תפריט עמוד

5 חרקים מסוכנים שכדאי להיזהר מהם כשמטיילים בארץ

גם בטבע, יש דבר אחד שממנו אי אפשר לברוח בו, והוא חרקים. מאילו חרקים מסוכנים עליכם להיזהר בטבע? לפניכם 5 חרקים מסוכנים שתמצאו בישראל (תוכן שיווקי).

הטבע הוא מקום נפלא לברוח אליו מהחיים העמוסים שבעיר, אך יש דבר אחד שממנו אי אפשר לברוח בו, והוא חרקים. הרי איש לא עושה הדברת מזיקים בטבע, ולמען האמת טוב שכך, מכיוון שזהו ביתם של החרקים ואנחנו רק אורחים שלהם. כאורחים עלינו להתייחס אליהם בכבוד ולא להפריע להם, ואם נפעל כך גם הם לא יפריעו לנו. אם הם ירגישו מאוימים עם זאת הם יתקפו, וכדאי מאוד להימנע מכך. אז מאילו חרקים מסוכנים עליכם להיזהר בטבע? לפניכם 5 שתמצאו בישראל.

  1. צרעה גרמנית

מפגש עם צרעה גרמנית הוא אף פעם לא נעים, ובצדק. רק המראה של החרק הצהוב-שחור הזה עשוי להפחיד מטיילים, וכן העובדה שאם רואים צרעה אחת, סביר להניח שיש לה עוד חברות בסביבה. הצרעה הזו בונה קינים בין סלעים או במחילות באדמה, ומכיוון שהיא אוכלת בשר, היא יכולה להציק לכם מאוד אם תעשו פיקניק בטבע. עקיצה של צרעה אחת לאו דווקא תהיה מסוכנת, אלא אם כן אתם ממש רגישים לארס שלה, אך כמה עקיצות של כמה צרעות יחדיו בהחלט יכולות להיות מסוכנות ולגרום להלם אנפילקטי. בנוסף, אם ילד או קשיש נעקצו על ידיה, ממליצים לפנות לרופא במהרה. את הצרעה הזו תמצאו במרכז ובצפון הארץ, בעיקר בעונות האביב והקיץ. אם הצרעה הזו הופיעה בגינתכם, שירותי הדברה יעזרו לכם להיפטר ממנה.

  1. זחל טוואית הארכובית

אם תבחינו בזחל הזה בטבע, הוא ירתק אתכם מאוד בעקבות צורתו הפרוותית, אך חשוב שתיזהרו מאותה פרווה שאולי מושכת אתכם ללטף אותה. הפרווה הזו יכולה לגרום לגירוי במגע, ואם אתם אלרגיים תוכלו לחוות גם תגובות אלרגיות קשות. אותו הדבר נכון גם בנוגע לגולם של הזחל הזה, שפרוותי גם כן. הזחלים פעילים בחודשים אוגוסט וספטמבר באזור שפלת החוף.

  1. רפואנית מילברית

החיפושית הזו היא בעלת מראה מקסים שנוצר בעקבות הדפוס האדום-שחור שעל גבה, ואם שקלתם להרים אותה כדי לצלם ולהעלות לאינסטגרם, חשבו שנית. כשהחיפושית הזו מרגישה שהיא נמצאת תחת מתקפה, היא מפרישה חומר רעיל מרגליה. החומר הזה עלול לגרום לכוויות כימיות, ובמינון גבוה הוא עלול להיות מסוכן מאוד. לכן עזבו אותה לנפשה, ואם אתם בכל זאת מעוניינים לצלם אותה, עשו זאת מרחוק ובלי לגעת בה.

  1. כושן ארסי

על אף ששמו מרמז בגלוי על כך שמדובר בחרק ארסי, למעשה הוא לא ארסי, אלא רעיל. מה ההבדל? בשיטת העברת החומר המסוכן. ארס מוחדר באופן ישיר לגוף של התוקף בעזרת הכשה או עקיצה (על אף שיש יצורים בטבע שגם "יורקים" ארס), ואילו רעל מוחדר לגוף בעזרת ספיגה בעור, מערכת הנשימה או מערכת העיכול. הטבע יודע לסמל על חרקים רעילים בעזרת שילוב הצבעים שחור-כתום-צהוב, שמופיעים על החרק הזה. כשהוא מרגיש בסכנה, הוא נעמד על רגליו הקדמיות ומתיז את הרעל מולו. במגע עם הגוף, הרעל גורם לתחושת צריבה ופגיעה במערכת העצבים. תמצאו את החרק הזה בדרום ים המלח, בערבה ובנגב.

  1. קורנוס פלמחים

יכולים לנחש איפה תמצאו את החרק הזה? בעיקר בקרבת מקורות מים כמו נחלים וחוף הים, אך אם אתם גרים בקרבתם הוא יוכל להגיע גם לביתכם. במקרה שכזה מומלץ מאוד להזמין חברת הדברה שתסייע לכם להיפטר ממנו, מכיוון שהנשיכה שלו עלולה להיות כואבת מאוד, והבעיה איתו היא צבעי ההסוואה שלו, שגורמים לזיהויו להיות קשה יותר מזה של חרקים אחרים.

איך להימנע מפגיעה ומה לעשות אם נפגעתם?

אם אתם מטיילים בטבע, חשוב שתלבשו על עצמכם בגדים ארוכים, שגם יעזרו להגן עליכם מהשמש וגם מפני עקיצות של שלל חרקים מזיקים. הימנעו גם מלבישת בגדים צבעוניים, שנוטים למשוך חרקים יותר מאשר בגדים חד-גוניים, וכן אל תרססו על עצמכם בשמים עם ריחות מתוקים שמושכים אותם. אם החרקים הגיעו לביתכם, הדברה נגד מזיקים היא הפתרון שאתם זקוקים לו, וחשוב לעשות זאת בזמן ועוד לפני שהם מספיקים להתרבות בסביבתכם.

במידה ונעקצתם על ידי חרק, הדבר הראשון שתוכלו לעשות זה לשים רטייה קרה על האזור שבו נעקצתם. אם עקצה אתכם דבורה, חשוב מאוד שתוציאו את העוקץ שלה שנשאר בעור ושעדיין ממשיך להזרים ארס לגופכם. אם מתחילים להופיע תסמיני אלרגיה, כמו נפיחות גדולה ואף קשיי נשימה עקב נפיחות באזור הצוואר והפנים, חשוב מאוד לפנות לגורם רפואי.

המאמר באדיבות אתר המדביר שמציל

מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלנו: https://bit.ly/39x5IkI

ערוץ היוטיוב שלנו: https://www.youtube.com/channel/UCJTyfoJBZ-r56aiB2G7EKZg

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.