרך חנות עם כל החידושים האלקרוניים ועד ממלכת ממתקים מפתה במיוחד

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...