תפריט עמוד

ביטוח נסיעות לחו"ל – למה זה חשוב

כשמתכננים חופשה בחו"ל הדבר האחרון שרוצים לחשוב עליו זה מחלה או בעיה רפואית שעלולה לצוץ לפתע. אבל חשוב לקחת כמה דקות ולדאוג גם לצד הזה. אז למה בעצם כל כך חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

אתם קופצים לחו"ל לחופשה קצרה בפסח או לסוף שבוע מפנק, מה כבר יכול לקרות? למרות הנטייה הטבעית שלנו להקל ראש, חשוב לפני כל טיסה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל המכסה עלויות של טיפולים ואשפוזים מעבר לים. ביטוח זה מתאים הן לבדיקה שגרתית של הילדים אם הם מתחילים לפתח חום וזקוקים לאנטיביוטיקה ועד למקרים חמורים יותר, חלילה, כמו פגיעות מתאונה או התקף לב. ננסה לעמוד על הסעיפים השונים שמציע ביטוח הנסיעות וכיצד הוא יכול לעזור בכל מצב רפואי.

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל נועדה להעניק מטריה של שירותים רפואיים מעבר לים. חשוב לזכור כי למרות שבארץ אנו מבוטחים באמצעות קופת חולים וכמעט איננו משלמים השתתפות עצמית על תרופות, בדיקת רופא או אשפוזים ביטוח זה אינו תקף במדינה זרה. במקרים אלה העלויות עשויות להגיע לאלפי דולרים.

מקרים שעלולים להתרחש

מקרה שהתרחש לאחרונה מעיד על חשיבותו של ביטוח הנסיעות. ע', ישראלי שיצא לחופשה מפנקת עם המשפחה בארה"ב חש לפתע ברע. לאחר הפעלת הביטוח פונה במהירות לבית החולים שם הסתבר כי חווה אירוע מוחי. הן עלות הרופא הבודק והן עלות שבוע האשפוז בבית החולים היו יוצרים חוב כבד של אלפי דולרים ליום אשפוז כאשר בית החולים מחייב בנפרד על כל בדיקה וכל כדור שקבל. משפחה ממוצעת לא הייתה יכולה לעמוד בנטל הכלכלי הכבד שהיה נוצר עקב אשפוזו של אב המשפחה.

למרבה המזל ע' היה מבוטח בביטוח נסיעות שכיסה את עלות הטיפולים. לאחר שהשתחרר מבית החולים המשפחה חזרה לארץ ויכלה להמשיך בשגרת יומה. חשוב לדעת, כי מקרים שכאלה אינם נדירים. דווקא מעבר לים אנו עשויים לקחת את הגוף אל קצה גבול היכולת ולטייל שעות רבות. גם אנשים בריאים עשויים ללקות בהתקף לב או לחלות חלילה. כאשר יש ביטוח נסיעות יש לכם גם שירות לקוחות בעברית המפנה אתכם למרכז הרפואי הקרוב ובמקרים חריגים אדם המוקצה לטיפול בכם יכול לעזור.

מה מכסה ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות איכותי כולל כיסוי מלא (לאחר השתתפות עצמית) של רופאים ומרפאות שונות בחו"ל ועלותן של התרופות השונות. הוא כולל גם פינוי ממקום האירוע במקרה של התקפת לב או תאונה. במקרה שנדרש חילוץ (כמו במקרים שאירעו ברחבי העולם בהם ישראלים בעלי ביטוח נסיעות נפגעו בתאונות שייט או במהלך טיול רגלי בהרים) חברת הביטוח דואגת לאיתור, לחילוץ ולהצלה. אם נדרשת הטסה רפואית לישראל או הזמנת מלווה מישראל חברת הביטוח תכסה את עלות כרטיסי הטיסה.

ביטוח הנסיעות מכסה גם עלויות של טיפולי חירום דנטליים וכן במקרים של הריון עד השבוע ה-12 במידה ואבחון ההריון לא התבצע קודם לכן בארץ.

הרחבות לביטוח הנסיעות לחו"ל

בנוסף לכיסויים הבסיסיים המוצעים בפוליסת נסיעות לחו"ל יש מספר הרחבות שניתן להוסיף לפוליסה. כל אחד מהסעיפים מתומחר בנפרד ואין חובה להוסיף את כל הסעיפים. סעיפים אלה כוללים הרחבה לכיסוי הריון עד השבוע השלושים ושתיים, החמרה של מצב רפואי קיים (שאינה כלולה בפוליסה המקורית). כיסוי לספורט אתגרי (אקסטרים) – אותו כדאי להזמין רק לימים שבהם תעסקו בפעילות זו. פיצוי במקרה של ביטוח או קיצור הנסיעה וכן ביטוח כבודה. ביטוח זה מכסה את עלות תכולת המזוודה תוך אפשרות להוסיף כיסוי נוסף למחשב נייד או טאבלט. את ביטוח הנסיעות אפשר להרחיב גם לכיסוי תאונות אישיות.

מתי עושים את ביטוח הנסיעות?

חשוב להזמין את ביטוח הנסיעות כבר במועד שבו אנחנו יודעים את תאריכי הטיסה. הסיבה היא שחלק מהכיסויים המוצעים בהרחבות – כמו פיצוי במקרה של ביטול הטיול מוגבלים לרכישה של הפוליסה עד ארבעים וחמישה ימים לפני הטיסה.

את הפוליסה כדאי להתאים אישית לפי המצב הרפואי של כל אחד מבני המשפחה. כל אחד יצטרך לענות על שאלון רפואי הכולל פרטים על מחלות או פגיעות קודמות על מנת לחשב את עלותה של הפוליסה. כמובן שחשוב לא לשכוח לבטח גם את הילדים הטסים עמכם.

לסיכום, ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לכם לטוס לכל מקום בעולם ולבלות בראש שקט, מבלי שתצטרכו לדאוג למקרי חירום רפואיים. הפוליסה המורחבת מציעה גם כיסויים נוספים לכבודה הנלווית ומבטיחה מטרייה שלמה של הגנה למשפחה כולה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.