תפריט עמוד

סיישל – חלום העולם המושלם

עצמו עיניים. חישבו על העולם המושלם. חישבו על המקום החלומי שלכם. רוב הסיכויים שחלמתם על מקום שדומה מאוד לסיישל. קבוצת האיים באוקיינוס ההודי נחשבת לפנינה עולמית עם החופים היפים ביותר

האי מאהה
מאהה (Mahe) הוא הגדול באיי סיישל: אורכו 27 קילומטר, ורוחבו בין ארבעה לשמונה קילומטרים. זהו האי המיושב ביותר והמעניין פחות, אך בכל זאת, יש בו הרבה מה לראות והחופים בצידו המערבי יפים להפליא. חלקי האי השונים מקושרים היטב במערכת כבישים, המקיפה וחוצה את האי. רוב התיירים מגיעים למאהה כדי לשהות על החוף, אבל כדאי לצאת ולגלות כפרים שבהם מתקיים עדיין אורח החיים הסיישלי המסורתי.

בצפון האי נמצאת ויקטוריה (Victoria), עיר הבירה הקטנה בעולם, בה מתגוררים 27 אלף תושבים בלבד. לויקטוריה כדאי להקדיש חצי יום טיול. אפשר להתחיל את הסיור במגדל השעון המפורסם של העיר, שנמצא כאן מאז 1903, השנה בה סיישל הפכה למושבה בריטית, ומשם להמשיך לשוק סר סלווין קלארק (Sir Selwyn Clarke Market) שהביקור בו מומלץ בעיקר ביום שבת, אז השוק הומה במיוחד. בשוק תמצאו דגים טריים, שפע של ירקות ופירות טרופיים, ושלל תבלינים אקזוטיים. ברחובות הקטנים שליד השוק יש חנויות מזכרות רבות. מי שזמנו בידו יכול לבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה, (National Museum Of History) בו ניתן ללמוד רבות על ההיסטוריה של סיישל ואורח החיים המסורתי של התושבים. כדאי גם לבקר במוזיאון הטבע (Seychelles Natural History Museum). את הביקור בגנים הבוטניים של ויקטוריה לא כדאי להחמיץ. בגנים יש מגוון מסלולי הליכה בין שלל צמחים ופרחים אקזוטיים, חלקם אופייניים לסיישל וחלקם מיובאים, בריכות מים, סחלבים יפיפיים ומתחם של צבי ענק.

במרחק של כשלושה קילומטרים מויקטוריה נמצא החוף הפופולרי ביותר במאהה, Beau Vallon. מדובר ברצועת חול נקייה ויפה ללא שונית. בחוף מתקיימות פעילויות ספורט ימי רבות ויש בו שפע של מסעדות.

אם אתם מחפשים חופים שקטים יותר צאו לדרום האי. חוף Anse Soleil שבדרום מערב האי הוא מהיפים שבהם, עם הרבה צמחיה טרופית ומים צלולים שמאפשרים להתבונן בשלל הדגים הצבעוניים במרחק קצר מהחוף. החוף מבודד מאוד ועדיף להגיע אליו בג'יפ. חוף Anse Intendance עטור הדקלים מומלץ גם הוא. חובבי הטבע מוזמנים לטייל ביער הצפוף של הפארק הלאומי Morne Seychellois, בו עוברים 12 מסלולי הליכה נהדרים, רובם מתאימים לטיול של חצי יום עד יום.

כדאי לצאת לטיול של יום מחוץ לויקטוריה, אל האתרים הבאים:
את המסלול בצפון האי אפשר להתחיל ב-Mission Lodge ששימש בעבר כבית ספר לילדי עבדים ומוקף בעצי לב הדרקון ושלל צמחים אנדמיים נוספים. לאחר מכן ביקור במפעל התה (Tea Factory), ממנו נשקפת אחת התצפיות היפות ביותר באי, ולהמשיך ל Port Glaud – שם יש מפל יפהפה מוקף צמחיה טרופית. בדרום האי כדאי לבקר בכפר האמנים (Craft Village) התיירותי למדי, בו מספר סדנאות אמנים וחנויות, בית אחוזה קולוניאלי ובית הקוקוס – בית שבנוי כולו מחלקי קוקוס ובתוכו חנות שכל המוצרים בה עשויים מקוקוס. גם גני המלך (Le Jardin de Roi), גני התבלינים היפים שבדרום האי, ראויים לביקור. בדרום האי יש גלריות רבות של אמנים שמוצאים בנופי דרום האי המרשימים השראה, כמו האמן מייקל אדאמס. במהלך היום אפשר כמובן לשלב רחצה באחד החופים הנפלאים.
במרבית האתרים המוזכרים אפשר לבקר גם במסגרת טיול יום מאורגן שכולל גם ביקור בויקטוריה.

הפארק הימי סנט אן
המקום הטוב ביותר ליהנות מהשוניות המקומיות הוא בפארק הלאומי הימי סנט אן (Ste Anne Marine Park) השוכן ממזרח לויקטוריה, ואליו אפשר להגיע בסיורים מאורגנים. בפארק כלולים ששה איים שלמרבה הצער, שילוב של עודף תיירות, התחממות מי הים והצונאמי שאירע ב-2004 הביא להרס רב של השונית בהם. ובכל זאת, לא כדאי לוותר על ביקור בפארק. המעניינים מבין האיים הם האי מואיין (Moyenne), שנרכש על ידי מיליונר בריטי תימהוני והאי Long Island , המהווה בית כלא ממשלתי, מה שמעורר קנאה באסירי סיישל…

הסיור המאורגן נפתח לרוב בנמל ויקטוריה, משם יוצאים בסירה בעלת קרקעית שקופה לעבר הפארק. עם ההגעה לפארק הימי הסירה מדוממת מנוע וניתן לצפות במגוון הדגים הצבעוניים מבעד לקרקעית הסירה. בשלב מסוים מקבל כל אחד מן התיירים לחם להאכלת הדגים, והמחזה מרהיב. שלל דגים צבעוניים קופצים מן המים על מנת לתפוס את האוכל. במקום בו הראות היא הטובה ביותר והתנאים מאפשרים זאת, עוצרת הסירה ואפשר לרדת אל המים לשנירקול בו מתגלים מראות נפלאים. השלב הבא של הסיור הוא ביקור באחד האיים, לרוב האי Cerf או האי Moyenn . ניתן לטייל באי במסגרת הסיור המודרך, לצפות בצבי הענק ובעטלפים ולהשקיף מלמעלה על האיים השכנים. במהלך העצירה באי לרוב מוגשת ארוחת צהריים שכוללת מזנון קריאולי. הטיול מסתיים במנוחה ובטלה באחד החופים המדהימים של האיים.

האי פרלין
בשנת 1881 הגיע לאי פרלין (Praslin) הגנרל צ'ארלס גורדון, איש צבא בריטי מוערך שלחם בסין ובסודאן. בחור מקומי לקח את האדון ופמלייתו לסיור ברחבי האי. בתום הסיור הגיע הגנרל המלומד למסקנה הבלתי נמנעת שהאי הוא מקומו של גן העדן המקראי. למחרת הזמין הגנרל את מורה הדרך למסיבה שערך והודה לו על הסיור המרתק. "ומה שמך אישי הצעיר?" שאל אותו, וכאילו כדי לאשש את טענתו, ענה לו הצעיר: "אדם".

האי פרלין הינו אי גרניט ששטחו כארבעים קילומטר מרובע, השני מבין איי סיישל בשטחו ובמספר תושביו. הוא שליו בהרבה ממאהה ומפותח פחות. מפרלין אפשר לצאת לסיור באיים השכנים.

ואל דה מאי
הצמח המפורסם ביותר באיי סיישל הוא הקוקו דה מר (Coco de mer), האנדמי לאיים אלו. פירותיו הענקיים מגיעים למשקל של כעשרים קילוגרם. האגוז הגדל על העצים הנקביים מזכיר בצורתו אגן ירכיים נשי. אגוז ענק כזה התגלה לראשונה בחופי האיים המלדיביים (ליד הודו) אליהם נסחף בגלי הים. התושבים מצאוהו, ומכיוון שלא ידעו מה מקור האגוז, הניחו שאלה פירותיו של עץ הגדל בתוך הים. לכן קיבל את השם "קוקו דה מר", שפירושו "קוקוס הים". הגנרל גורדון טען שקוקוס הים הוא פרי עץ הדעת ממנו אכלו אדם וחווה, ופרי עץ הלחם הוא פרי עץ החיים.

כמעט כל עצי הקוקו דה מר של סיישל גדלים ביער הפרהיסטורי של שמורת הטבע ואל דה מאי (Vallee de Mai). בעמק זה, המוכרז כאתר מורשת עולמי, גדלים כ-4,000 דקלים שכאלו, לצד אננס בר, עץ הלחם, תמרהינדי ועוד. היער משמש כביתם של ציפורים רבות, בהן התוכי השחור המצוי בסכנת הכחדה. במרחק של כעשר דקות הליכה מן הכניסה לשמורה, על הכביש הראשי, נמצא מפל יפהפה שנופל בדרמטיות בתוך היער. כדאי מאוד להקדיש את המאמץ הנוסף ולצפות בו.

האי לה דיג
אל לה דיג (La Digue) מגיעים במעבורת מהאי פרלין, הנמצא כארבעה קילומטרים וחצי ממנו. זהו אי שליו וציורי ואורח החיים בו נותר מסורתי. האי שימש כאתר הצילומים של כמה סרטים ידועים כמו "רובינזון קרוזו" ו"עמנואל".

בלה דיג, יש כאלפיים תושבים ורובם עובדים במטעי הווניל והקוקוס או מתפרנסים מדיג ומבניית סירות. ה"מונית" המקומית היא עגלת השוורים. מספר המכוניות הממונעות מוגבל ותושבי המקום משתמשים בעיקר באופניים וזו גם הדרך הנוחה לסייר בעיר. אופניים ניתן לשכור עם הירידה מהמעבורת בעיר לה פאס (La Passe) בה יש גם מספר בתי קפה, מסעדות, מקומות לינה וחנויות מזכרות. כדאי מאוד לערוך סיור אופניים או טיול ברגל בדרכים העוברות בין העצים העתיקים, מטעי הווניל והקוקוס והבתים הקולוניאליים, וליהנות מקצב החיים הנינוח של האי.

בלה דיג ישנם חופים מדהימים ביופיים, בהם משובצים סלעי גרניט עצומים, המשנים את צבעם מוורוד לאפור בהתאם לזווית השמש. חוף Anse Source D'Argent הוא אחד היפים והמצולמים ביותר בעולם. מי הטורקיז שלו שלווים ונעימים לרוב, והוא מאופיין בסלעי הגרניט הענקיים ובדקלים שמעטרים אותו. למרות היותו של החוף מתוייר מאוד, תמצאו כאן הרבה שקט ושלווה. אין כאן שפע של מסעדות ודוכני מזכרות כפי שניתן היה לצפות. לעומת זאת, אפשר למצוא כאן הרבה פינות מסתור בין הסלעים. בדרך לחוף כדאי לעבור ב- L'union Estate, בית אחוזה קולוניאלי מרשים שסביבו גנים יפים. בשטח האחוזה יש מפעל לייצור שמן קוקוס וניתן לצפות בתהליך הייצור. בנוסף יש בשטח האחוזה מכלאה של צבי ענק. הכניסה לאחוזה ולחוף היא בתשלום.

טיול נחמד נוסף, באופניים או ברגל, הוא לשמורת Veuve. זוהי רצועת יער צרה שבה ניתן לצפות בציפור הנדירה חטפית גן העדן.

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.