תפריט עמוד

עבור רבים מאיתנו, צילום הוא חלק בלתי נפרד מהטיול, מזכרת ממקומות וחוויות שעברנו בדרך. אבל עד כמה אנחנו מקוריים בתמונות שלנו? על פי חוקרים באוניברסיטת קורנל כולם מצלמים שוב ושוב את אותם המקומות. החוקרים הגיעו למסקנה הזאת לאחר שניתחו 35 מיליון צילומים שהועלו לאתר פליקר, וגילו שניתן להרכיב בקלות רשימה של הערים המצולמות ביותר, ושל האתרים המרכזיים באותן ערים. ויותר מכך – החוקרים גילו כי האתרים המפורסמים מצולמים על פי רוב מאותן זוויות ממש. מהמחקר הזה אפשר להסיק מהם המקומות הפופולריים ביותר, ואיך אנחנו אוהבים לזכור אותם. ברשימה יש רוב מובהק לאייקונים אמריקאים, אם כי גם מקומם של אתרים כמו מגדל אייפל והקולוסאום לא נפקד. אז מהם המקומות הכי מצולמים בעולם? הנה עשרת הגדולים, בצירוף כמה תמונות מזוויות הצילום המוכרות ביותר:

מהמחקר עולה כי העיר המצולמת ביותר היא ניו יורק, והאתר הכי מצולם בה הוא האמפייר סטייט בילדינג, המגדל המרהיב בן 102 קומות בלב מנהטן, שרובנו מצלמים מזווית דומה המראה את חלקו העליון:

האמפייר סטייט בילדינג, האתר הכי מצולם | צילום: Bernt Rostad, flickr

במקום השני נמצאת כיכר טרפלגר בלונדון; בשלישי יוניון סקוור בסן פרנסיסקו; העיר שהגיעה למקום הרביעי היא פריז, והאתר המצולם בה ביותר הוא כמובן מגדל אייפל, לרוב מזווית רחבה המראה את המגדל כולו, ממורכז באמצע התמונה:

מגדל אייפל בזווית הפופולרית ביותר – במרכז התמונה

במקום החמישי נמצאת שדרת הכוכבים בהוליווד, שרוב הצלמים מעדיפים להתמקד בצילום תקריב של כוכב מסוים על פני זווית רחבה שתראה מראות נוספים מהשדרה:

הכוכב של מרלין מונרו בשדרת הכוכבים ההוליוודית | צילום: Sailko, GFDL

הפסל שמכונה "שעועית" במרכז שיקגו הגיע למקום השישי והתמונה המצולמת ביותר שלו מראה השתקפויות של עוברים ושבים לצדו:

השתקפויות בפסל הבוהק במרכז שיקגו | צילום: Bernt Rostad, flickr

לינקולן ממוריאל בוושינגטון, בירת ארצות הברית, הגיע למקום השביעי (ותפס את מקום אנדרטת וושינגטון שהיתה חביבת הצלמים במחקר דומה שנערך ב-2009); במקום השמיני נמצאת מחט החלל, המגדל כאייקוני של סיאטל; במקום התשיעי הקולוסאום של רומא, ובמקום העשירי כיכר דאם במרכז אמסטרדם.

הקולוסאום ברומא, הגיע למקום התשיעי | צילום: Chris Nicholas, flickr

רוצים לצלם מזווית פחות מוכרת? הנה כמה טיפים:

טיפים לצילום: קומפוזיציה
טיפים לצילום: קומפוזיציה
לפני שאתם לוחצים על הכפתור במצלמה, עצרו רגע וחשבו על הקשר בין האובייקטים שאתם עומדים לצלם ועל מיקומם בפריים. התמקדות בקומפוזיציה תעזור לכם להעביר לצופים תחושות ורעיונות מורכבים ומעניינים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.