תפריט עמוד

כפרי נופש בעירום: הלאה הבגדים המיותרים

במחשבה ראשונה זה נשמע מצוין. חופשה בכפר נופש "נאטוריסטי", כלומר טבעי. ומה באמת טבעי יותר מאשר לשוטט ללא לבוש? ככה, בעירום מלא, בדיוק כמו שאלוהים ברא אותנו? זהו, שלא כל כך נעים להודות, אבל זה לא בדיוק הדבר הכי טבעי לנו. מאז שאלוהים ברא אותנו קרו כמה דברים ואחד מהם הוא ההתפתחות המרשימה מאוד של תעשיית האופנה. אין לנו חלילה מאומה כנגד עירום, אפילו מלא, אבל באופן אישי זה עלול מעט להביך אותנו.

חשוב להבהיר כאן דבר אחד: מידותינו פשוט מושלמות. מושלמות. מושלמות. לגמרי. מובן מאליו שאנחנו יכולים להופיע בציבור הרחב בעירום מלא והגוף חטוב שלנו יעורר השתאות רבתי. כלומר, אולי צריך לעדן את זה קצת ולומר: כמעט מושלמות המידות שלנו והסיבה לכך שאנחנו נרתעים מעט מהופעה פומבית בעירום טמונה אך ורק בביישנות הטבעית שלנו ולא בשום דבר אחר. אולי גם ברצון שלא להביך אחרים, שלא ניחנו במידות גוף כמעט מושלמות כשלנו. ובכל זאת, הסקרנות לכפרי הנופש האלה בהם משוטטים להם מאות ואלפי אנשים חסרי עכבות עירומים כביום היוולדם הרי קיימת ומפעמת בנו ועל כן אנו מביאים כאן מבחר של כפרי נופש בהם תנאי הקבלה הראשון הוא – האורחים מתבקשים לפשוט את בגדיהם ולשוטט עירומים בכל השטחים הציבוריים, למעט הסופרמרקט. גם זו אגב שאלה מעניינת. מדוע בבריכה, בחדר המשחקים ואפילו במסעדה זה בסדר גמור ללכת ללא בגדים, בעוד שבסופרמרקט מתבקשים האורחים לעטוף את גופם בבגד? אולי בגלל המקררים.

1. קאפ ד'אגד (Cap D'Agde)

קאפ ד'אגד בדרום צרפת נחשב לאחד האתרים הגדולים והוותיקים בתחום כפרי הנאטוריסטים (השם המקובל לכפרי נופש בהם משוטטים בעירום מלא). האתר שוכן קרוב מאוד למונפלייה וההגעה קלה ופשוטה. אורך החוף כחמישה קילומטרים וכל הפעילות הענפה במקום, כולל ביקור בבנק, בדואר, במסעדות ובמכבסה מתנהלת ללא שום בגד. מדובר באתר ענק, שאוכלוסייתו בימי הקיץ מגיעה עד 40 אלף תושבים, כלומר משהו בסדר גודל של חדרה. חוקי המקום פשוטים – מיד לאחר שנכנסים לאתר חייבים להופיע בכל השטחים הציבוריים בעירום מלא. הכניסה למקום מותרת רק לאורחי הכפר ולעובדים בו. החריגה היחידה מכלל זה היא בארוחות הערב. אורחים רבים מגיעים למסעדות בלבוש, לפחות חלקי. כלל חשוב נוסף: אסור בשום פנים לצלם אנשים שאינם בני משפחתך הקרובים ביותר. בני נוער שמגיעים עם מבוגרים ששוהים בכפר רשאים, אם אינם מרגישים בנוח, ללבוש בגדים. קבוצות הגיל בכפר הנופש ד'אגד מגוונת מאוד בין עשרים לשבעים. האורחים במקום מגיעים ממדינות שונות ודוברים בשפות רבות. לדברי מנהלי המקום קל מאוד לרקום עם האורחים יחסי ידידות, שיחה ובילוי. אחרי הכל, מחיצות הלבוש והאופנה אינן מפרידות ביניהם.

ההגעה פשוטה מאוד: מאוטוסטרדה 39A יוצאים ביציאה 34 דרום. מכאן יש שילוט מדויק לכפר.
המלון המרכזי בכפר נקרא מלון EVE. הוא ממוקם 800 מטר מן החוף. אפשרות פופולרית מאוד נוספת היא שהות באתר הקמפינג של כפר הנופש. שטח הכפר עצום. הוא מחולק בין שלושה אזורים וכולל גם בתים פרטיים, וילות ובונגאלוס.
אתר אינטרנט

2. הכפר הנאטוריסטי צ'ארקו דל פאלו (Charco del Palo) באי לאנזרוטה
לאנזרוטה הוא אחד האיים הקנריים, באוקיינוס האטלנטי, מול חופי מרוקו, והוא חלק מספרד. הכפר, שנוסד לפני 25 שנים הוא אחד הוותיקים בתחום. המקום מבודד מאוד והוקם בידי משקיעים גרמנים חובבי שמש, ים ושיזוף ללא מגבלות. כיום יש במקום 350 וילות, דירות ובונגלוס. במקום פועלים ארבע מסעדות, מרכז מסחרי, סוכנות להשכרת רכב, סלון יופי וכמה ברים.
החופים באזור סלעיים, אבל יש בהם כמה בריכות טבעיות, שמאפשרות למתרחצים לשבת וליהנות מן המים והשמש.
אתר אינטרנט

3. הכפר ריבה בלה (Riva Bella) בקורסיקה
האתר מבודד מאוד, על לשון יבשה ארוכה שמאפשרת לנופשים בעירום לשוטט לאורך רצועת חוף שאורכה כמה קילומטרים מבלי לפגוש אנשים שאינם תושבי כפר הנופש. בכמה מקומות מגיעים העצים עד קו המים ויוצרים סביבה נעימה להפליא. כל הפעילות בכפר נעשית כמובן בעירום. הכפר בעל אופי משפחתי מאוד ורוב האורחים נופשים עם בני משפחותיהם ועם ילדים בגילים שונים. חלק גדול מבתי המגורים קרוב לקו המים.
אתר אינטרנט

4. הכפר טורמאר נאטורה (Torremar Natura) – חוף אלמריה בספרד
זהו כפר נופש חדש שבנייתו הסתיימה בשנת 2004. באתר ישנן דירות נופש המאובזרות בכל מה שצריך: מקרר, מכונת כביסה, תנור ואפילו מכונת קפה וטלוויזיה בלוויין. יש בכפר בריכת שחייה ומגרש משחקים לילדים ועל חוף הים יש בר ומסעדה. כללי ההתנהגות של המקום קובעים כי האורחים חייבים להיות עירומים באזור הבריכה והגנים. במסעדה ובבר אפשר ללבוש בגדים, אך יש גם אזורים לאכילה בעירום. בסופרמרקט חייבים להיות לבושים.
אתר אינטרנט

5. פארק ורה (Parque Vera) – ספרד
פארק חדש שנמצא בורה פלאיה (Vera Playa) ליד מויאקר (Mojacar) שבדרום-מזרח ספרד. על כל האורחים להסתובב בעירום באזור הבריכה וגם לא צריך ללבוש בגדים בהליכה הקצרה אל חוף הים. בפארק יש דירות נופש מרווחות של חדר או שני חדרים המאובזרים במטבח מלא, מכונת כביסה וטלוויזיה בלוויין, בריכת שחיה חיצונית ובריכה מחוממת – שתיהן פתוחות 24 שעות ביממה, מגרש טניס ומגרש משחקים לילדים.
אתר אינטרנט

6. לה ג'ני (La Jenny) בצרפת
כפר הנופש לה ג'ני נמצא לחוף האוקינוס האטלנטי, לא רחוק מבורדו בצרפת. במרכז הכפר ישנה בריכת שחייה בגודל 100 מ"ר וסביבה בריכות קטנות בעומקים שונים. בחוף הים אפשר לקבל שיעורי גלישת גלים. בכפר נמצא גם מגרש הגולף היחיד באירופה בו ניתן לשחק בעירום. מגרש הגולף שוכן בין יערות האורן ואפשר לשכור מדריך וללמוד לשחק או לשפר את רמת המשחק. בכפר פעילויות ספורט נוספות כמו טניס (בכפר 10 מגרשים), ירי בחץ וקשת, כדור עף חופים וצלילה. הכל, כמובן, בעירום.

על מנת לאפשר להורים קצת חופש מהילדים, הוקם בכפר מועדון ילדים המתאים לגילאים 3-11. במועדון מדריכים דוברי צרפתית, אנגלית, גרמנית והולנדית שדואגים להפעיל את הילדים בפעילויות שונות. גם לילדים הגדולים יותר ולבני העשרה דאגו בכפר לפעילויות המותאמות לגיל ותחומי העניין שלהם. במרכז הכפר יש מסעדה וחנויות.
בלה ג'ני יש כ-12 סוגי יחידות לינה, מדירת חדר המתאימה לזוג ועד לבקתות המתאימות למשפחה.
אתר אינטרנט

7. יורונט (Euronat) בצרפת
גם הכפר הזה ממוקם לחוף האוקיינוס האטלנטי, לא הרחק מבורדו. אורחי הכפר נהנים מחוף חולי רחב ידיים מצד אחד ומיער אורנים מן הצד השני, בו ניתן לטייל ברגל או לרכב באופניים. בנוסף יש במקום ספא שמציע מגוון טיפולים, בית ספר לגלישה, טניס, שיעורי יוגה, בריכת שחייה ומועדון ילדים, שכן למקום יש אופי מאוד משפחתי. עוד במקום מרכז קניות עם חנויות ומסעדות. מכל הפעילויות האלה ניתן כמובן ליהנות ללא בגדים.
אתר אינטרנט

8. כפר הנופש Cypress Cove, פלורידה
בניגוד לכפרים רבים אחרים ברשימה, ל-Cypress Cove אין חוף ים, אבל יש אגם גדול שניתן לרחוץ בו בעירום. למעשה אפשר להסתובב כאן עירומים בכל מקום – במסעדות, בחדר הכושר, בסלון היופי, בבריכת השחייה ואפילו במגרש הגולף. יחד עם זאת, במרבית שטחי כפר הנופש ניתן להסתובב גם בלבוש, מלבד בבריכת השחייה ובספא שם העירום נדרש. גם הילדים יחושו כאן בנוח, עם גן שעשועים, בריכת שחיה ומגוון פעילויות לילדים.
אתר אינטרנט

9. Living Waters spa, קליפורניה
בארצות הברית הגישה לעירום היא קצת יותר שמרנית מזו האירופית. אולי בגלל זה כפר הנופש Living Waters Spa שבפאלם ספרינגס מכנה עצמו: "כפר נופש עם לבוש אופציונלי בסגנון אירופי". בלבוש אופציונלי הכוונה היא לכך שאין כל הכרח להסתובב עירומים, גם לא בבריכה, כך מי שנופש כאן בפעם הראשונה ירגיש מאוד בנוח. יחד עם זאת, העירום בהחלט מתקבל בברכה.
בניגוד לכפרים האחרים ברשימה, שלרובם אופי משפחתי, ב-Living Waters Spa האווירה היא של מלון ספא בעל אופי רומנטי, וקהל האורחים מורכב ברובו מזוגות.
במקום יש תשעה חדרים, כולם שוכנים בסמוך לבריכה ומציעים תצפית לנוף מדברי ושקיעות מדהימות. במקום נובעים שני מעיינות חמים, אחד מהם מקורה והשני שוכן תחת כיפת השמיים. גולת הכותרת של המקום היא הספא המפנק שהטיפולים בו ניתנים, כמובן, בעירום.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. לא יודעת זה ממש לא מעניין סורי אני לא נכנסת יותר לאתר המשוגע יותר נכון טמטום אולימפי
    בהצלחה! ביייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.