תפריט עמוד

גולשים קצת אחרת

חופשת סקי לא חייבת להיות כזו שמשלבת בית מלון, אתר סקי נוצץ וגלישה מסורתית על מגלשיים. בענף הלבן יש כל הזמן חידושים, המצאות ואתגרים שיכולים לגוון את החופשה החורפית ולתת לה אופי אחר לחלוטין. הנה כמה הצעות לסקי קצת אחר


 

אם אי פעם דמיינתם איך יראו אתרי הסקי העתידיים של אירופה, בשווייץ כבר חשבו על רעיון. אתר הסקי Whitepod ממוקם באלפים השוויצריים ומהווה בראש ובראשונה מענה ל"ירוקים". האתר הוקם מתוך רצון לשמור על הסביבה, והעקרונות המנחים בו הם חיסכון באנרגיה ובמים, מספר מוגבל של אורחים (מקסימום עשרים איש), מיחזור, כלכלה מקומית, ותרומה לארגונים לשמירה על הסביבה. אל האתר מגיעים ברגל או על גבי מגלשיים, ובשום אופן לא ברכב ממונע. האתר כולל מתחם של אוהלי-כיפות לבנים, שייחודם בכך שאינם פוגעים בסביבה. כאשר נגמרת העונה מקפלים אותם ומאחסנים עד לחורף הבא, מבלי להשאיר זכר לקיומם. באוהלים אמנם אין חשמל וגם לא צנרת, אבל בתוך האוהל חם ונעים בזכות קמין עצים. מתחם האוהלים בנוי סביב מבנה מרכזי הכולל מקלחות סולאריות ואפילו חשמל, הודות לגנרטור שפועל כמה שעות ביום.
המבקרים באתר נהנים מתנאים מפנקים: מיטה גדולה ומרווחת, מבחר יינות מקומיים, אוכל משובח וספא.
איפה: אתר Whitepod נמצא מדרום-מערב לאגם ז'נבה ובסמוך לאתר הסקי המסורתי Villars.
איך מגיעים: שדה התעופה הקרוב ביותר הוא בז'נבה. משדה התעופה נוסעים ברכבת עד לעיר Aigle, משם מתקיימים שני איסופים ביום לאתר הסקי. את המטען האישי שלכם יאסוף אופנוע שלג וידאג להביאו לאתר.
מחיר: כ-370 אירו לאדם ללילה כולל ארוחות, סקי פס, והדרכה צמודה.
אינטרנט: www.whitepod.com
ל"קייט סרפינג", ענף הספורט בו גולשים על גלים בעזרת עפיפון, יש אח צעיר ולא פחות מסעיר – "סנוקייטינג". ההבדל היחיד הוא שבמקום גלים גולשים על שלג. הסנוקייטינג, שקיים כבר כשש שנים, נחשב כיום לאחד מטרנדים האקסטרים הלוהטים בתחום הגלישה. ניתן למצוא אותו כמעט בכל אתר סקי, והוא מתאים גם לגולשי סקי וגם לגולשי סנובורד. הרעיון העיקרי הוא ניצול הרוח לשם האצת הגלישה והגעה למהירויות אדירות (מעל 80 קמ"ש), מעבר מכשולים, התעופפות לגבהים חדשים (שלושים מטר ומעלה), ואפשרות לבצע תרגילים ופעלולים קיצוניים ביותר. המגבלות העיקריות של ה"סנוקייטינג" הן הצורך במשטחי שלג גדולים, והתלות ברוח – אם אין רוח טובה, אין תנאים לגלישה. הסנוקייטינג מתאים בעיקר לגולשים מנוסים שיודעים לשלוט היטב במגלשיים או בסנובורד. אך בעלי ניסיון מבטיחים שהלמידה אינה קשה ומהר מאוד לומדים לשלוט בעפיפון.
אם נדרג את כלי התחבורה המוזרים ביותר שקיימים בשוק, אופני השלג יתפסו בוודאי מקום של כבוד באחד המקומות הראשונים. מדובר באופניים שמותקנים על גבי שני מגלשי סקי (קדמי ואחורי) במקום על גלגלים, מה שמקנה להם מראה קצת ביזארי. ספורט הרכיבה הזה נקרא Ski-Biking, או לחלופין – Snowbiking ו-SkiBobbing. הענף הזה כלל אינו חדש אגב – הוא קיים כבר יותר מ-150 שנה, במהלכן עברו האופניים גלגולים רבים עד שהגיעו לעיצובם הנוכחי. בניגוד לאופניים עם גלגלים, באופני הסקי אין כמובן צורך בדוושות. הרוכב אמנם נועל לרגליו נעליים מיוחדות המחוברות למגלשיים קצרים (Foot Skis) שבעזרתם אפשר להתקדם, אך בזמן הגלישה הרגלים אינן נוגעות בשלג ואת העבודה עושים מגלשי האופניים.
ענף הרכיבה בשלג התפתח מאוד בשנים האחרונות וכיום אפשר לראות באתרי הסקי רוכבים המפגינים את כישוריהם במדרונות המושלגים ומבצעים תרגילים וקפיצות אימתניות, בדומה לפעלולים שמבצעים עם אופניים רגילים.
אתר הסקי Vail (http://vail.snow.com) שבקולורדו נחשב לאחד המובילים בארצות הברית לחובבי אופני סקי. מדי ערב מתקיימת באתר רכיבת "דאון היל" מאורגנת, לגולשים שמעוניינים להתנסות ברכיבה לילית.
מידע נוסף: vail.snow.com/winter/ae.mtnactivities.skibiking.asp
חורף באלסקה נשמע לרובנו כסיוט נוראי. קור מקפיא עצמות, חושך ברוב שעות היממה והמון שלג וקרח מסביב. אבל באלסקה החורפית אפשר גם לנסוע ברכבת הסקי (Alaska's Ski Train) – חוויה ייחודית ומרתקת.
במהלך הטיול, שמתקיים פעמיים בשנה בלבד, לוקחת הרכבת את הנוסעים לאזורים נטולי כבישים, עשירים בפודרה טרייה ובנוף מדהים של משטחי קרח קפואים, פסגות מושלגות וקרחונים. הטיול הראשון בכל שנה יוצא מאנקורג' וכולל נסיעה בת שלוש שעות דרומה, אל התחנה ב-Grandview שבחצי האי Kenai. שבועיים לאחר מכן יוצא לדרך הטיול השני מאנקורג', הפעם לנסיעה בת ארבע שעות צפונה, אל עיר הרפאים Curry שבהרים הסמוכים לפארק הלאומי Denali. בשני הטיולים עוצרת הרכבת להפסקה בת כמה שעות, במהלכה מוזמנים הנוסעים לגלוש במרחבים הלבנים בטרם ישובו לאנקורג'.

מתי: בעונת הסקי הנוכחית תצא הרכבת הראשונה ב-24 בפברואר 2007 והשנייה תשקשק לדרכה ב-10 במרץ, אבל כל הכרטיסים כבר אזלו. מהרו והזמינו מקומות לשנת 2008.
אינטרנט: www.anchoragenordicski.com
תארו לעצמכם שהייתם יכולים לגלוש בכל יום בשנה מבלי לשלם אלפי שקלים על חופשת סקי, מבלי לסבול מקור ומרוחות מקפיאות, ומבלי שאפילו יום אחד בחופשה שלכם יתבזבז על ישיבה במלון בגלל שבחוץ משתוללת סופה. כל זה אפשרי בזכות מה שמכונה "כיפות שלג" (Snowdomes).
כיפת השלג היא מבנה ענק סגור, המאפשר לגולשים ליהנות מחוויית המדמה את הדבר האמיתי (Indoor Ski). בתוך הכיפה מחכים לגולשים מדרונות שלג מלאכותיים ושלל אטרקציות, החל מגלישה בסקי ובסנובורד ועד להחלקה על הקרח. ברחבי העולם קיימות כיום כחמישים כיפות שלג, בכעשרים מדינות, בהן סין, דובאי ומדינות בכל רחבי אירופה. מעבר להיותן פתרון טוב למקומות שבהן לא יורד שלג או לעונת הקיץ החמה, כיפות השלג גם מעניקות לגולשים לא מנוסים תנאים אידיאליים לאימון וללמידה, ובכך מסייעות להכשירם לקראת חופשת הסקי האמיתית באוויר הפתוח.
 

גולשים מנוסים שיוצאים מדי שנה לחופשת סקי בוודאי יעידו על כך שלפעמים זה מתחיל לשעמם. כבר אין הרבה אתגרים, המסלולים הקשים כבר לא כל כך קשים, והריגוש כבר לא אותו ריגוש. בעיקר בשביל הגולשים האלו המציאו את ההלי-סקי (Heli-skiing או Heliski) או ההלי-סנובורדינג (Heli-Snowboarding) – גלישה בפסגות של שלג אבקתי בתולי, או בהשאלה פודרה (Powder), אליהן מגיעים בעזרת מסוק. מסלולי ההלי-סקי מתאימים לגלישה בעיקר בסוף החורף ובתחילת האביב, כאשר השלג עדיין חזק ויציב ומזג האוויר חם יותר.
אלסקה נחשבת למקום האולטימטיבי לגלישת הלי-סקי, בזכות שפע ההרים, תנאי השטח המאתגרים וכמות השלג הבלתי רגילה.
ההלי-סקי הוא ללא ספק אחת מחוויות הגלישה העוצמתיות ביותר, אבל יש חיסרון אחד גדול – המחיר. הלי-סקי הוא יקר, מאוד יקר. יום אחד, הכולל שלוש גלישות, יעלה החל מ-600 דולר!

כל עונת סקי מביאה עמה את החידוש האחרון בתחום הגלישה. השנה אחד הטרנדים הללו הוא סגנון שפותח בבריטניה ומכונה "גלישה יחפה" (Barefoot Board), אף שהגולשים לא באמת יחפים. המגלש המיוחד המשמש לסוג פעילות זה הוא למעשה בן כלאיים של סנובורד וסקייטבורד. למראית עין הוא נראה כמו סקייטבורד בלי גלגלים, או לחלופין סנובורד ללא מחברים (ביינדינגס). במבט שני מגלים שמדובר בקרש סנובורד רגיל, שמעליו מחובר מגלש רחב נוסף, שדומה לסקייטבורד. הגלישה דומה מאוד לגלישת סנובורד, אבל ההבדל הגדול הוא שהרגליים חופשיות, מה שמאפשר חופש תנועה על הקרש, אפשרות לבצע תרגילים וקפיצות כמו עם סקייטבורד, ובעיקר – יותר מקום לפתח סגנון גלישה אישי.
למגלש העליון מחוברת רצועה מיוחדת, בדומה לרצועה של גלשן (ליש, Leash), אותה קושר הגולש לקרסולו כדי לשמור את המגלש קרוב אליו בכל זמן הגלישה ובעיקר בזמן נפילות והתרסקויות. ממציאי המגלש מכנים את הספורט בשם Snowsurfing ומאמינים כי הגלישה בסגנון החדש היא אמנות של ממש.
מחיר המגלש מתחיל ב-299 ליש"ט (כ-2,500 שקל).
מידע נוסף: www.snow-surfing.com
בסריקה מהירה של מרבית אתרי הסקי תגלו שקהל הגולשים נחלק לשלושה סוגים עיקריים: מצד אחד – זוגות שהגיעו לחופשה רומנטית עם קצת אקשן, מהצד השני – משפחות עם ילדים מלאי מרץ. הקבוצה השלישית, שקצת נדחקת לפינה, היא קבוצת הרווקים והרווקות, שהגיעו במטרה לגלוש כמה שיותר ואולי גם להכיר כמה אנשים חדשים.
באתר הסקי שאמוני (Chamonix) שבצרפת חשבו דווקא על גולשי הקבוצה השלישית, והקימו עבורם בקתת אירוח מיוחדת. Cold Fusion Chalets היא בקתת עץ כפרית שמקבלת בשעריה אורחים בודדים בלבד. יש שיגידו שמדובר בבקתה לפנויים ופנויות, אך בעלי המקום מתנגדים לאמירה ומציינים שהמקום הוקם במטרה לאפשר לאורחים לבלות עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים, שמעוניינים להכיר חברים חדשים ולהפיק את המקסימום מחופשת הסקי. בבקתה יש תשעה חדרים מאובזרים, ג'קוזי וסאונה, חדר משחקים, פינות לאונג' וחדר אוכל מפואר, ומתקיימות בה מגוון פעילויות לאורחים.
מחיר: מ-595 אירו לאדם ללילה, כולל ארוחות והעברות משדה התעופה של ג'נבה ובחזרה.

איפה: בכפר Les Praz, בלב עמק שאמוני.
אינטרנט: www.coldfusionchalets.co.uk

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.