תפריט עמוד

שופינג באמסטרדם – מותגים, שווקים ומה שביניהם

אמסטרדם היא גן עדן לחובבי קניות מכל הסוגים. יש בעיר כמה מרכזי קניות תוססים, חנויות כלבו גדולות ועמוסות בכל טוב ושווקים ססגוניים שבהם אפשר להשיג מציאות ישנות וחדשות במחירים זולים.

רחוב הקניות הראשי בעיר, והעמוס ביותר, הוא מדרחוב קלווסטראט (Kalverstraat) היוצא מכיכר דאם. תוכלו למצוא שם אינספור חנויות בגדים, נעליים, תיקים, דיסקים, מזכרות, מסעדות של מזון מהיר ועוד ועוד. בגבו של הרחוב נמצא מרכז הקניות Kalvertoren ובו חנויות מותגים מוכרות, דוגמת דיזל, מנגו, טימברלנד ואחרות. בכיכר דאם עצמה תמצאו את Bijenkorf, חנות הכלבו הגדולה בעיר, שמציעה סחורה יוקרתית ואיכותית, והמחירים בהתאם. המחלקות השונות – בגדי נשים, גברים וילדים, שעונים ותכשיטים, קוסמטיקה, בשמים, תיקים, צעצועים, מוצרי מזון איכותיים ועוד – מפוזרות על פני כמה קומות. עוד בכיכר דאם, מאחורי ארמון המלכה, Magna Plaza, מרכז קניות בן שלוש קומות ובו חנויות מותגים וכמה מקומות אכילה.


כיכר דאם. הבניין עם הדגלים – Bijenkorf, החנות הגדולה בעיר | צילום: אייסטוק

בסמוך, תמצאו אזור קניות נוסף – רחוב רוקין (Rokin), שאף הוא יוצא מכיכר דאם ומקביל למדרחוב קלווסטראט. בין השאר, תמצאו כאן, במספר 140, את De Bonneterie, חנות כלבו ותיקה ונחשבת לבגדי מעצבים ומותגים שונים. במספר 203 נמצא כלבו V&D, השייך רשת בתי כלבו הולנדיים, עם מוצרים ברמה טובה ובמחירים בינוניים. בקומת הקרקע אפשר לרכוש מוצרי מזון, לחמים, דברי מאפה טריים, כריכים, סלטים ועוד.


דוכן הצ'יפס הנחשב לטוב בעיר (ויש האומרים בכל הולנד) בסמטה היוצאת ממדרחוב הקניות העמוס קלווסטראט | צילום: dutchamsterdam.nl

אזור התעלות הטבעתיות שבמרכז העיר – Herengracht, Keizersgracht Prinsengracht – מנוקד בחנויות קטנות ובוטיקים המתמחים בחפצי חן, עתיקות, אמנות, בגדי וינטג', תכשיטים ייחודיים ועוד. האזור הנקרא תשעת הרחובות הקטנים (בהולנדית De Negen Straatjes) מזמין שיטוט רגלי נינוח והצצה בחלונות ראווה מושכים במיוחד. לא חייבים לקנות כדי להיכנס לאווירה האמסטרדמית. כשהרגליים מתעייפות, עצרו להפסקת קפה באחד מבתי הקפה המקסימים הפזורים כאן.


חנות באזור תשעת הרחובות הקטנים. זה המקום לקניית עתיקות,
חפצי חן, בגדי וינטג' ועוד | צילום:
dutchamsterdam.nl

מותגי יוקרה של מעצבים מפורסמים תמצאו ברחוב Pieter Cornelisz Hooftstraat שברובע המוזיאונים. יש כאן חנויות נוצצות עם שמות נוצצים לא פחות, כמו גוצ'י, הרמס, קרטייה ואחרים.

מלבד שופינג בחנויות ובמרכזי קניות, אמסטרדם מפורסמת בשווקים המצוינים שלה, בהם אפשר לקנות הכל מכל – סחורה חדשה במחירים זולים במיוחד, עתיקות ומיני מציאות שונות ומשונות. יש גם שווקים אורגניים שאפשר לקנות בהם ירקות, פירות, גבינות ולחמים טריים לפיקניק מושקע על גדת תעלה או בפארק הנהדר של העיר. טיפ קטן: כדאי להגיע בסביבות השעה 10:00 כדי להספיק ליהנות מהסחורה בנחת; רוב השווקים נסגרים ב-17:00. וכמו בכל שוק בעולם, גם כאן כדאי להיזהר מכייסים.


ספרים משומשים בשוק הפשפשים בכיכר ווטרלופליין | צילום: אייסטוק

שוק אלברט קויפמרקט (Albert Cuypmarkt), הגדול והמפורסם בעיר, משתרע לאורך כקילומטר ברחוב אלברט קויפסטרָאט (Albert Cuypstraat), מדרום למרכז העיר. מוכרים כאן בגדים, תיקים, פרחים, נעליים, פירות, גבינות, דגים ומאכלי ים, תמרוקים, שעונים ועוד ועוד. רוב הסחורה חדשה והמחירים מאוד נמוכים. פתוח כל יום, פרט ליום ראשון.


דוכן באלברט קויפמרקט. בשוק הגדול תוכלו למצוא הכל – מתמרוקים דרך בגדים ועד דגים וגבינות | צילום:
dutchamsterdam.nl

לחובבי מציאות כדאי מאוד לסור אל שוק ווטרלופליין, אחד משווקי הפשפשים הגדולים באירופה. הוא ממוקם במרכזה של כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein), ברובע היהודי של העיר. בדוכני השוק תמצאו בגדים יד שנייה, ספרים משומשים, תקליטים ישנים, ציוד לאופניים והמון מתנות קטנות. יש כאן הרבה זבל, אבל גם הרבה מציאות, צריך רק לנבור בערימות. השוק פועל בכל ימות השבוע, פרט לימי ראשון. חובבי ספרים יתענגו על שוק הספרים, Boekenmarkt, בכיכר ספוי (Spui) שבמרכז העיר. מוכרי ספרים מכל הולנד מגיעים הנה בימי שישי כדי להציג את מרכולתם, הכוללת ספרים ישנים ועתיקים, בהם מהדורות ראשונות ונדירות. הספרים הנדירים היקרים במיוחד לא מוצגים כאן, אבל אפשר להשלים את העסקה והספר הנחשק יישלח אליכם בדואר. באתר האינטרנט של השוק תוכלו לבדוק לפני הביקור מי מציג כאן ואלו ספרים מוצעים למכירה. פתוח בימי שישי.


זרי צבעונים בשלל צבעים בשוק הפרחים
| צילום: אייסטוק

רובע יורדאן (Jordaan), שנקרא כך על שם נהר הירדן, הוא מקום מקסים לשוטט בו. מה שהיה בעבר שכונת פועלים ענייה הפך עם השנים לאחד מאזורי המגורים הנחשקים במרכז העיר, עם בתים נאים, חצרות פנימיות שלוות וחנויות מושכות. יש כאן גלריות של יוצרים עכשוויים, חנויות של מעצבים צעירים וכמה בתי קפה חביבים במיוחד. בשבתות הרחוב הראשי בשכונה, Lindengracht, הופך לשוק תוסס ומלא חיים שבו אפשר למצוא ערבובייה עליזה של חפצים משומשים ובגדים חדשים במחירי שוק, דגים מעושנים ופרחים טריים, ספרים עתיקים וצעצועים זולים. בסמוך נמצא שוק איכרים קטן ומצוין, Noordermarkt, שבו תוכלו לקנות ירקות ופירות אורגניים, גבינות של מחלבות קטנות, לחמים נהדרים וריבות מתוצרת בית. שני השווקים פועלים רק בשבתות.

אחד השווקים היפים והמיוחדים בעיר הוא שוק הפרחים, הבלומן מרקט, על תעלת סינל. דוכני השוק נסתרים מן העין, אבל אפשר לזהותו בנקל הודות למגדל השעון בכיכר מאנטפליין (Muntplein) במרכז העיר. זה המקום להתרשם מהפרחים היפהפיים שהולנד מצטיינת בהם (צבעונים, אבל לא רק), ואפשר גם לרכוש כאן עציצים, פקעות ובצלים, עצים ננסיים ועוד. פתוח בכל יום, פרט ליום ראשון.


מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.