תפריט עמוד

טיסה לא נעימה: ממה הנוסעים סובלים במיוחד

גם מי שאינו סובל מפחד טיסה עלול למצוא את עצמו בשורה של מצבים מלחיצים להפליא במטוס – חלקם אינם נתונים לשליטה, כמו כיסי אוויר, ומאחרים בהחלט אפשר היה להימנע לוּ רק שכנינו למושב היו משתדלים יותר. בסקר שערך אתר האינטרנט של לונלי פלאנט, 5,800 נשאלים בחרו את ההתנהגויות המפריעות ביותר בעת טיסה. מהסקר עולה כי הדבר שמטריד יותר מכל את הטסים הוא כאשר היושב מאחוריהם דוחף, בועט, מזיז או מושך את מושב הכיסא שלהם. עם זאת, באופן מפתיע כמעט מחצית הנשאלים סברו שאין כל בעיה בהטיית המושב שלהם אחורנית גם אם הדבר מציק לנוסע היושב מאחוריהם.

בין ההתנהגויות הנוספות שמטרידות במיוחד את הטסים: רעש, ריחות לא נעימים, ילדים משתוללים וחוסר התחשבות בנוגע למיקומם של תיקי יד. ומה בדבר חליצת נעלים בזמן הטיסה? רוב הנשאלים ענו כי אין בכך פסול בעיניהם (מן הסתם משום שגם הם עצמם נוהגים לחלוץ נעלים), כל עוד רגלי השכן נשארות במרחב האישי שלו ואינן מדיפות ריח רע. ואפרופו ריחות, כ-80 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים שהנוסעים היושבים לצדם לא ישתמשו במהלך הטיסה במוצרי קוסמטיקה המדיפים ריח כבד.

בסוגיה אחרת שמטרידה נוסעים רבים, כשני שלישים מהנשאלים אמרו כי בטיסת לילה אין מניעה להדליק את המנורה האישית כדי לקרוא, גם אם היושבים לצדם ישנים; כשליש סברו כי זוהי התנהגות שאינה הולמת ואם רוב הנוסעים ישנים הנימוס מחייב לוותר על קריאה. הסקר גם נתן לנשאלים מקום להציע דרכים משלהם לפתרון בעיות מוכרות: כך, למשל, על השאלה כיצד תנהג אם הזר היושב לצדך מתעקש לספר לך בפרטי פרטים על הניתוח שהוא עומד לעבור, 43 אחוזים אמרו כי הם מעמידים פנים שהם עסוקים בקריאה או בפתרון תשבץ, בתקווה שהרמז יובן, ומספר כמעט זהה של נשאלים טענו שהאזנה קשובה לדובר תגרום לו להניח להם בסוף הסיפור. 14 אחוזים הציעו להגיד לדובר בנימוס שהסיפור אינו מעניין אותם ושלושה אחוזים הציעו פתרון יצירתי: להעמיד פנים שהם חירשים או שאינם מבינים את שפת הדובר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.