תפריט עמוד

רובוט, סנפלינג, מכונת ייבוש ועוד: החידושים בתחום האיטום שגם אתם צריכים להכיר

בכל הנוגע לענייני תחזוקת הבית, רוב האנשים מעדיפים להשאיר את הטיפול בבעיה לבעל המקצוע ובדרך כלל מקבלים את חוות דעתם אודות הנזק ואופן התיקון בלי לשאול שאלות. עם זאת, בתחום כמו איטום הבית כדאי מרוד להיות בקיאים בחומר: ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הביאה את אפשרויות הטיפול בתקלות איטום ונזילות בבית להישגים טובים, ומומלץ למצוא את בעלי המקצוע שגם עושים שימוש בהם  שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבעיות איטום חוסך עלויות רבות וזמן יקר, ואגב גם מפשט מאוד את התהליכים, שבעבר נחשבו למסובכים לטיפול (תוכן שיווקי)

אספנו בשבילכם את החדשות האחרונות בטיפול בנזילות ורטיבויות, כדי שגם אתם תבחרו בטוב ביותר – ותחסכו לעצמכם עלויות וכאב ראש.

שיטת אל-הרס לאיתור ותיקון נזילות

כולנו יודעים איזה כאב ראש כרוך בטיפול בנזילות בחדר הרחצה או במרזב: מציאת המיקום המדוייק של הכשל, הרמת הריצוף או הריסת חלק בקיר כדי לתקן את הצינור המדובר. אבל האמת היא שפלאי הטכנולוגיה הפכו לא מזמן את כל העבודה הקשה למיותרת: כיום ניתן, באמצעות רובוטים זעירים, לבצע איתור נזילות ותיקון צנרת מים ומרזבים ללא הרס.

כך לדוגמא, קבלן איטום מורשה ויועץ איטום מוסמך עושים שימוש ברובוט זעיר הנושא מצלמה, על מנת לצלם את פנים הצינור. במקרים אחרים ניתן להשתמש ברובוט על מנת לבצע התזה של חומר איטומי באזור הכשל שבפנים הצינור.

במקרים קלים יותר, ניתן לאטום את הסדק בצינור באמצעות בלון – מה ששמעתם: בעל המקצוע מחדיר בלון עטוף בחומרי הדבקה אל אזור הכשל בצינור. שם הוא מצמיד אותו אל דופן הצינור. לאחר מכן הבלון מתפוצץ ושאריותיו מוצאות החוצה. בתוך זמן לא ארוך חומרי האיטום מתמצקים וניתן לחזור להשתמש בצינור.

שיטת נוספת של איתור נזילות ותיקון צנרת מים ומרזבים ללא הרס שמיועדת למקרים קשים בהם כבר לא ניתן להציל את הצינור, היא שיטת ה"שרוול". בשיטה זו מוחדר צינור חלופי אל תוך הצינור הקיים, כדי שיתפקד במקומו. הצינור החלופי מתאפיין בחומרי ייצור עמידים וחזקים במיוחד, כך שניתן לסמוך עליו שיאפשר את תפקודה התקין של הצנרת לעו דשנים רבות.

מכונת ייבוש לרטיבות מתחת לרצפות

שיטת עבודה נוספת שצריכה לסיים את תפקידה היא הרמת רצפות (והחלפת ריצוף) במקרי רטיבות מתחת למרצפת. קורים לא מעט מקרים בהם רטיבות חודרת אל מתחת לריצוף כתוצאה מכשל איטומי. אם בעבר בעלי המקצוע ידעו להציע לכם רק רצפה חדשה – אפשר לומר שבתחום של היום המצב השתנה.

כיום ניתן לבצע ייבוש רטיבות תת רצפתי וייבוש חול רטוב ורטיבות כלואה מתחת לריצוף באמצעות מכונה המיועדת לכך. מכונה זו פועלת באופן של שאיבת אוויר: בכשניים-שלושה אזורים סמויים ברצפת הבית נקדחים חורים בקוטר צינורות המכונה. צינורות אלו מוחדרים אל מתחת לריצוף ומבצעים שם שאיבה של האוויר שמתחת לריצוף. באופן הזה מתנקזת הלחות שהצטברה תחת המרצפות ולבצע ייבוש חול רטוב ורטיבות כלואה מתחת לריצוף.

עם זאת חשוב לציין שהמכונה פועלת ברעש משמעותי ולכן בעלי דירה שמעוניינים לייבש בשיטה זו נדרשים לשהות בדירה אחרת עד סיום פעולת המכונה, שיכולה להימשך כמספר ימים עד מספר שבועות, בהתאם לגודל הבית.

איטום שלילי בהזרקה

הכוונה במושג "שלילי" בהקשר זה הוא איטום מהצד הנגדי: אם בדרך כלל בבעיות רטיבות בקירות בית נהוג לאטום מצידו החיצוני של המבנה, כשמדובר במרתף לא ניתן להגיע לצד החיצוני, שכן הוא מחופה בקרקע מוצקה. ולכן יש צורך לבצע איטום שונה מהרגיל – שכיוונו מפנים הבית כלפי חוץ. זו שיטה פחות יעילה אמנם, אבל זו שיטת ה"אין ברירה" במצב של רטיבות בקירות מרתף. ואם עושים אותה במקצועיות – היא גם יכולה לתת לכם שקט מהבעיה לעוד שנים ארוכות הלאה.

קיימות כיום שיטות רבות לאיטום שלילי בהזרקה של קירות מרתף ורצפת מרתף. עם זאת, כשמדובר בקירות רטובים, מתנפחים או מעלים עובש כתוצאה מחדירה רטיבות למבנה – איטום שלילי בהזרקה הוא הפתרון הטוב ביותר. ההזרקה נעשית באמצעות פיונים: באזורי הרטיבות נקדחים חורים, שבהם מוחדרים פיונים חזקים. אל תוך הפיונים מזריקים את החומר האיטומי שמטרתו להיכנס אל הסדקים שנוצרו בקיר כתוצאה מהכשל האיטומי ולאטום אותם מחדש.

החומר המומלץ ביותר בשוק לצורך זה הוא ההידרו-ג'ל. חומר דו-רכיבי, שהופך למוצק לאחר ההזרקה, אינו מתנפח ונצמד באופן חזק מאוד לתשתית המבנה. ההידרו-ג'ל ניחן בתכונות של עמידות לאורך זמן לצד גמישות, וכן יכולת לחדור גם אל הסדקים והחרירים הקטנים ביותר בתשתית. למרות שכמעט כל חברות האיטום ובעלי המקצוע לא נוהגים לתת אחריות על איטום מרתף, בשימוש מקצועי ונכון בחומר זה ניתן להבטיח את אטימות הקיר לאורך זמן משמעותי.

איטום באמצעות סנפלינג

ומלמטה למעלה: מה עושים במצב של רטיבות בקיר חיצוני בקומה גבוהה? איטום בסנפלינג הפך להיות פופולרי בשנים האחרונות ויש לזה סיבות טובות: הוא לא מלכלך או מפריע לסביבה, העלויות שלו נמוכות בהרבה בהשוואה להזמנת מנוף או במת הרמה והוא מתבצע בזריזות רבה יותר (ואגב גם תמיד מעניין לראות את זה קורה..).

חשוב לציין שרק אנשי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה לכך מורשים ליישם איטום רטיבות בהתזה של קירות חיצוניים בסנפלינג בבניין משותף – ולא כל מי שיודע או יכול לעשות סנפלינג מגגות בניינים.

אופן ביצוע עבודות האיטום בסנפלינג הוא בדרך כלל באמצעות התזה: איש המקצוע מעגן את הסנפלינג בתקרת הבניין ויורד בחבלים אל אזור הכל, הסדקים או הרטיבות, יחד עם חומרי האיטום והכלים הנדרשים. באמצעות הרתמות הוא מתמרן על הקיר עד ההגעה על המיקום המדוייק. שם, הוא מבצע את מלאכת האיטום, במידה ומדובר בקיר מחופה ייעשה גם שימוש במקדחה מתאימה.

איטום באמצעות סנפלינג הוא מסוג הכישורים שלא כל בעל מקצוע עושה בהם שימוש, ולכן מומלץ לבדוק מראש עם חברת האיטום שהם מציעים את גם השירות הזה במסגרת חבילת הטיפול בבעיה.

***

בסיכומו של דבר ניתן לומר שכיום עבודות האיטום עברו מהפכה של ממש וכבר לא מהוות מכשול כלכלי או טיפול ארוך טווח בבעיות נזילות ורטיבות בבית. עם זאת, מומלץ לבחור מראש בחברות איטום שמספקות את סוגי השירותים האלו לפני הסגירה וכן לקבל המלצות מלקוחות או מכרים שיכולים לספר על טיב ורמת השירות שקיבלו מחברות איטום שונות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.